[Eltenet-l] betoresi kiserlet

Gal Marcell cell at caesar.elte.hu
1999. Ápr. 9., P, 12:06:55 CEST

Tisztelt Urak,

On Fri, Apr 09, 1999 at 02:04:17AM +0200, Vonderviszt Lajos wrote:

> Hadd utaljak csak peldakepp az eloallitas, az elozetes letartoztatas
> illetve a vizsgalati fogsag szankciokra.

Hallottam ezekrol, de azt nem tartom pozitivnak, ha
1 ember (aki meg betoresi kiserletettel sem vadolhato)
miatt tobb ezret zarnak vizsgalati fogsagba.
Esetunket nem valoszinu, hogy jogi eszkozokkel lenne celszeru kezelni, az
artatlansag vedelmet mint etikai szempontot hoztam fel, nem mint
jogi-t.
Jugoszlavia jut eszembe, ahol nehany hulye alak miatt az egesz
orszag iparat teszik tonkre. Mindenkinek igaza van, es megsincs
senkinek sem... Szerencsesek vagyunk, hogy itt a tet -lenyegesen-
kisebb. (remelhetoleg nem azert, mert nincs penz bombara :)

Mivel feltetelezesem, miszerint a dontes hattereben szemelyes okok
huzodnak nem bizonyithato (az ilyet egyebkent is nehez bizonyitani),
elnezest kerek az elso levelem hangveteleert.
(az 'akinek kisebbsegi komplexusa van..' hianyozhatott volna belole, mert
felo, hogy valaki esetleg magara erti).

> Termeszetesen a reakciok fuggnek a vedendo rendszer erteketol, a
> lehetosegektol illetvea hozza(nem)ertes merteketol is.

egyetertek. Meglepoen sok a rosszul mentett rendszer; elofordult olyan, hogy
egy gep az agyonlogoltatasba doglott bele, sechole-ok is akadnak,
 es raadasul a NETADMIN szamara ez mint elofelteves jelenik meg
(hiszen O nyilvan nem fogja ellenorizni a freeside menteset).
Ugy erzem, talalkoztam mar a helyzettel.
Az is igaz, hogy a.b.c.0/22 nelkul meg lehet lenni (valasszunk az
internetrol veletlenszeruen), nem fog sok felhasznalo reklamalni,
(ebbol nem kovetkezik, hogy nem erinti oket hatranyosan a dolog,
lehet hogy nem tudjak ki az illetekes, gyakran meg a pinget sem ismerik)
es vegul is az internet elott is volt elet.

Szerintem esetunkben a funkcionalitas csokkenese es a biztonsag
novekedese hasonlo aranyban all egymassal, mint ha egy veletlenszeruen
valasztott subnetet tiltanank ki. (amit nem szoktunk). Azt belatom,
hogy ez nem igazan itelheto meg teljesen objektiven, en sem vagyok
elfogulatlan. (4 eve /sajat elhatarozasbol/ a BME-re adtam be a
jelentkezesi lapomat, nem pedig az ELTE-re)

> Valoban igaz, hogy a portscan omagaban nem betoresi kiserlet

Ha ez az sch.bme.hu tenyleg ilyen ontorvenyu darazsfeszek,
(melynek indoklasat szivesen meghallgatnam - _konkretan_ mikor
ki nem intezkedett a felkeres ellenere)
akkor legalabb meg kellett volna varni egy olyan esetet, amikor
tortenik valami. Esetunkben egy portscan tortent, ami
onmagaban nem betoresi kiserlet.

Tisztelettel:
	Gal Marcell