[MaFLa] Erőszak és bizalom - Reemstma professzor előadása március 19-én 17 órakor az MTA Kistermében

Tamas MIKLOS 13mi-ta at wiko-berlin.de
Wed Feb 28 21:57:40 CET 2018

Erőszak és bizalom

A modern társadalombeli erőszak elméletének alapvonalai

Jan Philipp Reemtsma professzor (Hamburg) előadása március 19-én 17
órakor az MTA Kistermében

“Egy civilizációs formát az jellemez, ahogyan kijelöli azokat a
területeket, ahol az erőszak tiltott, megengedett vagy kívánatos. A
társadalmi bizalom kötődik e zónák stabilitásához.

A modernség evolúciós eszménye szerint a tiltott erőszak
tartományának

a megengedett és a kívánatos erőszak zónáinak rovására kell
bővülnie.

Ma általában  úgy véljük, hogy az öncélú erőszak irtóztató,
legitimálhatatlan, és ha mégis találkozunk vele, annak mindig valamilyen
egyéni patológia az oka. Ahol ez sem segít, ott rejtélynek
nyilvánítjuk.”

Az erőszak egyik legnevesebb kutatója és teoretikusa,

Reemtsma professzor előadása egyben magyarul nemrég megjelent, alapvető
könyvének bemutatója.

Jan Philipp Reemtsma (1952, Bonn) az újkori német irodalom hamburgi
professzora, Wieland művei kritikai kiadásának szerkesztője. A
társadalmi erőszak kutatója,

a Hamburgi Társadalomkutató Intézet megalapítója. Ő kezdeményezte a
Wehrmacht gyilkosságait bemutató nevezetes kiállítást.

Szinkrontolmácsolást biztosítunk.

Az előadás nyitott, de a korlátozott számú férőhely miatt kérjük a
részvételi szándék mielőbbi szíves jelzését: atlantis at budapest.hu