[MaFLa] [Felhívás szerzőknek]Fordulat_kritikai pedagógia
Kristóf Nagy
knagykristof at gmail.com
Tue Jan 14 15:18:48 CET 2020
Még hat napig, január 20-ig várjuk a jelentkezéseket a Fordulat *kritikai
pedagógia* tematikus számába
Részletek: http://fordulat.net/?q=cfp
Kristóf Nagy <knagykristof at gmail.com> ezt írta (időpont: 2019. dec. 3., K,
14:50):
> Kedves Listatagok,
>
> A Fordulat, a Társadalomelméleti Kollégium folyóirata, a* kritikai
> pedagógia* témájában vár cikkeket a 2020 őszén megjelenő 28. számába.
>
> A kéziratok legfeljebb 500 szavas absztraktját és a szerzők 100 szavas
> önéletrajzát kérjük a szerk at fordulat.net e-mail címre küldeni 2020.
> január 20-ig. A szerkesztőség a cikkek bekerüléséről 2020. január végén
> dönt.
> Részletek: http://fordulat.net/?q=cfp
>
> Üdvözlettel,
> Nagy Kristóf
> -------------------------------------------
>
> A Fordulat, a Társadalomelméleti Kollégium folyóirata, a *kritikai
> pedagógia* témájában vár cikkeket a 2020 őszén megjelenő 28. számába.
>
>
> A kritikai pedagógia az oktatás és az oktatási rendszer feladatának,
> funkciójának jelenleg domináns felfogása ellenében határozza meg önmagát.
> Évtizedek óta mind nemzetközi, mind hazai szinten azt tekinti a köz- (és
> szak)vélemény az iskola legfontosabb funkciójának, hogy a munkaerőpiacra
> termeljen; háttérbe szorítva ezzel az olyan, korábban hangsúlyos
> funkciókat, mint az állampolgári nevelés, műveltségátadás, vagy az egyenlő
> esélyek és lehetőségek megteremtése.
>
>
> A kritikai pedagógia azonban nem csak az oktatás funkcióiról tesz
> állításokat. Baloldali társadalomképből kiindulva mutat rá arra, hogyan
> képezi le a hagyományos iskolarendszer a társadalomban jelenlévő
> egyenlőtlenségeket és elnyomási viszonyokat, majd termeli őket újra az
> iskolát meghatározó hierarchikus struktúrák, a tanár-diák szerep, valamint
> a tudásról és a tudás elsajátításának formájával kapcsolatos uralkodó
> nézetek által.
>
>
> A lapszámmal szeretnénk ráirányítani a figyelmet a Magyarországon kevésbé
> vizsgált kritikai pedagógiai megközelítésre, lehetséges megoldásokra és
> dilemmákra. Úgy látjuk, hogy ennek a hiánynak a betöltéséhez sokat
> hozzátehet a tematikus folyóiratszám, ahol a bemutatásra kerülő látásmód és
> a hozzá kapcsolódó jó gyakorlatok új kezdeményezéseket hívhatnak életre.
>
>
> A lapszámba olyan gyakorlati fókuszú és elméleti munkákat várunk, amelyek
> esettanulmányokon, regionális és történeti példákon, esetleg összehasonlító
> elemzéseken keresztül mutatják be a kritikai pedagógia gyakorlati
> alkalmazását és annak kontextusát. Továbbá várunk olyan elemző munkákat is,
> amelyek a kritikai pedagógiai megközelítés módszertanát, dilemmáit,
> kritikáit vizsgálják.
>
>
> *Lehetséges fókuszok:*
>
> - Oktatási projektek és kísérletek, alulról szerveződő kezdeményezések
> esettanulmány jellegű bemutatása;
> - Kritikai pedagógia a világban, kiemelten a közép-kelet-európai
> régióra koncentrálva, gyakorlati megvalósulásokon keresztül, történelmi
> példák bemutatása;
> - A hagyományos oktatási rendszer és a kritikai pedagógia
> megközelítéseinek, konkrét példáinak összehasonlítása, a kritikai pedagógia
> alkalmazási lehetőségei a közoktatásban;
> - A kritikai pedagógia elméleti dilemmáinak, módszertanának elemző
> bemutatása, a szemlélet kritikáinak elemző bemutatása, mi van a kritikai
> pedagógia után
>
> A kéziratok legfeljebb 500 szavas absztraktját és a szerzők 100 szavas
> önéletrajzát kérjük a szerk at fordulat.net e-mail címre küldeni *2020.
> január 20-ig*. A szerkesztőség a cikkek bekerüléséről 2020. január végén
> dönt.
>
> Az elfogadott, körülbelül 40.000 karakter (egy ív) hosszúságú cikkek
> leadási határideje 2020. május 31. Bármely felmerülő kérdésre a Fordulat
> szerkesztősége a szerk at fordulat.net e-mail címen keresztül szívesen
> válaszol.
>
>
> A kritikai pedagógia azonban nem csak az oktatás funkcióiról tesz
> állításokat. Baloldali társadalomképből kiindulva mutat rá arra, hogyan
> képezi le a hagyományos iskolarendszer a társadalomban jelenlévő
> egyenlőtlenségeket és elnyomási viszonyokat, majd termeli őket újra az
> iskolát meghatározó hierarchikus struktúrák, a tanár-diák szerep, valamint
> a tudásról és a tudás elsajátításának formájával kapcsolatos uralkodó
> nézetek által.
>
>
> A lapszámmal szeretnénk ráirányítani a figyelmet a Magyarországon kevésbé
> vizsgált kritikai pedagógiai megközelítésre, lehetséges megoldásokra és
> dilemmákra. Úgy látjuk, hogy ennek a hiánynak a betöltéséhez sokat
> hozzátehet a tematikus folyóiratszám, ahol a bemutatásra kerülő látásmód és
> a hozzá kapcsolódó jó gyakorlatok új kezdeményezéseket hívhatnak életre.
>
>
> A lapszámba olyan gyakorlati fókuszú és elméleti munkákat várunk, amelyek
> esettanulmányokon, regionális és történeti példákon, esetleg összehasonlító
> elemzéseken keresztül mutatják be a kritikai pedagógia gyakorlati
> alkalmazását és annak kontextusát. Továbbá várunk olyan elemző munkákat is,
> amelyek a kritikai pedagógiai megközelítés módszertanát, dilemmáit,
> kritikáit vizsgálják.
>
>
> *Lehetséges fókuszok:*
>
>
>
> - Oktatási projektek és kísérletek, alulról szerveződő kezdeményezések
> esettanulmány jellegű bemutatása;
> - Kritikai pedagógia a világban, kiemelten a közép-kelet-európai
> régióra koncentrálva, gyakorlati megvalósulásokon keresztül, történelmi
> példák bemutatása;
> - A hagyományos oktatási rendszer és a kritikai pedagógia
> megközelítéseinek, konkrét példáinak összehasonlítása, a kritikai pedagógia
> alkalmazási lehetőségei a közoktatásban;
> - A kritikai pedagógia elméleti dilemmáinak, módszertanának elemző
> bemutatása, a szemlélet kritikáinak elemző bemutatása, mi van a kritikai
> pedagógia után
>
> A kéziratok legfeljebb 500 szavas absztraktját és a szerzők 100 szavas
> önéletrajzát kérjük a szerk at fordulat.net e-mail címre küldeni *2020.
> január 20-ig*. A szerkesztőség a cikkek bekerüléséről 2020. január végén
> dönt.
>
> Az elfogadott, körülbelül 40.000 karakter (egy ív) hosszúságú cikkek
> leadási határideje 2020. május 31. Bármely felmerülő kérdésre a Fordulat
> szerkesztősége a szerk at fordulat.net e-mail címen keresztül szívesen
> válaszol.
> Mellékletek ter
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <https://listbox.elte.hu/mailman/private/mafla/attachments/20200114/ed1a7336/attachment.html>
More information about the mafla
mailing list