[MaFLa] Kant-konferencia

Amennyiben szellemi lények vagyunk konferencia immanuelkant2014 at gmail.com
Mon Feb 3 14:11:01 CET 2014

Tisztelt Kollégák,

Szeretnénk felhívni a figyelmüket az alábbi rendezvényre:

"... Amennyiben szellemi lények vagyunk"

Immanuel Kant (1724-1804) konferencia

A Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karának centenáriumi évében az
egyetem Filozófia Intézete és a Doktoranduszok Országos Szövetségének
Filozófiatudományi Osztálya tudományos konferenciát rendez Immanuel Kant
tiszteletére a filozófus munkásságáról "... Amennyiben szellemi lények
vagyunk" címmel. A rendezvény célja Kant életművének és hatástörténeti
jelentőségének megvitatása a filozófus szakma és a szerzővel behatóan
foglalkozó kutatók közreműködésével. Az országos konferenciára az elismert
hazai szakértők mellett örömmel vesszük a témával elmélyülten foglalkozó
fiatal kutatók, doktoranduszok jelentkezését is. Bár a rendezvény
elsősorban filozófiai témafelvetésű, szeretettel várjuk a Kant életművét
kutató társtudományok (antropológia, vallástudomány stb.) képviselőit is.

Az előzetes egyeztetések alapján a konferencián az alábbi felkért előadók
jelenlétére számíthatunk: Angyalosi Gergely, Biró-Kaszás Éva, Blandl
Borbála, Bujalos István, Czeglédi András, Gyenge Zoltán, Heller Ágnes,
Hévizi Ottó, John Éva, Kelemen István, Kiss Lajos András, Mesterházi
Miklós, Papp Zoltán, Szegedi Nóra, Ullmann Tamás és Valastyán Tamás.

Az előadások tervezett időtartama 20 perc, amelyet minden esetben 10 perc
vita követ. A jelentkezéseket a következő témakörökben várjuk:
ismeretelmélet, etika, esztétika, vallástudomány és hatástörténet. A
konferencián elhangzó előadások írott változatai várhatóan megjelennének
egy Kanttal foglalkozó tanulmánykötetben.

Jelentkezni az előadás címével és 10-20 soros összefoglalójával lehet az
immanuelkant2014 at gmail.com címen.

Jelentkezési határidő: 2014. március 9.

A konferencia helyszíne és időpontja:

Debreceni Egyetem, Főépület (Debrecen, Egyetem tér 1.)

2014. április 3-4.

Szervezők: Varga Rita, Sós Csaba és Tánczos Péter (PhD hallgatók)

A rendezvény fővédnöke Dr. Bujalos István, a Debreceni Egyetem Filozófia
Intézetének igazgatója.

Köszönettel:

a Szervezők