HPC szolgaltatas bovites es emiatti leallas

Maulis Adam hpc-support at iig.elte.hu
2010. Jún. 2., Sze, 14:49:44 CEST

Tisztelt Felhasználóink!

Az ELTE Informatikai Igazgatóságának szuperszámítógépes szolgáltatása
teljes egészében megújul. Az új rendszerben 360 darab cpu-mag és 600 GiB
memória áll a felhasználók rendelkezésére.

A megújult szolgáltatás 2010. június 14-én kedden indul.

A rendszer elsősorban nagy számítási igényű programok futtatására való.
A rendszerre minden egyetemi kutatásban részt vevő személy kaphat
azonosítót, az igénylőlap letölthető a következő címen:
http://operator.elte.hu/igenylolapok/caesar/hpc.pdf

Az új rendszer a megszokott atlasz.elte.hu címen lesz elérhető ssh
protokollal.

A jelenlegi rendszert 2010. június 7-én, hétfőn leállítjuk. Egy teljes
héten keresztül a HPC szolgáltatás nem lesz elérhető. Az új rendszert
2010. június 15-én, kedden indítjuk el. A meglévő felhasználói
azonosítók megmaradnak. A meglévő felhasználói adatok ($HOME)
megmaradnak. A jelenlegi átmeneti tartalmak (/tmp) nem maradnak meg. Az
submittált jobok nem indulnak újra.

Bővebben a gépről

A régi rendszer 60 darab CPU maggal, és 62 GiB memóriával rendelkezik.
Az új rendszer 360 CPU maggal, és 600 GiB memóriával rendelkezik.
Várakozásaink szerint az új rendszer eredő teljesítménye meghaladja a
régi rendszer teljesítményének 10-szeresét.

Az új rendszer gigabit ethernet cluster, 44 darab, egyenként 2
processzorors (8 mag) szerverrel. A rendszeren debian/gnu linux
operációs rendszer fut, kiegészítésképpen Intel Professional Compiler
Suite (Intel c, Intel fortran, Intel Math Kernel Library stb). A
rendszer elsősorban MPI alapú disztributív programok fottatására jó, de
bármi egyéb (pl. openMP, pthread stb) alkalmazások is futtathatók rajta.

Az architektúra topológiája: http://www.caesar.elte.hu/hpc/hpc2009.png
A gépről bővebben: http://www.caesar.elte.hu/hpc/atlasz.html

Üdvözlettel,
Maulis Ádám