[Kepviselok] SZMSZ
Attila Nagy
nagy_attila at hotmail.com
2004. Jún. 7., H, 11:44:11 CEST
Sziasztok!
Az SZMSZ módosításával kapcsolatban támadt néhány gondolatomat szeretném itt
megosztani veletek. A gazdasági, szervező, illetve kommunikáció és „PR”
tevékenységek összefüggése, kapcsolataik.
Papp Gabi, szerintem nagyon jó meglátással szükségét érezte, és javaslatot
terjesztett be ezen feladatkörök elnökhelyettesi rangba emelésére. Ez
mindenképpen szükségszerű volt, hiszen itt olyan kérdésekről van szó, ami a
Hallgatói Önkormányzatról nagy nyilvánosság előtti megjelenéséit
befolyásolják. A feladatköröket én az alábbiak alapján képzelem el:
Gazdasági: az SZMSZ-ben rögzített feladatok
Szervezői: az SZMSZ-ben rögzített feladatok: „Külsõ anyagi forrásokat,
hirdetéseket szervez az Önkormányzat számára. Koordinálja az Önkormányzat és
a Kar hallgatói rendezvényeinek szervezését” Ez a mondat számomra összemossa
a gazdasági és a szervező funkciókat, hiszen az anyagi források megszerzése,
illetve hirdetések megszervezése mindkettőt megkívánja. A rendezvényszervező
úgy működik hatékonyan, ha megvan rá a kellő (többek között anyagi)
fedezete. Ez úgy történhet meg, hogy elkéri a betervezhető maximumot, majd
ha ezt nem használta fel, akkor visszaadja a forrásának. Ez az idilli út. A
másik megoldás, hogy előre eltervezi a kiadásokat, majd a kialakított
koncepcióval (költségvetés, az események részletes leírása, stb.) megpróbál
forrásokhoz jutni (sk, mert így hiteles, és ő rendelkezik az ismeretekkel),
és a maga teremtette helyzethez idomulva megrendezi az eseményt.
Kommunikáció: A Hallgatói Önkormányzat belső (gyakorlatilag a képviselői
között), és külső (minden további) kommunikációja. Ez a külső kommunikáció
számomra már a „PR”-t is magába foglalja, mert az is egyfajta kommunikáció,
ami a HÖK megjelenése, mert bár nem a ruha teszi az embert, ismerjük az első
benyomást… Természetesen a külső kommunikációhoz tartozik az események
reklámozása is, de az ehhez szükséges előkészületek nem tartoznak olyan
szorosan össze, mint a gazdasági része. Az egész megjelenést egy egységes
arculatba illesztve lehetne megoldani, mivel egy ember állna a megjelenés
mögött.
Ezek után a javaslatom a „gazdasági és szervező elnökhelyettes”, és a
„kommunikációs és PR elnökhelyettes”-i tisztség létrehozása.
Üdvözlettel: Nagy Attila
_________________________________________________________________
MSN 8 helps eliminate e-mail viruses. Get 2 months FREE*.
http://join.msn.com/?page=features/virus
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról