<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-2">
<style type="text/css" style="display:none;"> P {margin-top:0;margin-bottom:0;} </style>
</head>
<body dir="ltr">
<div style="font-family: Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; color: rgb(0, 0, 0);" class="elementToProof">
Kedves kollégák,</div>
<div style="font-family: Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; color: rgb(0, 0, 0);" class="elementToProof">
ismételten figyelmükbe ajánlom az alábbi konferenciafelhívást. Kérem, ha módjukban áll, érdeklődő hallgatók, doktoranduszok, doktorjelöltek figyelmét is legyenek kedvesek felhívni a rendezvényre.</div>
<div style="font-family: Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; color: rgb(0, 0, 0);" class="elementToProof">
<br>
</div>
<div style="font-family: Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; color: rgb(0, 0, 0);" class="elementToProof">
Üdvözlettel:</div>
<div style="font-family: Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; color: rgb(0, 0, 0);" class="elementToProof">
Márton Miklós<br>
<br>
<br>
<span style="font-size:11pt"></span>
<p class="MsoNormal" align="center" style="margin:0cm;font-size:11pt;font-family:Arial, sans-serif;margin-top:12.0pt;text-align:center">
<b><span lang="hu" style="font-family:Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif" class="ContentPasted0">Mi az ember ma?</span><span lang="hu" style="font-size:13.0pt"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></b></p>
<p class="MsoNormal" align="center" style="margin:0cm;font-size:11pt;font-family:Arial, sans-serif;text-align:center">
<span lang="hu" style="font-family:Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif" class="ContentPasted0">A 21. század kihívásai és a változó emberkép</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal" align="center" style="margin:0cm;font-size:11pt;font-family:Arial, sans-serif;text-align:center">
<span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0cm;font-size:11pt;font-family:Arial, sans-serif;margin-top:12.0pt;margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:0cm;text-align:justify">
<span lang="hu" style="font-family:Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif" class="ContentPasted0">Az Eötvös Collegium Filozófia Műhelye hosszabb szünet után idén, 2023 november 24-25.-én ismét lehetőséget kínál a filozófiával
 vagy azzal rokon tudományterületekkel foglalkozó hallgatók számára, hogy megosszák kutatásaik eredményét egy kétnapos konferencia keretein belül.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></p>
<p class="MsoNormal" style="margin:0cm;font-size:11pt;font-family:Arial, sans-serif;margin-top:12.0pt;margin-right:0cm;margin-bottom:12.0pt;margin-left:0cm;text-align:justify">
<span lang="hu" style="font-family:Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif" class="ContentPasted0">Központi témánk idén az
</span><span lang="hu" style="font-family:Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif"><i class="ContentPasted0">ember</i></span><span lang="hu" style="font-family:Aptos, Aptos_EmbeddedFont, Aptos_MSFontService, Calibri, Helvetica, sans-serif" class="ContentPasted0">.
 A 21. század egyik jól látható fejleménye, hogy több diszciplína területén átalakulásnak indult a hagyományos emberfogalom. Konferenciánkra várjuk azokat az előadásokat, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak e változó emberkép problémájához. Így például (de
 nem kizárólagosan) az alábbi témákban várjuk a jelentkezéseket. </span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></p>
<ul style="margin-bottom:0cm" data-editing-info="{"orderedStyleType":1,"unorderedStyleType":1}">
<li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">A mesterséges intelligencia megjelenésével megkérdőjeleződni látszik az embert kitüntetett intelligens lényként kezelő álláspont. A poszthumán
 megközelítés szerint elmosódnak a határok ember és gép, eszköz és használója köz</span><span lang="hu"><span style="background: white; font-size: 11pt;" class="ContentPasted0">ött. A 2</span></span><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">1.
 század egyik legnagyobb kihívása, hogy miként kezeljük a hagyományos emberkép háttérbe szorulását.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li><li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Társadalmunk kitett az átalakulásnak, a technológiai forradalom felborította az egyén és a közösség klasszikus kereteit, ami számos társadalomelméleti
 és etikai kérdést vet föl. A tömegtermelés, a fogyasztói társadalom és a globalizáció pedig olyan visszafordíthatatlan módosulást okozott, amely életre hívta a környezeti és humánökológiai irányzatokat, és velük együtt a természet és ember viszonyát érintő
 újfajta elképzeléseket.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li><li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Ember és természet viszonyának megváltozása sok esetben együtt jár a határok elmosódásával, képlékennyé válásával is. Egyrészről mára már nehezen
 tartható az embert a természettől külön- és azzal szembenálló létezőként tételező felfogás, hiszen a természettudományos eredmények egyre inkább azt támasztják alá, hogy mi magunk is ízig-vérig a természet részei vagyunk. A másik oldalról pedig egyre komolyabban
 veendők azon koncepciók, amelyek a természet egyes elemeit, az állatokat és a növényeket, olyan tulajdonságokkal, sőt jogokkal ruházzák föl, amelyeket korábban csak az emberek számára tartottunk fönn, és amellett érvelnek, hogy mindezek az emberekkel együtt
 egy kölcsönös függőségen alapuló szerves rendszert képeznek.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li><li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Szintén a globális fogyasztói társadalom vizsgálata alapozta meg a homo oeconomicus klasszikus fogalmát megkérdőjelező viselkedési közgazdaságtani
 elképzeléseket, amelyek a kortárs kísérleti és evolúciós pszichológiával karöltve igyekeznek átalakítani a racionális döntéseinkről szóló koncepciókat.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li><li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Bármennyire is megállíthatatlannak tűnik globális szinten a szekularizáció folyamata, az emberiség többsége számára valamilyen vallásként azonosítható
 képződmény továbbra is alapvető szerepet játszik a saját magukról kialakított kép létrehozásában. Sőt, a 21. század a szekularizációval párhuzamosan a megújuló, időnként radikalizálódó vallásos mozgalmak, elképzelések tanúja is, amely folyamat szintén változtat
 a hagyományos vallásos és nem-vallásos emberkép minőségén.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li><li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">A társadalom technikai újítások nyomán bekövetkező változásai magukkal hozták a kommunikáció, sőt egyes elképzelések szerint az emberi gondolkodás
 átalakulását is. A social media fejlődésének tendenciái, a digilektus kialakulása új alapokra helyezte az emberek közötti interakciókat. Ez a modern nyilvánosság megteremtette továbbá a különböző felületeken és regiszterekben jelenlévő többszörös személyiséget,
 a valós személyiségünktől némileg elválasztható alternatív profilokat, perszónákat, avatárokat.
</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li><li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Mire képes az emberi elme? Tényleg csak az agyunk érintett annak realizációjában, vagy akár egész testünkkel, érzelmeinkkel és érzeteinkkel jelen
 vagyunk a kogníció során? Hogyan lehet a végletekig kiaknázni a tág értelemben felfogott emberi elmében rejlő potenciált, meddig mehetünk el a tudás megszerzése érdekében? A napjainkat meghatározó elmefilozófiai és kognitív tudományos fordulat, a megtestesült
 elmével kapcsolatos kérdések ugyancsak radikális kihívást jelentenek a hagyományos emberkép számára.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></li></ul>
<div>
<ul data-editing-info="{"orderedStyleType":1,"unorderedStyleType":1}">
<li style="font-size: 11pt; list-style-type: disc;"><span><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Nyilvánvaló persze, hogy amit manapság látunk, nem az első antropológiai fordulat. Közel száz éve már, hogy megrendült a korábbi esszencialista-szubsztancializáló
 emberkép, és helyette egy olyan antropológiai fordulat vette kezdetét, melynek során az ember konkrét homogenizált fogalma helyett az ember történeti egzisztenciájának megértése vált fontossá. Scheler, Plessner, Heidegger, Löwith nevéhez köthető leginkább
 ez a fordulat, ám nyilvánvaló, hogy már Kant nyomán is beszélhetünk antropológiai fordulatról. Mindez indokolttá teszi e témában a filozófiatörténeti-eszmetörténeti vizsgálódásokat is.
</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
</span></li></ul>
</div>
<div><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">A fent felvázolt, valamint a konferencia tematikájához kapcsolódó bármely egyéb témában várjuk alap- és mesterképzésre járó hallgatók, doktori hallgatók, doktorjelöltek jelentkezését. Az előadások
 tervezett időtartama 20 perc, amelyet 10-15 perces diszkusszió kísér.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
<br class="ContentPasted0">
<span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Jelentkezni a tervezett előadás max. 2000 leütéses absztraktjával lehet, az absztraktokat anonimizált formában a miazemberma@gmail.com email címre várjuk 2023. október 1-ig.</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
<br class="ContentPasted0">
</div>
<div><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></div>
<div>
<div><b><span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Meghívott előadóink:</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></b><br class="ContentPasted0">
</div>
<br class="ContentPasted0">
<span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Bernáth László (filozófus, Bölcsészettudományi Kutatóközpont)</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
<br class="ContentPasted0">
<span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Gébert Judit (ökológiai közgazdász, filozófus, ELTE TáTK)</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
<br class="ContentPasted0">
<span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Kékesi Balázs (filozófus, Tan Kapuja Buddhista Főiskola)</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
<br class="ContentPasted0">
<span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Kiss Kata Dóra (pszichológus, filozófus, Pécsi Tudományegyetem Elméleti Pszichoanalízis Doktori Program)</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span><br class="ContentPasted0">
<br class="ContentPasted0">
<span lang="hu" style="font-size:11pt" class="ContentPasted0">Ullmann Tamás (filozófus, ELTE BTK)</span><span lang="hu"><o:p class="ContentPasted0"> </o:p></span></div>
<br>
</div>
<font color="#009900" face="Webdings" size="5">P</font><font color="#009900" face="verdana,arial,helvetica" size="2">
<strong>Kérem, ne nyomtassa ki ezt az e-mail-t, kivéve, ha szükséges. Think Green - Please do not print this e-mail unless it's necessary.</strong></font>
</body>
</html>