[MaFLA] Konferencia (június 4): Természeti teológia – Szisztematikus és történeti megközelítések

László Bernáth bernathlaszlo11 at gmail.com
Mon May 23 12:23:37 CEST 2022

Tisztelt Kollégák!

Ezúton szeretném felhívni a figyelmet a június 4-én, a Károli Gáspár
Református Egyetem Hittudományi Doktori Iskolája keretén belül
szervezett, *Természeti
teológia – Szisztematikus és történeti megközelítések *című konferenciára.

Helyszín: Károli Gáspár Református Egyetem, Hittudományi Kar
1022 Budapest, Csopaki u. 6.
Időpont:* 2022. június 4.*

Program

09.00–09.15 Köszöntő

09.15–09.50 Vassányi Miklós: A mozgásból vett érv két fázisa közötti
feszültség és ennek metafizikai értelmezése a* Summa contra Gentiles*
I/13-ban
09.50–10.25 Boros Gábor: Spinoza természetes teológiája
10.25–10.50 Imriné Erdei Ildikó: Isaac Newton ellenállása a természeti
teológia módszerének

10.50–11.05 Szünet

11.05–11.40 Veres Ábel: A dicsőség teológiája? A természeti teológia a
*Heidelbergi
Disputáció *mérlegén
11.40–12.15 Hankovszky Tamás: Fichte filozófiai teológiája
12.15–12.50 Szakács Péter: Természet és ember az andoki vallásban

12.50–14.00 Ebédszünet

14.00–14.35 Szalai Miklós: Richard Swinburne természeti teológiája
14.35–15.10 Békefi Bálint: Alvin Plantinga keresztényfilozófia-koncepciója
és kritikusai

15.10–15.25 Szünet

15.25–16.00 Nagy Gergely: Modernkori félreértések Aquinói Tamás természeti
teológiája kapcsán
16.00–16.35 Bernáth László: Természeti teológia és nézetkülönbségek

Tisztelettel,

Bernáth László