[Eltenet-l] Open RELAY??? Ez hogy jott hozzank???

Imre Jakli jimre at para.chem.elte.hu
2000. Ápr. 11., K, 17:10:16 CEST

Kedves Kollegak!

Nemregiben az egyik felhasznalom panaszkodott, hogy kapott egy
SPAM uzenetet. Utananeztem a syslogban, ahol a kovetkezot talatam:

---------------------- syslog reszlet eleje -----------------------
Apr  7 08:16:38 para sendmail[49264]: IAA49264: from user <123455y at jps.net>: siz
e is 4841, class is 0, priority is 34841, and nrcpts=1, message id is <E12dSCk-0
002IO-00 at darmol.elte.hu>, protocol=ESMTP, relay=darmol.elte.hu [157.181.3.1]
Apr  7 08:16:38 para sendmail[80550]: IAA49264: to=<vanko at para.chem.elte.hu>, de
lay=00:00:01, xdelay=00:00:00, mailer=local, stat=Sent

Ez onmagaban nem lett volna erdekes, ha a level a helyi felhasznalomnak szolt
volna, hiszen arra nem lehet ertelmes szurest kialakitani. A fejtorest a
level fejlece okozta szamomra: