[MaFLa] Metafora-workshop (2013. május 10.)

Bárány Tibor barany.tibor at gmail.com
Tue Apr 23 10:29:45 CEST 2013

A Magyar Coachszövetség és az Erasmus Kollégium "Nyelv - nyelvfilozófia -
nyelvi ismeretterjesztés" kutatócsoportja

Metafora

címmel elméleti nyelvészeti és filozófiai workshopot szervez.

A workshop ideje: 2013. május 10.
A workshop helye: Café Archibald, Budapest, V. ker., Balassi Bálint utca
21-23.

A workshop szervezői: Bárány Tibor (BME, Erasmus Kollégium), Kollár József
(Magyar Coachszövetség), Tőzsér János (Kaposvári Egyetem) és Zvolenszky
Zsófia (ELTE, Erasmus Kollégium).

A workshop programja:

I. szekció: 10.00 - 11.30. Moderátor: Bárány Tibor
Vitaindító előadások:
1. Kálmán László: Vajon metaforikus kifejezés a "futómacska"?
2. Kuti Judit: Milyen messze van a metafora attól, amit voltaképp mondani
akart a beszélő?
3. Sándor Angelika: Vajon mennyiben hasonlítanak a metaforák az indexikus
kifejezésekre?

Kávészünet: 11.30 - 12.00.

II. szekció: 12.00 - 14.00. Moderátor: Bátori Zsolt
Vitaindító előadások:
1. Zvolenszky Zsófia: Számon kérhetjük-e valakin, ha azt mondja: "én csak
bojt vagyok a feleségem papucsán"?
2. Somodi Gergő: Hatás vagy jelentés, avagy mit láttat velünk egy metafora?
3. Bezeczky Gábor: Lehet-e az én metaforám a te szó szerinti kifejezésed?
4. Kollár József: A "Júlia a nap" miért inkább metafora, mint bullshit?

Ebéd: 14.00 - 15.30.

III. szekció: 15.30 - 17.00. Moderátor: Tőzsér János
Vitaindító előadások:
1. Jellinek Sára: Figuratív-e a humor?
2. Nemesi Attila László: Ugyanúgy vagy másképp értjük meg a képi
metaforákat, mint a nyelvieket?
3. Molnár Cecília Sarolta: Van-e különbség a költészeti és a dalszövegekben
megjelenő metaforák között?

A rendezvény ingyenes, minden érdeklődőt szeretettel várunk!