Pályázat Mentorkoordinátori tisztségre Bemutatkozás: Prikoszovich Mihály vagyok, ötödéves Matematika Bsc-s hallgató. Eddig háromszor voltam mentor (legutóbb főmentor is), háromszor képviselő, illetve egy rövidebb ideig tisztségviselő is, mint EB. Már tavaly is gondolkodtam azon hogy beadom pályázatom a mentorkoordinátori tisztségre, de végül erősebb volt az a késztetés, hogy még egyszer legyek mentor, ezért nem adtam be. Mentorrendszer-tervezet: A szervezői csapat: Mindenképpen meg szeretném őrizni a tavalyi szervező-csapat rendszerét, nekem úgy tűnt, hogy ez az újítás volt a legjobb a 2010es rendszerhez képest. A szervezői csapatot esetleges megválasztásom után azonnal elkezdeném összeszedni, a szakterületi koordinátorok illetve a szakterületi csoportok segítségére támaszkodva. Tehát a szervezői csapat összetétele: minden szakterületről egy-egy ember (szakterületi koordinátorság nem kizáró ok :) ), illetve a BGGYK képviseletében Koch Boglárka seniorkoordinátor. Toborzás, képzés: Tavalyhoz képest kis késéssel, de már elindult a mentorjelentkezés a mentor.elte.hu-n. Ennek a terjesztése még csak most kezdődött el (Infolista), szeretném ezt plakátokkal is népszerűsíteni, valamint a facebook aktív igénybevételével. Úgy gondolom, hogy a plakátok tizedannyit sem érnek, mint a személyes megkeresés, ezért szeretnék feleleveníteni egy régebbi "hagyományt: egy úgynevezett Mentor-toborzó nap. Félreértés ne essék, ez csupán annyit jelentene, hogy megkérnék minden tavalyi mentort, hogy aznap, ha megteheti, akkor mentorpólójában jöjjön az egyetemre, és hirdesse gólyái közt a mentorjelentkezést.Terveim szerint a mentorjelentkezés március 31-ig tartana, ami szükség esetén kibővíthető egy plusz hét pótjelentkezési időszakkal, április 7-ig. A jelentkezés ezen szakaszában még nem tervezem a mentorjelöltek szűrését. A toborzás következő lépése az első kirándulás lenne, melyre április első hetének hétvégéjén kerülne sor (ápr. 7 vagy ápr. 8.) . Ez azt a célt szolgálja, hogy a mentorjelöltek megismerjék egymást, illetve játékos formában tegyenek szert új ismeretekre. Helyszíne valamely BKV-val könnyen megközelíthető kirándulóhelyen (pl. Hűvösvölgy, Normafa, ...) lenne. Ezután következne a már jól ismert előadássorozat, három héten keresztül, heti két alkalommal (hétfő-szerda,hétfő-csütörtök vagy kedd-csütörtök), hogy a mentorjelöltek órarendjébe jobban beilleszthető legyen. Az előadássorozat után szeretnék még egy mentorkirándulást (ápr. 28-29-i hétvége). A kirándulás pontos részleteit már a szervezői csoporttal szeretném megvitatni (fő kérdés: egy vagy két napos legyen-e?), ami azonban biztos, hogy ezt a kirándulást minimális támogatással, inkább önköltséges alapon szeretném véghezvinni. Indok: a megnövekedett keretszámok miatt feltehetőleg több mentorra lesz szükség, így kevesebb lesz a tavalyinál az egy főre jutó támogatás mennyisége. Ezen a túrán a fő téma már az előadásokon elhangzottak megerősítése, visszakérdezése lenne, játékos formában. Mindenképpen szeretném követni azt a kezdeményezést, hogy a szakterületi koordinátorokkal, szakterületi segítőkkel egyeztetve előre megállapítjuk minden egyes szakon, hogy hány mentorra lesz szükség. A második kirándulás után szeretnék szervezni (a szakterületeknek külön-külön) egy-egy "szakterületi tájékoztatót". Részletei: egyfajta moderált kerekasztal-beszélgetés, amin a mentor-jelöltek mellett a szakterületi koordinátor, valamint tanárok is részt vesznek (amennyiben ez lehetséges). A fő téma a szak tanulmányi kérdései körül forogna, illetve ez egy lehetőség arra, hogy a mentorjelöltek kérdezhessenek szakterület-specifikus kérdésekben. Tavaly ez matematika szakon kifejezetten jól sikerült, és szerintem nagyon nagy előrelépést jelentett a mentorok tanárok általi elfogadottsága/elismertsége terén. Ezt a szakterületi tájékoztatót csupán mint javaslat terjeszteném elő a szakterületi csoportoknak, nem tenném kötelezővé, bár továbbra is úgy gondolom hogy rendkívül hasznos. Ezután kerülne sor a mentortesztre, május elején. A teszt és a kiválasztás: Nem rangsor felállítására szolgál, csak egy ellenőrzés, hogy minden (gólyáknak) fontos információval rendelkezik a mentorjelölt. Egy javítási lehetőséget biztosítanék, szintén írásban, ugyanolyan nehézségi szinttel. Ha ezen tesztírási alkalmak sem adnak elegendő jelöltet egy szakterületnek, akkor a szakterület külön kérésére a két tesztírási alkalom után biztosítható egy "szóbeli teszt" alkalom, bár nagyon remélem hogy ilyenre nem lesz szükség. A teszt után kerülne sor egyfajta "felvételi elbeszélgetés"-re (ez a matematika szakterületen eddig is így volt, más szakterületről sajnos nincs információm). Ezt mindenképpen a megfelelő szakterületi koordinátor, a HÖK elnökség egyik tagja, a gólyatáborszervező(k), és a megfelelő szakterületi segítő részvételével szeretném megvalósítani. Ennek a felvételi beszélgetésnek a célja, hogy felállítsa a végső sorrendet a mentorjelöltek közt, az alábbiak figyelembevételével: Minimum: teszt megfelelt 2 előadáson részt vett legalább az egyik kiránduláson részt vett Negatívan befolyásol: Nagyon rossz tanulmányi eredmény: csak abban az esetben veendő figyelembe, ha első féléves tárgyai közül több is hiányzik. Pozitív vagy negatív: kirándulásokon tanúsított aktivitás Az így kiválasztott mentorokkal kerülne megrendezésre a mentortábor, augusztus elején. Mentortábor: Véleményem szerint szükséges a három napos (két éjszakás) mentortábor, minimum ennyi idő kell ahhoz, hogy egy csapat (=adott szakterülethez tartozó mentorok) valóban csapattá váljon. Tehát a tábor egyik legfontosabb célja, hogy az egy szakterülethez tartozó mentorok közötti egység, együttműködés a lehető legjobb legyen. A tábor programja felépítésében erősen támaszkodnék a tavalyi időbeosztásra. Időbontás: márc 31-ig: jelentkezési időszak ápr 7-ig: pótjelentkezés ápr 8: első kirándulás ápr 9-27 előadások ápr 28-29: második kirándulás május eleje: a mentorteszt megírása augusztus eleje: mentortábor Mentorkisokos: Szeretném a tavalyi mentorkisokost minél előbb aktualizálni, és legalább a teszt előtt egy héttel közzé is tenni az interneten. Annak ellenére, hogy nyomtatását tavaly sokan ellenezték, úgy gondolom hogy ha van rá bármilyen lehetőségünk, akkor érdemes lenne írásos formában is kiadni.(Természetesen ha a költségvetésbe nem fér bele, akkor marad az online.) Honlap: A jelentkezés már elindult a mentor.elte.hu-n, továbbra is ezt a honlapot szeretném első számú információforrásnak használni. Ez többek közt azt is jelentené, hogy a mentorok kiválasztása után lehetőleg két héten belül kikerülnének a honlapra a mentorok, fényképes bemutatkozással. Jutalmazás: Évről évre felmerül a kérdés-hogy kapjanak-e a mentorok valamilyen anyagi jutalmat munkájukért. Én most is azt gondolom, hogy ez tipikusan egy olyan "munka", amit az ember lekesedésből csinál, nem pedig pénzért. Vehetjük úgy is, hogy a képzésük, a rengeteg információ amit kapnak, a támogatott mentortáborbeli részvételük éppen elég jutalom, nem is beszélve az általában rengeteg pozitív visszacsatolástól amit a gólyáktól kapnak. (Már ha jól végezték a dolgukat :) ) Amit felett viszont nem szabad elsiklanunk, hogy mentornak lenni így is jelentős mennyiségű anyagi ráfordítást igényel. Ezért úgy gondolom, hogy ahol csak lehetséges, ott kedvezményeket, kivételes esetben ingyenjegyet lenne célszerű adni a mentoroknak. Programok szerint: gólyabálon gólyaárú részvétel, gólyaavatón gólyaárú vagy ingyenes részvétel, emellett attól függően hogy a gólyatábori költségvetések hogy alakulnak, javasolnám a gólyatáborokban is a gólyaárú részvételüket. Köszönöm hogy elolvastad a pályázatom! Prikoszovich Mihály