[MaFLa] Nyári_Egyetem_2010

Kenéz László kenez.laszlo at gmail.com
Fri May 14 23:26:39 CEST 2010

Nyári Egyetem, 2010. július 9-13. (Badacsonyörs)

Kedves Hallgatók!

A Magyar Fenomenológiai Egyesület az idei évben is várja a filozófia
iránt érdeklődő hallgatókat nyári egyetemére! Tavaly a hegyekben
voltunk, idén visszatérünk a Balatonhoz. A szállást 2010. július 9-én,
pénteken, délután három órától lehet elfoglalni. A foglalkozások és
beszélgetések másnap kezdődnek, és július 13-án délelőtt fejeződnek
be, azaz idén négy napos lesz a nyári egyetem. Az előző évekhez képest
jelentős módosításokat vezettünk be, amelyek elsődleges célja a
résztvevők minél teljesebb bevonása a filozófiai eszmecserékbe.

A nyári egyetem első napján és második napjának délelőttjén a
jelentkezők csoportokban dolgoznak. Az egyes csoportok meghatározott
témák alapján szerveződnek meg, és munkájukat egy-egy tutor vezeti. A
tutor feladata, hogy segítse a csoportot az adott téma megértésében és
a témához kapcsolódó előadás kidolgozásában. Az egyes csoportoknak a
közös munka eredményeiről - maximum 1 órában - a harmadik és negyedik
napon kell számot adni, értelemszerűen a nyári egyetem résztvevői
előtt. Az előadás formája viszonylag kötetlen. Rajtatok áll, hogy több
rövidebb vagy egy hosszabb előadásban, esetleg párbeszéd formájában
stb. viszitek-e színre mondandótokat. A prezentációkat, terveink
szerint, hosszabb vita követi.

Hangsúlyozzuk, hogy a filozófiai tevékenységet és a könnyed
kikapcsolódást továbbra sem szeretnénk szigorúan szembeállítani
egymással. A nyári egyetem, az elmúlt évekhez hasonlóan most is kiváló
lehetőséget kínál az egyéni és csoportos szórakozások számtalan
formájára.

Az alábbiakban az egyes témákat és a témákhoz rendelt tutorok neveit
olvashatjátok. Arra kérünk mindenkit, hogy a jelentkezéssel együtt
adja meg azt a három témát is (preferenciái sorrendjében), amellyel
szívesen foglalkozna a nyári egyetem alatt. Ahogy lejjebb látjátok, a
témaválasztás egyben tutorválasztást is jelent. Az érdeklődési index
figyelembe vételével alakítjuk ki az egyes csoportokat. Bizonyos
anomáliák előfordulhatnak. Ezek függvényében nem kizárt néhány apró
változás. Itt szíves megértésetekre is számítunk.

Miután kialakult a jelentkezők és ennek következtében a csoportok
listája is, a tutorok kijelölik azokat a szövegeket, amelyeket
elolvasásra javasolnak a választott témához. Ezeket el fogjuk nektek
küldeni még a nyári egyetem előtt. A szövegek ismerete segítheti a
csoportos munkára való ráhangolódást.

Témák és tutorok:

1., Agykutatás és filozófia
2., A fenomenológia és a strukturalizmus törésvonalai
3., Hatalom és képesség Spinozánál és Deleuze-nél.
Tutor: Moldvay Tamás

1., Emberi és állati tapasztalat
2., Testképek és testélmények
3., Elgondolt és tapasztalt tér
Tutor: Kenéz László

1., Sartre és a szabadság
2., Fenomenológia és pszichoanalízis
3., A filozófia mint terápia Wittgensteinnél
Tutor: Tiszóczy Roland

1., Az intencionalitás és a fenomenális tudat viszonya
2., Mi a mentális jelenségek megkülönböztető jegye?
3., Fenomenológia és metafizika
Tutor: Tőzsér János

1., Husserl és a metafizika problémája
2., A genealógia Nietzschénél.
3., A normativitás rejtett dimenziói a Lét és időben.
Tutor: Schwendtner Tibor

1., A nietzschei szárnyaló filológia: a jelen destrukciója, a jövő
megteremtése az ókor által
2., Platón és a megszelídítés
3., Epiktétosz és a terapeutikus önmanipuláció
Tutor: Rosta Kosztasz

1., Szubjektivitás és objektivitás Marxnál
2., Idő és történetiség a klasszikus fenomenológiában (Husserl, Heidegger)
3., Az "élet" fogalma Gilles Deleuze filozófiájában
Tutor: Takács Ádám

Helyszín:

Pigál Panzió, 8257 Badacsonyörs, Szőlő utca 3. (www.pigalpanzio.atw.hu)

Részvételi díj:

Szoba:3000 Ft/ nap/fő
Sátor: 1000 Ft/ nap/fő (korlátozott számban)

(Az ELTE Filozófia Szakos Hallgatói Érdekképviselet pályázatának
köszönhetően a nyári egyetem nagy valószínűséggel pénzügyi
támogatásban részesül. Ha ez bekövetkezik, a 3000 ft-os összeg -
minden ELTE-s diák számára jelentősen csökken)

Jelentkezési határidő: 2010. június 15.

Jelentkezés:

Farkas Henrik; satrapa(kukac)t-online.hu