[MaFLa] konferencia a hetvenes évekről

Boros Gabor h13556bor at mail.iif.hu
Sat May 24 14:24:05 CEST 2008

Kedves Kollégák!

November 6-7-én rendezi meg a Német-Magyar Filozófiai Társaság a Goethe-Intézettel és a Tudástársadalom Alapítvánnyal közös szervezésben konferenciáját "A filozofálás lehetőségei és valósága a hetvenes években Magyarországon és az NDK-ban" címmel, hogy végre elkezdődjék a filozófiai gondolkodás, filiozófiai próbálkozások egy kevéssé vizsgált korszakának feltárása. Szó lesz az eszmetörténeti háttérről, a különböző intézményi keretekről, gondolkodói csoportosulásokról, a különböző filiozófiai diszciplinák esetleg eltérő helyzetéről, a teológiák és a filozófia viszonyáról, a különböző más tudományágak művelőinek szerepéről a filozófiában, a budapesti, a vidéki s a határokon túli egyetemek és kutatóhelyek helyzetének eltéréseiről stb. Szeretnék bátorítani minden kollégát, hogy jelentkezzék előadásra rövid témajavaslattal együtt. Mellékeltem egy rövid, német nyelvű tervezetet, ám a konferencia kétnyelvű lesz, magyar és német nyelvű előadásokat egyaránt várunk, s lesz szinkrontolmácsolás is.

Szivélyes üdvözlettel,

Boros Gábor