<p>Alapvetoen egyetertek az elottem szoloval, bar ket dologgal nem ertek egyet: <br>
 - egyreszt felesleges ugy csinalni mintha a nok es ferfiak egyenloek lennenek, mert egyelore mi biztosan nem fogunk gyereket szulni es ezert x honapra kiesni a munkabol (vagy meghalni). A szulo nok pozitiv diszkriminacioja tarsadalmi erdek:-) Mertekrol, modrol persze lehet vitatkozni.<br>

- masreszt en nem latom hogy ezert leesnenek a kezdofizuk. Kezdeni nem muszaj itthon, 10 evet lehetsz elotte kulfoldon, szerintem ez elegendo kulfoldi tapasztalat, ha azzal a szandekkal mentel ki, hogy haza jossz utana. Ha meg nem, es kulfoldon tenyleg annyival jobb, fogsz tudni torleszteni (bar szvsz same shit everywhere). A kezdo fizeteseket meg igy nem latom h befolyasolna. Szerintem a szandek tobb mint vallalhato, de mint mindig, mertekrol es modrol erdemes vitatkozni. </p>

<p>Egyebkent tetszik h a kotelezo krediteken kemenyitsunk, a mostani 3 felev alatt 36(?) az nevetseges. </p>
<p>Udv,<br>
Bence</p>
<div class="gmail_quote">On 20 Jan 2012 20:58,  <<a href="mailto:cassiopeia@ttkhok.elte.hu">cassiopeia@ttkhok.elte.hu</a>> wrote:<br type="attribution"><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
Sziasztok!<br>
<br>
Szerintem az igenis érthető végre, hogy aki nem végzi el az egyetemet,<br>
legalább a felét fizesse vissza annak, amit az állam ráköltött! Rengeteg<br>
eltengő egyetemista van nálunk, akiket mindig csak épp nem rúgnak ki.<br>
Közülük max. a duplaszakosokat tudom megérteni, mert úgy valóban nehéz, de<br>
amúgy nem tudom megérteni a nehézséget 36 kredit összeszedésében az első 3<br>
félév alatt.<br>
<br>
Ha minőséget szeretnénk, meg szelektálni, akkor szerintem a<br>
kritériumtárgyakkal, és a kötelezően elérendő kreditek számával kellene<br>
játszani. Aki az első éve alatt (vagyis 2 félév alatt) nem szerez legalább<br>
30-40 kreditet, attól nagy ívben meg kellene válni, mert később sem<br>
valószínű, hogy jobban megerőltetné magát. Másrészről így ki tudnánk<br>
szűrni a majd csak diákigazolványért ide járókat is.<br>
<br>
Továbbá az lenne a cél szerintem, hogy a diákok a tárgyakból ne a 2-est<br>
célozzák meg ("csak menjek át"), hanem ösztönözve legyenek minél magasabb<br>
rendű tudás elsajátítására. Bár ezt nem tudom, hogy a tanulmányi<br>
ösztöndíjon kívül mivel lehetne még elérni.<br>
<br>
Ja és mellesleg a legújabb állapotot, hogy a képzésünk idejének dupláját<br>
töltsük Magyarországon, különben fizessünk... hát szerintem mondanom sem<br>
kell mennyire elítélem. Azt hittem szerzek itt egy piacképes diplomát,<br>
amivel az átlaghoz képest magasabb kezdővel el tudok helyezkedni, de így,<br>
hogy kötelező lesz itt maradni, a kezdőfizetések drasztikusan csökkenni<br>
fognak.<br>
Az pedig, hogy ha a nők 3 gyereket szülnek, akkor nem kell semmit sem<br>
visszafizetniük, egyenesen nevetséges. Mellesleg meg negatív<br>
diszkrimináció a férfiakkal szemben.<br>
<br>
<br>
Vivi<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
> kivételesen rövid választ adok:<br>
> maximálisan egyetértek, de nem fog menni. idealista vagyok, és hiszek a<br>
> TTK-ban (ahogy az előző, listára a tandíjjal kapcsolatban küldött<br>
> levelemből is láthattad), de látom azt is, hogy ha az új dékáni vezetés<br>
> lendülete meg is indít valamit, az süket és üres dumává fog szelídülni<br>
> néhány hónapon belül.<br>
><br>
> hosszabban:<br>
> Pontosan a piacképesebb diploma követelné meg (ami nyilván a mesterszakon<br>
> is fontos...) a képzések és a kurzusok összehangolását, korszerűsítését,<br>
> de ehhez széles körű egyeztetés, valamint értelmes és motivált oktatók<br>
> szabad ideje kell, no meg naprakész tudás szintén tőlük, amit az ELTE ugye<br>
> nyilván nem tud most megfizetni. A leírtakból kiemelném, hogy mindezek a<br>
> feladatok az oktatókra várnak, akik ezt nem fogják megtenni; még akkor<br>
> sem, ha a vezetés esetleg nyitottságot mutat nekünk egy darabig.<br>
> Ami szerintem lesz: a nagyobb mennyiségű hallgatót is ugyanúgy fogják<br>
> kezelni, max több csoportba osztják őket, és ha beszélünk velük,akkor meg<br>
> sopánkodnak az alacsony fizetésekről, a tömegképzésről, szidják a<br>
> Bologna-rendszert, és nem értik, hogy mit akarnak ezek az új munkahelyek<br>
> (hiszen az ő idejükben még milyen jó értéke volt a diplomának; bezzeg<br>
> most, ez is valamelyik kormány hibája..)  Sztem jó párhuzam erre a<br>
> "necsináljunksemmit" hozzáállásra, hogy még egy-egy tárgy tematikájába is<br>
> bajos a beleszólás (gyakran még IT/CT támogatással is), ha nyilvánvaló<br>
> bajok vannak.<br>
><br>
> sajnálom, én is szeretnék hinni abban, hogy le lehet vágni ezt a kártékony<br>
>  vízfejet; de nem lehet. Ha ezek valahogy kihalnak, és valami csoda<br>
> folytán nem termelődnek újra, akkor lesz király TTK, ha nem akkor szépen<br>
> maradunk ahol vagyunk; élünk a hírnevünkből, amíg van.<br>
><br>
> bm<br>
><br>
><br>
><br>
><br>
><br>
>> Sziasztok!<br>
>><br>
>> Manapság mindennek adnak hangzatos címet. Hát most én is adtam egyet a<br>
>> következő félév egyik legfontosabb programjának. (Statisztikák és számok<br>
>> után, szokás szerint elég legörgetni a CAPS_LOCK-kal írt részig, ha<br>
>> valakit az ilyesmi hidegen hagy. A végén van két kérdés, aki teheti,<br>
>> válaszoljon.)<br>
>><br>
>> Megjelentek a felvételi keretszámok. Legutóbbi levelemre több reakció is<br>
>> érkezett listán innen és túl. Akkor az országos számok alapján a csinos<br>
>> kis táblázattal azt tippeltem, hogy az 1291 (hivatalosan 1294) tavaly<br>
>> felvett államis alapszakos hallgató (és kb. 20 költséges) helyett jövőre<br>
>> a<br>
>> kormány szándékai szerint felvennénk 1123 államis és 854<br>
>> "félősztöndíjas"<br>
>> hallgatót. (a költségesek talán kivétel nélkül másoddiplomások voltak<br>
>> tavaly is, ők így várhatóan továbbra is ennyien maradnának)<br>
>><br>
>> A probléma felvetése az volt, hogy vajon ilyen ijesztő mennyiségű<br>
>> emberrel<br>
>> mit kezdünk, a költségtérítés összegét hogyan kellene megállapítani.<br>
>><br>
>> A Kar végső döntése az önköltség ügyében, amellyel én is egyetértettem:<br>
>> BSc: marad a 210.000 Ft/félév (az állam adta keretekhez képest közepes<br>
>> 175<br>
>> és 300 ezer közé lehetett választani) - múltkori levelemmel ellentétben<br>
>> meggyőződtem, hogy több okból sincs értelme növelni, csökkenteni viszont<br>
>> problémás lehet<br>
>> MSc: 400.000 Ft/félév - ez a kérhető maximum (a ma nyilvánossá vált idei<br>
>> msc-s keretszámokból is az látszik, hogy várhatóan minden nálunk végzett<br>
>> hallgatónak van helye államin, amennyiben a felvételit sikerrel veszi,<br>
>> jelenleg 3 költségtérítéses MSc-s hallgató tanul a TTK-n, rájuk<br>
>> egyébként<br>
>> visszamenőleg természetesen nem vonatkozik) A képzés költségei viszont<br>
>> magasak, az eredeti terv 420.000 lett volna.<br>
>><br>
>> Tanári mesterszak (nem a Kar döntése, hanem a TTT-é, én megszavaztam<br>
>> jobb<br>
>> híján):<br>
>> 320.000 (ha a másik szak bölcsész, akkor 300.000, ez az állami minimum)<br>
>><br>
>> És akkor ma megjelentek az intézményi keretszámok. Az én 1976 állami és<br>
>> félállami hallgatós tippem még optimistának is bizonyul.1140+900, tehát<br>
>> 2040 hallgatót tervezünk felvenni alapszakokra. Ez megint csak a<br>
>> szemléletesség kedvéért 458 biológust jelent arányosítva.<br>
>><br>
>> Azt hiszem most már joggal mondhatjuk, hogy képzési katasztrófa előtt<br>
>> állunk. A költségtérítése magasra emelése, amit az előző levelem<br>
>> vázoltam,<br>
>> csak tüneti kezelés. Nem lehet pénzügyileg orvosolni a problémát.<br>
>><br>
>> A Kar költségvetési stabilitásához hallgatókra lesz szükség. Tehát a<br>
>> megoldás nem lehet a gyengébbek elijesztése (főleg, hogy csak a<br>
>> szegényekkel szemben lenne elrettentő, ez pedig nem esélyegyenlő). Igazi<br>
>> megoldást csak tanulmányi eszközökkel érhetünk el.<br>
>><br>
>> MEGGYŐZŐDÉSEM, HOGY NEM ÉRDEKE SENKINEK, HOGY ÚGY JÁRJANAK IDE<br>
>> HALLGATÓK,<br>
>> HOGY DIPLOMA NÉLKÜL TÁVOZNAK ÉVEK MÚLTÁN.<br>
>><br>
>> - nekik nem jó, mert az életükből a legértékesebb éveket elvesztegették,<br>
>> más egyetemen akár megállhatnák a helyüket<br>
>><br>
>> - akik diplomázni szeretnének, azoknak nem jó, mert a képzés színvonalát<br>
>> muszáj lejjebb vinni<br>
>><br>
>> - az oktatóknak nem jó, mert a hallgatóság egészét ítélik meg ez alapján<br>
>> és frusztráltá válnak<br>
>><br>
>> Erre az alapelvre kívánok most kidolgozni egy cselekvéstervet, aminek a<br>
>> célja, hogy az 1., de legkésőbb a 2. év folyamán olyan szűrésen menjenek<br>
>> át a 2012-ben felvettek (és utánunk következő évfolyamok), amely<br>
>> biztosítja azt, hogy a 3. évfolyamot megkezdettek 90%-a diplomát<br>
>> szerezzen.<br>
>><br>
>> Eddigi terveim:<br>
>> - kritériumtárgyak rendszerének reformja, valódi szűrőként való<br>
>> kezelésük<br>
>> - a tárgyfelvételek és vizsgaszámok új törvény szerint adta lehetőségek<br>
>> közötti átgondolása<br>
>> - piacképes (gyakorlati) BSc-diploma - gyakorlati szakirányokkal<br>
>> (hosszabb<br>
>> távú terv)<br>
>> - ÜTŐKÉPES, SZAKMAI, DE VÉGLETEKIG HATÁROZOTT HALLGATÓI KÉPVISELŐK<br>
>> (rengeteg olyan véleményt hallottam az elmúlt 1-2 hónapban oktatóktól,<br>
>> hogy a HÖK-nek bizonyos problémákban erélyesebben kéne fellépnie, meg<br>
>> kéne<br>
>> mondani a véleményét, nem kéne félni az oktatóktól; ez alatt<br>
>> természetesen<br>
>> a szakmai érvekről beszélek, a véleményekről, amiket a legtöbb oktató<br>
>> örömmel vesz, nem öncélú, kicsinyes támadásokról)<br>
>><br>
>> Két dologra mindenki válaszoljon, ha teheti:<br>
>><br>
>> 1. Egyetért-e ezzel az iránnyal?<br>
>><br>
>> 2. Ha nem, hol látja a hibákat benne?<br>
>><br>
>> 2. Ha igen, akkor milyen gyakorlati ötletei vannak még a felsoroláshoz,<br>
>> illetve ezeket hogyan módosítaná, ha az iránnyal egyet ért, de a<br>
>> gyakorlati megvalósítással nem?<br>
>><br>
>> Sikeres vizsgákat, kellemes pihenést:<br>
>> Dukán András Ferenc :)<br>
>> Elnök<br>
>> ELTE TTK HÖK<br>
>> E-mail: <a href="mailto:elnok@ttkhok.elte.hu">elnok@ttkhok.elte.hu</a><br>
>> Telefon: (1) 372-25-00/6054<br>
>> Mobil: <a href="tel:%2B3630-561-39-13" value="+36305613913">+3630-561-39-13</a><br>
>><br>
>><br>
>><br>
>><br>
>> _______________________________________________<br>
>> Kepviselok mailing list<br>
>> <a href="mailto:Kepviselok@ttkhok.elte.hu">Kepviselok@ttkhok.elte.hu</a><br>
>> <a href="http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok" target="_blank">http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok</a><br>
>><br>
><br>
><br>
><br>
><br>
> _______________________________________________<br>
> Kepviselok mailing list<br>
> <a href="mailto:Kepviselok@ttkhok.elte.hu">Kepviselok@ttkhok.elte.hu</a><br>
> <a href="http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok" target="_blank">http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok</a><br>
><br>
<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
Kepviselok mailing list<br>
<a href="mailto:Kepviselok@ttkhok.elte.hu">Kepviselok@ttkhok.elte.hu</a><br>
<a href="http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok" target="_blank">http://ttkhok.elte.hu/mailman/listinfo/kepviselok</a><br>
</blockquote></div>