<div dir="ltr">Sziasztok!<div><br></div><div>Néhány részletet bemásolok Pepe leveléből, ezeket rendre idézőjellel fogom jelölni.</div><div><br></div><div>"A korábbi években a Seniorrendszerrel együtt rendeztük meg. Az eredmény az lett, hogy az öt szakterület számára teljesen ismeretlenekből álló csoport meggyengítette azokat a kapcsolatokat, amelyet addig a matematika szakterület mentoraival kialakítottak."</div>
<div><br></div><div>Ezzel tökéletesen nem értek egyet. Igaz, hogy tipikusan olyan kérdés, amiben nem lehet objektíven igazságot tenni, de egész egyszerűen gondoljunk bele; vajon egy földrajzos mentorjelölt jobban ismer egy vegyészt, vagy éppen egy fizikust, mint egy matekost? Nem, nyilvánvalóan nem. Ez a probléma fennáll, hiszenm a matekos mentorjelöltek/mentorok nem kötnek általában mély ismeretséget a többi szakterület mentoraival, de ez koránt sem azért van, mert ott van a Bárczi. Lássuk be, ezek a programok, rendkívül kevés időt ölelnek fel, még csak arra sem elegendőek, hogy egy szakterület mentorgárdája igazán összerázódjon, nemhogy hat szakterületből mindenki ismerjen mindenkit. Egészen konkrétan annyira, hogy a matek már tavaly is szervezett magának egy plusz túrát, azért, hogy megismerjék egymást jobban a mentorok. Az, hogy ott lenne a Bárczi a hétvégén semmiben nem változtatná meg a helyzetet. És tegyük hozzá, hogy részemről semmiféle személyes ellentét nem fűződik a fizikusokhoz, sőt, kifejezetten kedvelem őket, de évek óta elég elszigetelt részét képezik a rendszernek, jobban, mint a matekosok, az ő bevonzásukkal valahogy mégsem foglalkozik annyira senki...</div>
<div>A tavalyi kiránduláson például teljesen el volt szeparálva a seniorgárda a "szakmai" részen, majd a vetélkedőn is. Vegyes csapatok mentek a túrán, megvolt minden lehetőség az ismerkedésre a matekosokkal is, ahogy a többiekkel is. A buli közben is teljesen nyitottak voltak a matekos mentorok az ismerkedésre. Mi lenne az a plusz, amit a mentorhétvége adna ezen felül, ha nem lenne ott a Bárczi? </div>
<div>Az embernek véges befogadóképessége van, és amikor egy jó gárdát akarunk összehozni, akik együtt dolgoznak, akkor nem a mennyiség a fontos, hanem az, hogy jobban ismerjék egymást. Márpedig a mentorok a különböző szakterületek mentoraival a legritkább esetben dolgoznak együtt - persze számomra a mentortánc nem számít közös munkának, ez is igaz. Tekintve, hogy külön lesznek tanárszakos mentorok, így ez sem ad már okot arra, hogy együtt dolgozzanak (ettől függetlenül kötődhetnek barátságok köztük, ami nagyon is jó, de a mentorrendszer effektivitása szempontjából nem fontos).</div>
<div><br><br>"A mentorhétvége ezzel szemben még koránt sem tartozik a jutalom kategóriába. Itt a mentorok komoly felkészítése zajlik mind mennyiségében, mind minőségében. Megjelennek a szekciótémák külön foglalkozásokkal (pl. a tesztet megelőző mentorfoglalkozásokból idén kikerült egyéb szekciótémák), továbbá hangsúlyosan a csapatépítés."</div>
<div><br></div><div>Ebben éppen miért gátolna a Bárczi ottléte? Semmiben nem teszi. Tekintve, hogy az utóbbi jó pár mentorrendszert végigkövettem, elég közelről, így biztosan állíthatom, hogy ez egy kiválóan hangzó leírás, de a gyakorlatban közel sem valósul meg. Erre kellene ráfeküdnünk, hogy ez tényleg elmondható legyen a táborról, és jól megszervezni, ebben semmiképpen sem akadályoz a Bárczi, hiszen a programokba nem szólnak bele, ha valami nem tetszik nekik, akkor nem kell jönniük, ez tökéletesen a TTK HÖK döntése. Azon óriási változtatni való van, hogy ezek a kirándulások szervezettségileg és szakmailag hol állnak. A Pepe által később említett mentortábor ajándék mivoltával sem értek egyet, ez is legfeljebb a szakmaiság teljes kiveszése miatt lehetséges, ami nagyon sajnálatos, hogy megtörtént, de tény, ami tény, az utóbbi évek mentortáborai gyakorlatilag nulla fejlődési lehetőséget adtak. Ez az, amivel nekünk foglalkozni kell, mert ez teheti jobbá a rendszert.</div>
<div><br>Számomra is fontos, hogy a mentorrendszer ne legyen ennyire gólyatábortól függő. Ahhoz, hogy ezt elérjük a képzésben kell erre nagy hangsúlyt fektetni, ahogy szerintem több szakterület próbálta is ezt már tenni, köztük természetesen mi is, és megmondom őszintén, véleményem szerint komoly változás érzékelhető az utóbbi pár évben, mégpedig jó irányba a mi szakterületünkön. Kifejezetten aktívak és jól dolgoznak a félév során a mentorok, eszükbe sem jut abbahagyni a gólyatábor után a tevékenykedést.</div>
<div><br></div><div>Természetesen a vasárnapi döntés a matematika szakterület nyomására vezethető vissza, hiszen mi kértük azt, hogy ott lehessenek, ugyanis számunkra ez nagy segítség, és könnyebbség. Egyáltalán nem tartom önzőnek, sőt, azt tartanám annak, hogyha nem lenne erre lehetősége a matekosoknak (persze továbbra is tökéletesen nyitottak vagyunk a többi csapattal való együttműködésre, közös tanulásra, játékra, ismerkedésre, ahogy eddig is, de fenntartjuk, hogy fontos a Bárczival is megismerkedni).</div>
<div><br></div><div><br></div><div>"A seniorok mentorokhoz képest lényegesen alacsonyabb száma miatt szüksége lehet a BGGyK HÖK-nek erre az együttműködésre."</div><div>Sajnálom a vulgaritást, de kénytelen vagyok tanult mesteremet, kollégámat, barátomat, DAF-ot idézni:</div>
<div>"Leszarom."</div><div>Tökéletesen lényegtelen számunkra, hogy a Seniorrendszernek mire van szüksége. Mi megmondjuk, hogy mit szeretnénk, ha ők is azt, akkor csinálják, ha nem, akkor nem. Ez a kérdés koránt sem erről szól, és nagyon nem örülök neki, hogy ezt egyáltalán érvnek próbálja bárki is felhozni, és a Bárczit haszonhúzóként beállítani. (Hozzáteszem, ha jól emlékszem az utóbbi két évre, gyakorlatilag nagyobb szervezési munkát végeztek, mint a TTK, úgyhogy duplántriplán nagyon nem volt szép ez tőled, Pepe)</div>
<div><br></div><div>A matematika szakterület választotta a Bárczival való összefonódást, ez igaz, így vállal is bőven plusz feladatokat, hiszen nálunk több állomása is van a képzésnek, együttműködésnek. Ezeket csináljuk is, szó nélkül. Ettől függetlenül szeretnénk a mentorhétvégét is, hiszen nagy könnyebbség számunkra, a többiek számára meg korántsem akkora nehézség, mint ezt olvastuk. Amennyiben ez érv lehet, hogy mi választottuk, hogy velük legyünk, akkor csináljunk mindent magunknak, úgy a mentortábor miért közös? Ebben az esetben annak sem kéne.</div>
<div><br></div><div><br></div><div>"Tisztában vagyok a szavazás eredményével: a szakterületi képviselők döntő többsége a seniorok mentorhétvégi részvétele mellett szavazott. Úgy gondolom, ezt közömbösségből tették. Mivel lassan egy éve vagyok a Mentorrendszer élén, szinte teljesen megismertem ennek működését és bár az általam hallgatott szakból erre nem feltétlenül lehet következtetni, de az 57 mentor majdnem egy éves munkájának közvetett és közvetlen felügyelete némi pedagógiát is tanított nekem. Emiatt biztos vagyok benne, hogy módosítani kell a Mentorkoncepció e pontját, és ezt ki fogom járni a Küldöttgyűlés előtt, akárhány ehhez hasonló levelet is kelljen írnom."<br>
</div><div>Szerintem pedig tiszteletben tartották a matek kérését, és belátták, hogy miért fontos ez számunkra. Abszolút nem értem, hogy a pedagógia miért implikálja ennek a döntésnek a szükségességét.</div><div>Viszont, ha már pedagógia...</div>
<div>Innentől nem a koncepcióval kapcsolatos a dolog, ne is mossuk össze a "Legyen Bárczi - ne legyen Bárczi" vitával, külön fejezet.</div><div><br></div><div>Pepe, tudod, hogy emberként kedvellek, és nagyon sok gondolatoddal, elveddel egyetértek, de... Nézzük vissza, hogy mi történt a héten. Elküldtél egy tervezetet, ami érezhetően nagyon zilált, rengeteg logikai, és nyelvtani bukfenc van benne. Egy hosszú, de kidolgozatlan koncepció. Ezután javasoltad ennek az eldobását, és egy új létrehozását, majd pedig miután ezt elvetette a kgy, átírtuk ezt. Mégis mi indokolta, hogy akkor nem szólaltál fel ez ellen? Vasárnap este, a képviselők azért mentek be az egyetemre, hogy egy olyan koncepciót tárgyaljanak, amit te magad is elvetnél, és ezek után még annyira sem méltattad őket, hogy elmondd az aggályaidat rendesen, hogy aztán kedden folytathassák a küzdelmet a kidolgozatlan koncepció felett, ráadásul a távollétedben? </div>
<div><br></div><div>Nagyon nem érzem indokoltnak ezen döntéseket, és ez alapján, javaslom, hogy ne is vegyük napirendre a mentorkoncepciót ezen az ülésen. (Persze ettől elállok, ha nyomós érv hangzik el ellene).</div><div>
<br></div><div>Kuti</div><div class="gmail_extra"><br><br><div class="gmail_quote">2014. február 10. 22:36 írta, <span dir="ltr"><<a href="mailto:mentorkord@ttkhok.elte.hu" target="_blank">mentorkord@ttkhok.elte.hu</a>></span>:<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0 .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Sziasztok!<br>
<br>
Kezdeményeztem a Mentorkoncepció holnapi módosítását. A csatolmányban megtaláljátok az okfejtést.<br>
<br>
Távollétemben felszólalásra Vara Bálintot kértem fel.<br>
<br>
Peti<br>_______________________________________________<br>
<br>
ttkhok-kepviselok mailing list<br>
<br>
<a href="https://listbox.elte.hu/mailman/listinfo/ttkhok-kepviselok" target="_blank">https://listbox.elte.hu/mailman/listinfo/ttkhok-kepviselok</a><br></blockquote></div><br></div><br clear="all"><div><br></div>-- <br>Kuti Péter<div>
képviselő</div><div>ELTE TTK HÖK, MATSZACS</div></div>