Sziasztok!<div><br></div><div>Azért én óvakodnék az indulatoktól, az tipikusan nem vezet jóra.</div><div><br></div><div>Nem fogok 2000 értelmes embert felvenni, az fix, viszont fel fogjuk tölteni a helyeket, mert kell a pénz. Ezekkel a peremfeltételekkel kell boldogulni. Szerintem az már jó, ha a felvett hallgatók szürkeállományának az alja, az ott lesz ahol a mostani.</div>

<div><br></div><div>Ha nincs elég oktató, akkor oktassanak azok akiknek ez szakmai tapasztalat, SOTE-n, Corvinuson meglehetősen elterjedt a hallgatók által oktatott gyakorlatok.</div><div><br></div><div>Érdemes megjegyezni azt is, hogy egy kirúgott hallgató minden félévért 55 ezer forintot fog fizetni a végén, tehát érdemes lehet optimalizálni, hogy hány év után van a végleges eltávolítás.</div>

<div><br></div><div>Marcinak üzenem, hogy a "nem fog menni", az pontosan az a hozzáállás, amitől nem fog menni.</div><div><br></div><div>Üdv,</div><div>Bence</div><div><br></div><div>u.i. szerintem ötleteink vannak, és ha leteszünk március végén egy koncepciót, akkor hallgatni fognak ránk</div>

<div><br><div class="gmail_quote">2012/1/20 Orsolya Tischler <span dir="ltr"><<a href="mailto:tischorsi@ttkhok.elte.hu">tischorsi@ttkhok.elte.hu</a>></span><br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">

Sziasztok!<br><br>Dávid, a végletekig menő gyakorlatiasságod asszem olyan problémákat is felszínre hozott, ami azt gondolom rémisztően keveseknek jut eszébe akár felvételiző hallgató, akár jelenlegi egyetemista, akár oktató, akár egyetemvezetői vagy tudj' Isten politikai magasságokról beszélünk.<br>



Duki a leveled alapján mindannyian látjuk, hogy mi a célod, szerintem ez az irány támogatandó, gondolkodni fogok még bizonyos részek kommentjein, mert majdnem olyan értetlenül és felháborodottan állok a dolgok előtt, mind Dávid, csak én nem megyek futni, és a szigorlatra tanulás alatt engedélyezett internetpercekbe most csak ennyi fér :P hogy:<br>



<br>a szűrés célja szerinted a 3.évet megkezdőt 90%-ának lediplomázása. én pontosan azért, mert hallgató kell az egyetemnek, a hallgatónak oktatás kell, az oktatónak meg nem kell a birka, a hadjárat célját inkább úgy fogalmaznám meg, hogy a másodévet csúszás nélkül megkezdők 90%-a szerezzen csúszás nélkül diplomát, bármibe is kerüljön ez. (sztem a 3. év 90%-a ha nincs is meg de a legtöbb szakunkon 80 megvan - tanárképzésről nem tudok semmit) A helyzet persze tudjuk, hogy 22-es csapdája, mind tudjuk, hogy minél több embert veszel fel, annál hígabb a nép, annál nagyobb a lemorzsolódás, vagy ha nincs lemorzsolódás, annál selejtebb a diplomájuk. <br>



<br>Rontsunk kicsit ajtóstul a házba (talán kivitelezhetetlen ötletek hirtelen felindulásból):<br>Mi kell? <br>Felvenni sok olyan hallgatót (de nem ésszerűtlenül sokat), aki tényleg ide való (értsd jó alapokkal jön, vagy van benne potenciál), és színvonalas képzést alájuk tenni.<br>



Mi kell ehhez?<br>"Megfelelő" felvett hallgató. A középiskolai tanár nem készítette fel? Nosza gyakoroljanak a tanárszakosaink, de ne csak habók testrészeire: számítson ez nekik elfogadott gyakorlatnak, legyen ennek szervezett formája.<br>



"Megfelelő" oktató. Marci levele fájóan igaz, ha megszakadunk sincs előrelépés, ha egy az OSZTATLAN rendszernél leakadt, tanítást nyűgnek érző, tényleg jó szabályozásainkra magasról fosó ólomnehéz oktatói gárda van a házban (Ettől függetlenül legmélyebb tiszteletem különben több, mint 80%-uknak!!). Ezek tudós emberek, jónéhányuk nemzetközileg elismert szakmai kiválóság, brilliáns elme. Nekem ne mondja senki, hogy ha lenne bennük hajlandóság, nem fognák fel a probléma súlyát, és ne lennének mellettünk. 1) meg kell találni MINDEN EGYES rohadt tanszéken a "rést a pajzson"  2) olyan dékánt válasszon meg ez a Kar, aki ebben hisz és benne van , mert tudjuk jól, kutya ugatás nem hallatszik az égig, hiába demonstrálunk, ismeretterjesztünk, érdekképviselünk senkik vagyunk egyedül...<br>



<br>A kritériumreform csak a jéghegy csúcsa. Aki a kritériumreformra vagy a kötelező tárgyak szigorítására akár csak száját húzza az nem kell, az semmiben nem hisz, amiben kellene, és semmire nem is lesz hajlandó. Mindentől el kell rugaszkodni, amibe eddig be volt kövülve ez a Kar évtizedek óta! <br>



Duki teljesen igazad van abban, hogy iszonyatos masszív érdekképviselet kell, és talán saját házunk táján könnyebb rendet tenni, mint az egész Karon. Kevesebb, mint 50 hallgatói képviselő (aki elvileg mindennel képben van , amiről beszélünk és kész is ezért kiállni) az kevés: 2012-ben 2040 darab hallgatói képviselő kell, nem kell mindnek ott ülni a KGy-n, de mindnek ugyanakkora szája legyen, ha a jogi csorbulnak, ne acsarkodjon ordenáré módon, hanem intelligens természettudós módjára értse, hogy mi történik körülötte, asszem a mentor szerepén változtatni kell óvónéniből felbujtóba, a GT-kben nem 10 perc ppt kell hanem egy fél nap, amikor propagandista módon verjük beléjük hogy itt akkor élsz meg, ha tisztában vagy azzal, ami körülötted zajlik, ember te felnőttél, gondolkozz, cselekedj, tanulj, várj válaszokat és itt a HÖK segít. (mert persze nem kellenek a partizánakciók a TO vagy a Dékáni hivatal ajtaja előtt csak a szemfelnyitás kell.)<br>



És ha mindenki aki idejár Duki érvei mellett van, és az oktatóknak legalább egy része hajlandó arra, hogy ebben a nevetséges helyzetben mindannyiunk érdekében muszáj változásokat eszközölni, na én akkor hiszek abban, hogy itt egy jobb TTK épül majd.<br>



<br><br>puszcsi<br><br>ui: bocsánat, mégis sok lett és inkább túlfűtött mint alapos<br><br><br><div class="gmail_quote"><div><div class="h5">2012/1/20 Elnök - ELTE TTK HÖK <span dir="ltr"><<a href="mailto:elnok@ttkhok.elte.hu" target="_blank">elnok@ttkhok.elte.hu</a>></span><br>



</div></div><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex"><div><div class="h5">Sziasztok!<br>
<br>
Manapság mindennek adnak hangzatos címet. Hát most én is adtam egyet a<br>
következő félév egyik legfontosabb programjának. (Statisztikák és számok<br>
után, szokás szerint elég legörgetni a CAPS_LOCK-kal írt részig, ha<br>
valakit az ilyesmi hidegen hagy. A végén van két kérdés, aki teheti,<br>
válaszoljon.)<br>
<br>
Megjelentek a felvételi keretszámok. Legutóbbi levelemre több reakció is<br>
érkezett listán innen és túl. Akkor az országos számok alapján a csinos<br>
kis táblázattal azt tippeltem, hogy az 1291 (hivatalosan 1294) tavaly<br>
felvett államis alapszakos hallgató (és kb. 20 költséges) helyett jövőre a<br>
kormány szándékai szerint felvennénk 1123 államis és 854 "félősztöndíjas"<br>
hallgatót. (a költségesek talán kivétel nélkül másoddiplomások voltak<br>
tavaly is, ők így várhatóan továbbra is ennyien maradnának)<br>
<br>
A probléma felvetése az volt, hogy vajon ilyen ijesztő mennyiségű emberrel<br>
mit kezdünk, a költségtérítés összegét hogyan kellene megállapítani.<br>
<br>
A Kar végső döntése az önköltség ügyében, amellyel én is egyetértettem:<br>
BSc: marad a 210.000 Ft/félév (az állam adta keretekhez képest közepes 175<br>
és 300 ezer közé lehetett választani) - múltkori levelemmel ellentétben<br>
meggyőződtem, hogy több okból sincs értelme növelni, csökkenteni viszont<br>
problémás lehet<br>
MSc: 400.000 Ft/félév - ez a kérhető maximum (a ma nyilvánossá vált idei<br>
msc-s keretszámokból is az látszik, hogy várhatóan minden nálunk végzett<br>
hallgatónak van helye államin, amennyiben a felvételit sikerrel veszi,<br>
jelenleg 3 költségtérítéses MSc-s hallgató tanul a TTK-n, rájuk egyébként<br>
visszamenőleg természetesen nem vonatkozik) A képzés költségei viszont<br>
magasak, az eredeti terv 420.000 lett volna.<br>
<br>
Tanári mesterszak (nem a Kar döntése, hanem a TTT-é, én megszavaztam jobb<br>
híján):<br>
320.000 (ha a másik szak bölcsész, akkor 300.000, ez az állami minimum)<br>
<br>
És akkor ma megjelentek az intézményi keretszámok. Az én 1976 állami és<br>
félállami hallgatós tippem még optimistának is bizonyul.1140+900, tehát<br>
2040 hallgatót tervezünk felvenni alapszakokra. Ez megint csak a<br>
szemléletesség kedvéért 458 biológust jelent arányosítva.<br>
<br>
Azt hiszem most már joggal mondhatjuk, hogy képzési katasztrófa előtt<br>
állunk. A költségtérítése magasra emelése, amit az előző levelem vázoltam,<br>
csak tüneti kezelés. Nem lehet pénzügyileg orvosolni a problémát.<br>
<br>
A Kar költségvetési stabilitásához hallgatókra lesz szükség. Tehát a<br>
megoldás nem lehet a gyengébbek elijesztése (főleg, hogy csak a<br>
szegényekkel szemben lenne elrettentő, ez pedig nem esélyegyenlő). Igazi<br>
megoldást csak tanulmányi eszközökkel érhetünk el.<br>
<br>
MEGGYŐZŐDÉSEM, HOGY NEM ÉRDEKE SENKINEK, HOGY ÚGY JÁRJANAK IDE HALLGATÓK,<br>
HOGY DIPLOMA NÉLKÜL TÁVOZNAK ÉVEK MÚLTÁN.<br>
<br>
- nekik nem jó, mert az életükből a legértékesebb éveket elvesztegették,<br>
más egyetemen akár megállhatnák a helyüket<br>
<br>
- akik diplomázni szeretnének, azoknak nem jó, mert a képzés színvonalát<br>
muszáj lejjebb vinni<br>
<br>
- az oktatóknak nem jó, mert a hallgatóság egészét ítélik meg ez alapján<br>
és frusztráltá válnak<br>
<br>
Erre az alapelvre kívánok most kidolgozni egy cselekvéstervet, aminek a<br>
célja, hogy az 1., de legkésőbb a 2. év folyamán olyan szűrésen menjenek<br>
át a 2012-ben felvettek (és utánunk következő évfolyamok), amely<br>
biztosítja azt, hogy a 3. évfolyamot megkezdettek 90%-a diplomát<br>
szerezzen.<br>
<br>
Eddigi terveim:<br>
- kritériumtárgyak rendszerének reformja, valódi szűrőként való kezelésük<br>
- a tárgyfelvételek és vizsgaszámok új törvény szerint adta lehetőségek<br>
közötti átgondolása<br>
- piacképes (gyakorlati) BSc-diploma - gyakorlati szakirányokkal (hosszabb<br>
távú terv)<br>
- ÜTŐKÉPES, SZAKMAI, DE VÉGLETEKIG HATÁROZOTT HALLGATÓI KÉPVISELŐK<br>
(rengeteg olyan véleményt hallottam az elmúlt 1-2 hónapban oktatóktól,<br>
hogy a HÖK-nek bizonyos problémákban erélyesebben kéne fellépnie, meg kéne<br>
mondani a véleményét, nem kéne félni az oktatóktól; ez alatt természetesen<br>
a szakmai érvekről beszélek, a véleményekről, amiket a legtöbb oktató<br>
örömmel vesz, nem öncélú, kicsinyes támadásokról)<br>
<br>
Két dologra mindenki válaszoljon, ha teheti:<br>
<br>
1. Egyetért-e ezzel az iránnyal?<br>
<br>
2. Ha nem, hol látja a hibákat benne?<br>
<br>
2. Ha igen, akkor milyen gyakorlati ötletei vannak még a felsoroláshoz,<br>
illetve ezeket hogyan módosítaná, ha az iránnyal egyet ért, de a<br>
gyakorlati megvalósítással nem?<br>
<br>
Sikeres vizsgákat, kellemes pihenést:<br>
Dukán András Ferenc :)<br>
Elnök<br>
ELTE TTK HÖK<br>
E-mail: <a href="mailto:elnok@ttkhok.elte.hu" target="_blank">elnok@ttkhok.elte.hu</a><br>
Telefon: (1) 372-25-00/6054<br>
Mobil: <a href="tel:%2B3630-561-39-13" value="+36305613913" target="_blank">+3630-561-39-13</a><br>
<br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br></div></div><div class="im">
Mentor mailing list<br>
<a href="mailto:Mentor@ttkhok.elte.hu" target="_blank">Mentor@ttkhok.elte.hu</a><br>
<a href="http://ttkhok.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mentor" target="_blank">http://ttkhok.elte.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/mentor</a><br>
</div></blockquote></div><br>
<br>_______________________________________________<br>
Kepviselok mailing list<br>
<a href="mailto:Kepviselok@ttkhok.elte.hu">Kepviselok@ttkhok.elte.hu</a><br>
<a href="http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok" target="_blank">http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok</a><br>
<br></blockquote></div><br></div>