[MaFLa] Elhunyt Penke Olga

Eszter Kovács esztkovacs77 at gmail.com
Thu Jan 27 10:12:39 CET 2022

Kedves Kollégák,
Ma délelőtt kaptam a hírt, hogy Penke Olga, egykori témavezetőm, a Szegedi
Tudományegyetem professzor emeritusa az éjjel elhunyt.
Penke Olga irodalomtörténészként a saját 18. százados kutatásaiba
beillesztette a filozófiatörténeti vizsgálatokat, és a hosszú időn
keresztül általa vezetett Francia irodalom doktori programban támogatta és
elősegítette a filozófiai vonatkozású kérdések kutatását.
Munkássága Montesquieu, Voltaire és Diderot hazai fogadtatása, a 18.
századi francia nyelvű filozófiai irodalom kutatása kapcsán kiemelkedő és
irányadó.
Nyugodjék békében.
Kovács Eszter