[Kepviselok] foszerkesztoi palyazat

Koszper Gabor Szabolcs algi at elte.hu
2004. Jún. 18., P, 07:44:09 CEST

Kedves hökösök!

Szeretném, ha rám szavaznátok a fõszerkesztõválasztáson. Amiket tervezek:

Szükséges mértékig szoros együttmûködés a tisztségviselõkkel. Ez azt
jelenti, hogy a Nyúzra, mint a HÖK részére, eszközére tekintve végzem majd
a munkámat, és akként vezetném a lapot, mint a HÖK specializált
problémamegoldóját. (És itt probléma alatt a hallgatók tájékozatlanságát
értem.)

Az együttmûködés keretében szándékomban áll elérni, hogy a Nyúz honlapja a
HÖK honlapja alá integrálódjon amellett, hogy valamelyest portálosodik. A
két honlap összehangolásával nemcsak külsõleg válna egységessé a HÖK,
hanem a honlapokkal töltött munkát is optimalizálni lehetne, a felesleges
munka mennyiségét minimalizálni. Portálosodás alatt itt azt értem, hogy az
online változat meg is elõzhetné a Nyúzt, sõt egyes tartalmak (Mondok
egy..., Faliújság hírei) elsõdlegesen itt jelennének meg, és csak
másodlagosan a papíros változatban. (Mondok egy... a papíros változatban
teljesen megszûnne az olvasók kontraszelekcióját elkerülendõ, a Faliújság
pedig a honlapon az elõzõ megjelenés óta felkerült hírek jelennének meg.)
Valamint azt is, hogy a cikkek visszakereshetõek lesznek, a webes archívum
valóban úgy fog mûködni, mint egy archívum.

A fenti feladat azt követelné meg, hogy a Nyúz webfelelõse és a HÖK
informatikusa szorosan együttmûködjön. Bár - férfiasan bevallom - fogalmam
sincs, hogy hogyan és miért vált szét ez a két poszt, nem tartom
szükségszerûnek a Nyúz webmesteri posztjának megszüntetését, ugyanakkor
nem akarom, hogy bárki is felesleges munkát végezzen. Ebben segíthet a
fenti folyamat.

Az informatikussal azért is fontos a szoros együttmûködés, mert
mindenképpen szükségszerûvé vált a szerkesztési folyamat optimalizálása,
mely nagyban a Déli Hali számítógépes rendszerének mûködésén múlik. Bár
akik képesek számítógép kezelésére, azok valóban jól kiismerik magukat
munka közben a gépeken, de szeretném, ha rossz helyismerettel is el
lehetne igazodni szerkesztés közben a kezelõfelületeken, és a gépek
mindent a szerkesztõség feneke alá tolnának. (Itt a munkára szabott
azonosítóra gondolok, melyhez optimalizált kezelõfelület tartozik.) Ehhez
megfelelõ szoftver vásárlása szükséges lehet, ha ez még nem történt volna
meg.

A szerkesztõségi munka optimalizálásához hozzátartozik az is, hogy a
megfelelõ személyekkel - már akik hajlandóak dolgozni a Nyúznak - a
megfelelõ feladatokat végeztessük el. A jó munkamorál szerintem kulcsa a
jól végzett munkának, melybe van, hogy bele se fárad a szerkesztõség. Az
elõzõ év vezetõszerkesztõi tapasztalatai után szerintem ezt a munkamorált
meg tudom teremteni, és hajlandó is vagyok megteremteni. Itt fontos
megjegyezni, hogy az újság rovatsturktúrájának, a feladatok
megváltozásának nem személyi okai vannak/lesznek, az egyes rovatok
megszûnése nem jelenti a megfelelõ emberek elbocsátását, csak a megfelelõ
emberek megfelelõ munkát kapnak. (Direkt nem írok példákat.)

A morált közvetve fogja érinteni az, hogy mindneképpen meg akarom
változtatni a Nyúz kinézetét. Ha a következõ évben is grafikailag alkalmas
nyomdánk lesz (én elégedett vagyok a jelenlegivel, de persze sosem lehet
tudni, mit hoz a jövõ), akkor mindenképp sokkal több fénykép és a
Faliújságéhoz, vagy a Mafigyelõ címlapjához hasonló háttérképekkel lesz
tele a Nyúz, ami sokkal vonzóbb lesz az olvasók számára. (A több fénykép
már a tavalyi pályázatomban is szerepelt, és örömmel olvastam, hogy Bernát
Klára és Balás Márk közös pályázatában is szerepel idén.)

A rovatstruktúra patológiás állapotban van, azonnal változtatni kell
rajta. Egyes rovatok egyáltalán nem helyénvalóak jelenlegi formájukban,
mások alig élnek, valamint vannak olyanok, melyeknek szellemiségével nem
értek egyet. A változtatások, amiket véghezvinnék: Webarangoló, Mozizóna
rövidülése, Sport rovatban két rövidebb cikk, jelenlegi Múzsa csókja
helyett komolyabb irodalmi rovat, TTT fellendítése hazai (ELTE TTK-s)
témákkal az aktualitások mellett, a közéleti cikkek között lehetõleg
értelmezõ jellegû írások a beszámolókon kívül. Szeretném, ha a Nyúz
amennyire csak kívánatos, belefollyon a HÖK-ös szintû politikába. Igaz,
ehhez az egyik kulcs az lenne, ha a jelölõidõszak egyhetes idõtartama
megváltozna, de szerintem enélkül is megoldható az újságírók
aktivizálásával.

Ehhez persze több közéleti cikkíróra van szükség. Még több újságírót,
szerkesztõt pedig úgy találhatunk, ha az eddigieknél aktívabban keressük
õket, és nemcsak tátott szájjal várjuk a sültgalambot, ahogyan eddig
tettük.

Amiért alkalmas vagyok:

Remélem, a fentiek elég meggyõzõ érvek voltak, hogy rám szavazzatok, de ha
mégsem, szerintem a legmeggyõzõbb érv a személyem mellett az, hogy én
teljesen új látásmóddal vezetném a Nyúzt. A lap a vezetésem alatt
megkomolyodna, de lazább is lenne. Fontos dolgok jelennének meg benne, de
nem lenne mentes olykor az olyan infantilizmustól, amik a régesrégi Nyúzra
voltak jellemzõek - természetesen csak ésszerû határok között, és csakis a
megfelelõ helyen.

Szeretnék egy hasznos, ugyanakkor szeretnivaló lapot csinálni.

mini-CV:

Név: Koszper Gábor
Született: 1980.10.07.
E-mail: algi at elte.hu
Mobil: 06 (20) 443 6956

Tétékás Nyúznál:
2000-   olvasószerkesztés
2001- cikkírás
2001- tördelés
2002- rovatvezetés (Mozizóna)
vezetõszerkesztés (XXVIII./2., XXVIII./6., XVIII./10.)

Másutt:
Mafigyelõ olvasószerkesztés
Mafigyelõ tördelés
DVDcenter rendszeres cikkírás
alkalmi cikk: Magyar PCMagazin, Számítástechnika/Computerworld