Megh�v� - Filoz�fiai kompetenci�k Workshop 2005 j�nius 23

Olga Kiss kissolga at yahoo.com
Sat Jun 4 08:08:37 CEST 2005

CALL FOR PAPERS - INVITATION
FILOZÓFIAI KOMPETENCIÁK WORKSHOP
2005 június 23. (csütörtök)
Budapest

A Bolognai Folyamat által előtérbe helyezett
kompetencia alapú képzés a filozófia területén is
felveti a problémát: vajon milyen készségeket és
képességeket fejleszt a filozófia, illetve milyen
módszerekkel és technikákkal lehet e képzési
folyamatot elősegíteni.
A kérdéskör elsősorban a nem-szakos képzést
folytató kollégákat érinti, hiszen az ő
területükön sokkal inkább veszélybe került a
filozófiai képzés legitimációja. Ugyanakkor
a filozófia szakos képzésben sem megkerülhető a
téma, hiszen ott is kérdés: milyen kompetenciák
birtokában lehet egy Bachelor diplomával szakmai
perspektívát találni. Ha a bölcsészképzés el is
tudja kerülni a probléma felvetését, azt mindenképpen
megfontolandónak tartjuk, hogy - remélhetőleg -
továbbra is filozófia szakot végzettek fogják a
nem szakosokat is tanítani. Nem árt tehát, ha tudják,
mire vállalkoznak, mit vár tőlük a nem szakos
képzés
és mit tehetnek hallgatóikért a kompetenciafejlesztés
területén.
   Melyek ezek a kompetenciák? (Pl. fogalmi analízis,
előfeltevések feltárása és elemzése, látásmódok
elemzése, alapfogalmak rendszerének tisztázása,
idealizáció, kritikai gondolkodás, vita- és
dialóguskészség.)
   Hogyan fejleszthetők? (szövegolvasás,
dialógus, értelmezések összevetése, vita.)
   Milyen szövegek feldolgozása segíti különösképpen a
fejlesztésüket? (...)
   Tanszékeink egy workshop keretében szeretnének
párbeszédet kezdeményezni e témáról.
   Időpontja:
      2005. június 23. (csütörtök)
   helyszíne:
      Budapesti Műszaki Egyetem, Filozófia és
      Tudománytörténet Tanszék

Kérjük, hogy akit érdekel - akár egy rövid (maximum 20
perces) előadás tartása, akár csak a beszélgetés
tekintetében -, az mielőbb jelentkezzen Kiss
Olgánál.

szervezők:
Kiss Olga (Budapesti Corvinus Egyetem)
   kissolga at yahoo.com
Margitay Tihamér (Budapesti Műszaki és
Gazdaságtudományi Egyetem)
   margitay at filozofia.bme.hu
Ropolyi László (Eötvös Loránd Tudományegyetem,
Természettudományi Kar)
   ropolyi at ludens.elte.hu
Toronyai Gábor (Budapesti Corvinus Egyetem)
   toronyai at uni-corvinus.hu