[MaFLa] Etika és identitás Szent Ágostonnál

Gábor Kendeffy kendeffygabor at gmail.com
Wed Feb 13 08:47:54 CET 2013

Kedves Kollégák,

Mint egyik résztvevő, Surányi Csaba kérésére továbbítom a szervező intézet
meghívóját.

Üdvözlettel: Kendeffy Gábor

 *Ecce quemadmodum secundum gratiam Dei, non contra eam, libertas
defenditur voluntatis. Voluntas quippe humana non libertate consequitur
gratiam, sed gratia potius libertatem, et ut perseveret delectabilem
perpetuitatem, et insuperabilem fortitudinem*.

 (De correptione et gratia, VIII, 17)

 *A DÉLKELET-EURÓPA KUTATÓINTÉZET,** az*

*Eötvös Loránd Tudományegyetem** Történeti Intézete és a *

*Károli Gáspár Református Egyetem** Filozófia Tanszéke *

 TISZTELETTEL MEGHÍVJA

 Az identitás és etika fogalma Szt. Ágostonnál

 *c**ímű 9. DÉLKELET-EURÓPA **tudományos **tanácskozására*

 2013. február 20-án (*szerdán*) 17.00 órakor az

 Eötvös Loránd Tudományegyetem

 Történeti Intézet* Szekfű Gyula Könyvtárában*

 1088 Budapest, Múzeum krt. 6-8. Főépület I. em. 115

 *Nyitó gondolatok*

 *Surán**yi Csaba* (*INTERNATIONAL RELATIONS QUARTERLY** **fősz**erkesztője*
)

 *E**lőadások *

 *Kendeffy Gábor *(*Károli Gáspár Református Egyetem*)

 Ágoston etikája *- szisztematikus elmélet és praktikus dilemmák*

 *Péter Mónika *(*Babes-Bolyai* *Tudományegyetem - Kolozsvár*)

 A szubjektivitás konstitúciója Szent Ágostonnál

 *Török Csaba** *(*Esztergomi Hittudományi Főiskola*)

 Lehet-e szabad a predestinált ember?

 *Opponens *

 *Siklósi István *(*Eötvös Loránd Tudományegyetem*)

 A személyfogalom Ágostonnál és Boethiusnál

 ***

*Minden érdeklődőt szeretettel várunk!*

 Kérjük regisztráljon, ha részt kíván venni tanácskozáson.

RSVP: conference at southeast-europe.org

Honlap: http://www.southeast-europe.org