[MaFLa] Hauser Arnold tudás- és művészetszociológia szeminárium 2017

Akos Sivado akos.sivado at gmail.com
Wed May 17 14:48:17 CEST 2017

Kedves Kollégák!

2017. május 26-án negyedik alkalommal kerül megrendezésre az MTA BTK
Filozófiai Intézete és a Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszékének
szervezésében a

"Hauser Arnold tudás- és művészetszociológia szeminárium".

A szeminárium programja:

9:30 - Megnyitó

9:40 - Kókai Károly: Lukács György és az irodalomszociológia 1918-ig
10:20 - Havasréti József: Tudásszociológiai kérdések Szerb Antal írásaiban

11:00-11:10 - Kávészünet

11:10 - Bene Adrián: A francia "új tudományfilozófia" magyar recepciója
11:50 - Tuboly Ádám: Ideológia, utópiák, konvenciók. Otto Neurath a
tudásformák megingathatóságáról

12:30-14:00 - Ebédszünet

14:00 - Nagy Kristóf: Bourdieu és Gramsci, avagy lehet-e harcolni a
művészeti mező autonómiája ellen?
14:40 - Barcsi Tamás: Kegyetlenség-civilizáció-művészet

15:20-15:30 - Kávészünet

15:30 - Molnár Gábor: Tudásszociológia és evolúciós pszichológia
16:10 - Sivadó Ákos: "Interszubjektíve" szándékolt értelem? Weber és
Mannheim a társadalmi cselekvés interpretációjáról

16:50 - Zárszó

A rendezvény, melynek plakátja megtalálható a mellékletben, idén is a
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszékén kerül megrendezésre.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Üdvözlettel,
Sivadó Ákos