<div dir="ltr"><div class="gmail_extra">Kedves Dani,<div>kedves képviselők és mentorok!</div><div><br></div><div>Bár kérdéseidre a választ valószínűleg nem egy másik mentortól várod, bátorkodom leírni az általam ismert tényállást, ami a kérdések többségét megválaszolja. Hozzáteszem, hogy a biológus mentoroknak volt szerencséjük beszélni az új intézetigazgatóval, aki aránylag sok információval ellátott minket ebben a kérdéskörben - de természetesen még vannak képlékeny részek, illetve el tudom képzelni, hogy szakterületenként eltérő megoldások kerüljenek bevezetésre. Ha bárki bármit másként tud, mint ahogy itt le van írva, ne habozzon kijavítani.</div><div><br></div><div>Tételesen válaszolva a kérdésekre:</div><div><br></div><div><b>Kiszorítás felsőéves/tanáris által (gyakorlati kérdések):</b> Bioszon ez két okból sem lehetséges és ez szerintem másnál is igaz: egyrészt a tanterv 100% megújuláson esett át és a mostani gólyák óráira felsőéves sehogyan se juthat be. A másik fontos tényező, hogy a tanárisok tanterve még a régi, tehát az új kurzusokra ők sem jelentkeznek. Természetesen ha nálatok vannak régi kurzusok, ott ez problémát jelenthet, de majd csak a jövőben: tudomásom szerint az első félévben még NINCS beosztás csoportokba, továbbra is mindenki minden gyakorlatra/csoportba jelentkezhet. Az idei órai aktivitás és eredmények alapján készül majd el az első beosztás, ami tavasztól lép érvénybe. Ha nálatok valami alapján, vagy random de irányított módon máris él a csoportba osztás, akkor elnézést kérek, ugyanakkor hiszem, hogy az oktatók tisztában vannak azzal, hogy a gólyáknak helyet kell biztosítani a számukra kijelölt gyakorlaton és ezt a kérdést meg is oldják.</div><div><br></div><div>A gyakorlati jellegű kérdések javára a választ szerintem ebből is vissza lehet fejteni: a tanár szakosok nem zavarják a rendszert, ha új a kurzus, hanem a régit veszik fel (akár csak a csúszók), mert ezeket még párhuzamosan kötelesek indítani az oktatók. Megint csak: ha a régi maradt, akkor sem hiszem, hogy komoly a gond, tapasztalat szerint (nálunk legalábbis) a gólya mindig bejut mindenhová, ahova kell neki. És megint megint: ha ez nem így van, akkor teljesen biztos, hogy születik rá megoldás az oktatók részéről, amiről valószínűleg maguk tájékoztatják a gólyákat.</div><div><br></div><div>Utolsó gyakorlati kérdésedre a válasz: igen, a tankörök félévente újra szerveződnek és átjárhatók is, kvázi a párhuzamos évfolyamok a/b/c tagozatait idézve. Hogy ez mennyire lesz motiváló vagy demotiváló a hallgatók számára, azon lehetne vitázni egy jót, de ezt most tegyük félre szerintem.</div><div><br></div><div>Nézzük a <b>kidolgozás kérdéskörét (elméleti kérdések):</b> tudomásom szerint - és Patrícia levelére is támaszkodva - ez a rendszer a Kar ötlete volt. Ezen a ponton viszont vissza szeretnék kérdezni, hogy milyen hiányosságokra gondolsz? Noha csak tervezet szinten hallottunk mindenről, a rendszer a mi szakterületünkön annyira kész, amennyire egy gyakorlatban még ki nem próbált rendszer csak lehet. Lehet, hogy ez nálatok még nem mondható el, akkor kérlek fejtsd ki aggályaidat bővebben. Egyébként véleményem szerint a puding próbája az evés, nem létezik olyan jól megtervezett rendszer, amin a gyakorlat miatt ne kéne módosítani néha (és itt kikacsintanék az újabb Alapszabály módosításra is), szóval nem látom aggályosnak, ha felépítjük a működő modellt. De természetesen ez csak egy vélemény, ráadásul csak az enyém és szívesen meghallgatom, hogy mi adhat okot mégis kétkedésre.</div><div><br></div><div><br></div><div>No, hát szép hosszúra nyújtottam a dolgokat, záró gondolatként: magam is támogatom ezt a rendszert, mert mindig is hiányoltam a közvetlenebb kapcsolatot hallgató és oktató között. Remélhetőleg ez az újítás majd elindít valamit ebben az irányban is..</div><div><br></div><div><br></div><div>Tisztelettel:</div><div>Nagy Lőrinc</div><div>ELTE TTK HÖK</div><div>képviselő</div><div class="gmail_extra"><div class="gmail_quote"><div><br></div></div></div></div></div>