[MaFLA] konferenciafelhívás

laczkos at bibl.u-szeged.hu laczkos at bibl.u-szeged.hu
Sat Jul 23 09:51:56 CEST 2022

Konferenciafelhívás

A Babes-Bolyai Tudományegyetem Magyar Filozófiai Intézete a szokásos
őszi tanévnyitó konferenciáját idén október 22-én, szombaton tartja, A
kolozsvári egyetemi filozófiaoktatás elmúlt ötven éve címmel. Az
esemény az idei évben a kolozsvári egyetem alapításának 150.
évfordulójára szervezett rendezvények közé illeszkedik, ezért a
korábbi évek gyakorlatától eltérően nem a teoretikus kérdések
megvitatása, hanem a megemlékezés lesz a célja. A szervezők szándéka,
hogy a konferencián elhangzó előadások segítségével emléket állítsanak
azoknak a jeles erdélyi magyar személyiségeknek, akik filozófiát
oktattak valamelyik kolozsvári egyetemen a rendszerváltást megelőző,
vagy azt közvetlenül követő időszakban (vagy legalábbis volt ebben a
periódusban valamilyen kolozsvári kötődésük), s akiknek a munkássága,
ellentétben a két világháború közötti időszakban tevékenykedő szerzők,
oktatók (például a Böhm-iskola) munkásságával, egyelőre nincs
kellőképpen sem feldolgozva, sem pedig népszerűsítve. Olyanokra kell
gondolni itt, mint Angi István, Balázs Sándor, Bretter György, Egyed
Péter, Gáll Ernő, Gál László, Hajós József, Kallós Miklós, Nagy
György, Szegő Katalin, Tordai Zádor, Tóth Imre, Tóth Sándor - a lista
természetesen korántsem teljes és szabadon bővíthető. Ugyanakkor
fontos megjegyezni azt is, hogy a konferencia célja nem a kánonképzés,
hanem egyszerűen csak az emlékezés, ezért a szervezők olyan
előadásokat várnak, amelyek egy-egy szerző, oktató életére,
életművére, gondolkodói stílusára, oktatói személyiségére vetnek majd
fényt. A részvételi szándékot egy rövid, néhány soros rezümével lehet
jelezni, amit a szervezők szeptember 16-ig, péntekig várnak a
bbte.mfi at gmail.com email címre. A jelentkezés elfogadásáról legkésőbb
szeptember 26-ig, hétfőig kapnak a jelentkezők értesítést.

A konferencia szervezőbizottsága:

Demeter M. Attila
Gergely P. Alpár
Gregus Zoltán