[Eltenet-l] mail relay tiltasa - a demokracia tukreben

Lichtenberger Janos lityi at sas.elte.hu
2000. Feb. 17., Cs, 19:42:07 CET

Kedves Lajos!

1. Szemelyes megbeszeles Frohner Akossal meg a toled kapott info meggyozott,
hogy az ido rovidsege miatt pillanatnyilag nincs mas megoldas. Azonban ez nem
jelenti azt, hogy a kesobbiekben, ha talalunk egy jobb (ugy ertem egyszerubb,
az osszes erintett szamara a legkevesebb problemat/energiafelhasznalast okozo)
megoldast, nem kene arra atterni. Az egyik ilyen megoldas pl. az, hogy a
mail.elte.hu minden bejovo levelre azt mondana, hogy o a cimzett, szurne, a
nem hozzank jovo levelek => /dev/null, az ide cimzettet pedig tovabbitana. F.
A. szerint ilyen software (konfiguracio?) nem letezik/nem ismert, de nem
biztos, hogy nem lehet megvalositani/megirni. Ezzel ugyanis egyszer s
mindenkorra le van a gond a SPAM-rol. A jelenleg javasolt megoldas ugyanis
folyamatos adminisztraciot jelent az idok es gepek valtozasa folytan.

2. A most (es ha igy marad ) a jovoben raforditando ido: nem csak az ITK nincs
boviben, en sem, es biztosan vannak meg szamosan, akik rendszergazdakent (is)
mukodneve szinten nem. Nekem sem ez a fo dolgom (pontosabban ez hivatalosan
abszolute nem a dolgom), az en fizetesemert (ugy ertem egyetemi fizetesert)
foallasban egy hozzaerto ember nemigen vallal el 30-40-50 gepet, vagy ha igen,
rovid ideig, mig meg nem tanulta (pl. tolunk) aztan megy egy jol fizeto
allasba az itteni fizetes n-szereseert, amint erre mar szamtalan pelda volt az
egyetemen. Amit probaltam/ probalok javasolni, az egy egyszeri, esetleg keves
embertol nagyobb idot igenylo megoldas a most bevezetendo midenkinek csak 15
perc, de a kovetkezokben sokszor elofordulo 15 perc. Nem beszelve a
feledekenyseg miatti (nekem is kapos a fejem) varhato szentsegelesekrol, hogy
miert nem tudok errol a geprol levelet irni/kapni...

Amugy varhatoan sem nekunk cimzetes vagy valos rendszergadaknak sem az ITK-s
kollegaknak sem lesz tobb ideje kesobb sem.

3. Nekem, de valoszinuleg a masnak sincs szandekaban felugyeletet gyakorolni
az ITK felett. A strategiai iranymutatas mar mas kerdes, nem tudom jelenleg ez
mit fed, de abba bizony nem lenne baj, ha a felhasznaloi/rendszergazdai oldal
is bele tudna szolni, ha ez az eltenet szabalyait, felepiteset es fejleszteset
jelenti. Nem akarok demokraciat, mert ez nem demokracia kerdese, mint a
munkasosztaly es a konyak viszonya, de valamilyen kozmegegyezeses kriterium
alapjan lehetne talalni embereket, akik (tobbe-kevesbe) ertenek is ahhoz,
 amihez hozza kene szolni.

Gondolom szocseplosbol ennyi eleg,
Udvozlettel:

Lichtenberger Janos