Horde webmail támogatás vége

ELTE IIG Rendszergazda noreply at caesar.elte.hu
2016. Feb. 17., Sze, 09:51:15 CET


Tisztelt Felhasználók!

A korábban jelzett időpontnál később, 2016. március 1-től a régi, Horde 
webmail támogatását megszüntetjük. Ez után az időpont után a 
webmail.elte.hu felkeresésekor a választóképernyő helyett egyből a SOGo 
felület érhető majd el.

A kezdeti megjelenés óta a következő fejlesztéseket és hibajavításokat 
végeztük el:
- A korábbi, "Horde" webmail rendszerből a szűrőszabályok és 
címjegyzékek átvétele;
- A helyesírás-ellenőrzés magyar nyelven nem volt elérhető. Jelenleg a 
támogatott böngészőkben a böngésző beépített helyesírás-ellenőrzője 
végzi ezt a funkciót a böngésző által támogatott nyelveken;
- A levélszerkesztőbe beépítettük a "formázás eltávolítása" funkciót;
- Kialakítottuk a SOGo biztonsági mentését és szükség esetére a 
visszaállítását végző funkciót, mely a naptárakat, címjegyzékeket, 
szűrőszabályokat, illetve a webmail beállításait napi rendszerességgel 
menti.
- A "személyazonosságok szerkesztése" funkciót a menübe integráltuk, 
segítségével kiválasztható az alapértelmezett értesítési cím, illetve 
beállítható a SOGoban a használt aliaszok sorrendje és ezek részletei. A 
funkcióval kapcsolatban felmerült hibákat javítottuk (pl. sorrend nem 
frissült, mentés gomb nem mindig jelent meg);
- A SOGo sebességének fokozása;
- A SOgoból hibásan küldött levélcsatolmányok problémájának javítása 
(jellemzően pdf kiterjesztésű fájlok);
- Levélletöltési problémák javítása;
- A rejtett másolat címzettjei bizonyos esetekben mégis láthatóak 
voltak, a javítás óta már nem fordul elő ez a hiba sem;
- A személyazonosságok közti váltásnál a különféle aláírások nem 
megjelenési problémájának javítása;
- Bizonyos @elte.hu végű személyazonosságok nem voltak használhatóak 
SOGo-ból, ezen probléma javítása óta azonban láthatók és igény szerint 
használhatóvá váltak;
- A címzettek keresésekor tapasztalható hiba (a keresett személy nem 
található) javítása;
- A központi hitelesítéssel más oldalon Neptun azonosítóval való 
belépéskor a SOGo nem volt használható. Jelenleg ilyenkor automatikusan 
új hitelesítést kér az IIG-azonosító segítségével;
- A letiltott, illetve Caesar-azonosítóval nem rendelkező 
felhasználóknak a hiba okát feltáró hibaüzenet megjelenítésének kialakítása;
- A központi hitelesítésből való kijelentkezéskor más oldalon, a SOGo 
nem érzékelte, hogy kilépés történt, és ez problémákat okozott 
(lefagyás, éppen szerkesztett levél elvesztése, stb);
- A SOGo kijelentkezéskor és újra bejelentkezéskor nem a SOGo oldalra 
került vissza a felhasználó;

Köszönjük eddigi bejelentéseiket, melyek alapján a felsorolt javításokat 
elvégeztük. További apróbb hibákra is felhívták figyelmünket, amelyek 
javítása folyamatosan történik.

Üdvözlettel:

ELTE Informatikai Igazgatóság



További információk a(z) caesar levelezőlistáról