Horde webmail támogatás vége
ELTE IIG Rendszergazda
noreply at caesar.elte.hu
2016. Feb. 17., Sze, 09:51:15 CET
Tisztelt Felhasználók!
A korábban jelzett időpontnál később, 2016. március 1-től a régi, Horde
webmail támogatását megszüntetjük. Ez után az időpont után a
webmail.elte.hu felkeresésekor a választóképernyő helyett egyből a SOGo
felület érhető majd el.
A kezdeti megjelenés óta a következő fejlesztéseket és hibajavításokat
végeztük el:
- A korábbi, "Horde" webmail rendszerből a szűrőszabályok és
címjegyzékek átvétele;
- A helyesírás-ellenőrzés magyar nyelven nem volt elérhető. Jelenleg a
támogatott böngészőkben a böngésző beépített helyesírás-ellenőrzője
végzi ezt a funkciót a böngésző által támogatott nyelveken;
- A levélszerkesztőbe beépítettük a "formázás eltávolítása" funkciót;
- Kialakítottuk a SOGo biztonsági mentését és szükség esetére a
visszaállítását végző funkciót, mely a naptárakat, címjegyzékeket,
szűrőszabályokat, illetve a webmail beállításait napi rendszerességgel
menti.
- A "személyazonosságok szerkesztése" funkciót a menübe integráltuk,
segítségével kiválasztható az alapértelmezett értesítési cím, illetve
beállítható a SOGoban a használt aliaszok sorrendje és ezek részletei. A
funkcióval kapcsolatban felmerült hibákat javítottuk (pl. sorrend nem
frissült, mentés gomb nem mindig jelent meg);
- A SOGo sebességének fokozása;
- A SOgoból hibásan küldött levélcsatolmányok problémájának javítása
(jellemzően pdf kiterjesztésű fájlok);
- Levélletöltési problémák javítása;
- A rejtett másolat címzettjei bizonyos esetekben mégis láthatóak
voltak, a javítás óta már nem fordul elő ez a hiba sem;
- A személyazonosságok közti váltásnál a különféle aláírások nem
megjelenési problémájának javítása;
- Bizonyos @elte.hu végű személyazonosságok nem voltak használhatóak
SOGo-ból, ezen probléma javítása óta azonban láthatók és igény szerint
használhatóvá váltak;
- A címzettek keresésekor tapasztalható hiba (a keresett személy nem
található) javítása;
- A központi hitelesítéssel más oldalon Neptun azonosítóval való
belépéskor a SOGo nem volt használható. Jelenleg ilyenkor automatikusan
új hitelesítést kér az IIG-azonosító segítségével;
- A letiltott, illetve Caesar-azonosítóval nem rendelkező
felhasználóknak a hiba okát feltáró hibaüzenet megjelenítésének kialakítása;
- A központi hitelesítésből való kijelentkezéskor más oldalon, a SOGo
nem érzékelte, hogy kilépés történt, és ez problémákat okozott
(lefagyás, éppen szerkesztett levél elvesztése, stb);
- A SOGo kijelentkezéskor és újra bejelentkezéskor nem a SOGo oldalra
került vissza a felhasználó;
Köszönjük eddigi bejelentéseiket, melyek alapján a felsorolt javításokat
elvégeztük. További apróbb hibákra is felhívták figyelmünket, amelyek
javítása folyamatosan történik.
Üdvözlettel:
ELTE Informatikai Igazgatóság
További információk a(z) caesar levelezőlistáról