[MaFLa] Hauser Arnold tudás- és művészetszociológia szeminárium 2016.

Akos Sivado akos.sivado at gmail.com
Mon May 23 18:45:43 CEST 2016

2016. május 27-én harmadik alkalommal kerül megrendezésre az MTA BTK
Filozófiai Intézete és a Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszékének
szervezésében a

"Hauser Arnold tudás- és művészetszociológia szeminárium".

A szeminárium programja:

10:00 - Megnyitó

10:10 - *Demeter Tamás*: A tudásszociológia magyar hagyománya
10:50 - *Molnár Gábor*: Cselekvések és kulturális tárgyak értelmezése
Mannheimnél és Schütznél

11:30-11:50 - Kávészünet

11: 50 - *Gárdos Judit*: Adat, tudás, hitelesség a szociológiában

12:30-14:00 - Ebédszünet

14:00 - *Kókai Károly*: Hauser Arnold a bécsi emigrációban
14:40 - *Zuh Deodáth*: Válságtan. Hauser Arnold és a manierizmus

15:20-15:30 - Kávészünet

15:30 - *Barcsi Tamás*: Az esztelenség tapasztalata a művészetben -
Foucault és Hauser
16:10 - *Bene Adrián*: Értelmiség, bürokrácia, ideológia - *Az értelmiség
útja az* osztályhatalomhoz és Sartre marxista társadalomelmélete

16:50 - Zárszó

A rendezvény, melynek plakátja megtalálható a mellékletben, idén is a Pécsi
Tudományegyetem Szociológia Tanszékén kerül megrendezésre.
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Üdvözlettel,
Sivadó Ákos