[MaFLa] Tengelyi László Emlékelőadás - május 3.

Takacs Adam takacsadam at hotmail.com
Tue Apr 26 13:47:07 CEST 2016

Tengelyi László
Emlékelőadás

A Filozófiai Kollégium - Budapest
minden év tavaszán egy rangos előadó meghívásával kíván tisztelegni Tengelyi László filozófiai munkássága előtt.

A sorozat nyitó
előadására várunk minden érdeklődőt.

Maurizio
Ferraris

(Torinói
Egyetem)

Emergence -
Ontology, Epistemology, Politics

2016. május
3. 18h

ELTE BTK "F"
Épület, Kerényi Károly terem

Maurizio Ferraris a
Torinói Egyetem filozófia professzora, és az ugyanitt működő Ontológiai Laboratórium (Labont)
vezetője, számos francia, amerikai és német egyetem vendégoktatója. Korai
kutatásait a filozófiai hermeneutikai hagyomány, valamint Jacques Derrida
munkássága befolyásolta, ez utóbbival közös kötetet is publikált (A Taste for Secret, 2001). Ezt követő
munkáit egy kritikai-realista ontológia és esztétika kidolgozásának igénye
motiválta, amely kitüntetett figyelmet
szentelt a nyomok, dokumentumok és társadalmi objektumok kérdéseinek. Írásai újabban az "Új Realizmus" névre hallgató
filozófiai áramlat vitáinak centrumában állnak. Magyarul olvasható
kötete: Hol vagy? A mobiltelefon
ontológiája (Európa, 2008).

		Mentes a vírusoktól. www.avast.com