[Kepviselok] Foszerkesztoi beszamolo

Tetekas Nyuz, foszerkeszto nyuz at elte.hu
2004. Nov. 29., H, 10:29:19 CET

Tisztelt Valasztmany!

Ismet szeretnem kerni, hogy a Valasztmany targyalja meg az alabbi
beszamolomat, es szavazassal fogadja el azt.

Koszonettel,

Balas Mark
foszerkeszto

BESZÁMOLÓ AZ ELTE TTK HÖK FÕSZERKESZTÕJÉNEK
2004. NOVEMBER 23. ÉS NOVEMBER 30. KÖZÖTT VÉGZETT TEVÉKENYSÉGÉRÕL

STRATÉGIAI TERVEK
=================

Arculatváltás
-------------

Szász Andrej januárra vállalta, hogy megpróbálja elõkészíteni a Nyúz
-arculatváltását egy elsõ változat elkészítésével. Amennyiben ez nem lesz
lehetséges, akkor az elsõ változatot Koszper Gábor Szabolcs és én készítjük
el közösen.

Rovatstruktúra átalakítása
--------------------------

A Természet-tudomány-technika rovat rendszeres megjelenése a TDK
konferenciák révén biztosítottnak látszik: részben tudósítunk magukról a
konferenciákról is, részben pedig a konferencián elhangzottak adhatnak
ötleteket további, immár tényleg tudományos jellegû cikkekhez.

A közéleti rovatok elõreláthatólag az új arculatban jelennek majd meg. Egy
lehetséges felállás:

Egyetemi témájú cikkek
Kollégiumok
Országos vonatkozású cikkek
Interjú

A végleges struktúra Koszper Gábor Szabolccsal kerül majd kialakításra.

Szerkesztõség megszervezése
---------------------------

Jelenleg két új tudósító jelentkezett, egyikük érdeklõdik a kollégiumi
tudósítói feladatok iránt is.

Egyeztettem az önkormányzat szervezõ elnökhelyettesével a szerkesztõségi
tagok toborzásának hatékonyabb módszereirõl; az Info listán kértük újabb
tagok jelentkezését, illetve a félév elején egy plakát-kampányt is indítunk
majd.

OPERATÍV INTÉZKEDÉSEK
=====================

Az utolsó számok szerkesztõségi helyeinek betöltése némi nehézségek árán,
de végül sikerült; munkahelyi problémák nem várhatóak ebben a félévben. A
11. szám vezetõszerkesztõi feladatait Perényi Kálmán látta el, mivel nekem
már régóta ismert elfoglaltságom volt a szerkesztés idõpontjára.
Megítélésem szerint a szám minõségét a helyettesítés nem befolyásolta;
különösen nagy energiát fordítottam a szám megfelelõ elõkészítésére.

Takács Tibor informatikus jelenleg dolgozik azon, hogy a fõszerkesztõ
e-mailjei a két irodából olvashatóak legyenek. Ha ezt nem sikerül rövid
távon megoldani, egy zárt listán tesszük majd a leveleket a képviselõk
számára hozzáférhetõvé.

Bevezettünk egy új szolgáltatást a TTK HÖK képviselõi és tisztségviselõi
számára: a cikkeket ezentúl a ttkhok.elte.hu szerverre bejelentkezve a
/home/hokiratok/Nyuz könyvtárba is fel lehet tölteni; az e-mailnél ez
mindenképpen biztonságosabb és nyomonkövethetõbb megoldás.

Elkészítettem a még nem értékelt számok értékelését; a fizetési igényeket
határidõre beterjesztettem a választmány elé.

A 11. számban a legnagyobb szakmai eredménynek a rektori konferenciáról
megjelent cikket tartom; itt kulcsfontosságú információkat sikerült
megszerezni rendszeres témánkról, a felsõoktatási törvény módosításáról is.
Elõkészületben van egy cikk az ELTE által elnyert négy pályázatról
kooperációs kutatási központok létesítésérõl. Egy háttérbeszélgetés alapján
részletesen tudósítottunk a Campus Megállapodás pontos tartalmáról is. Az
EFOK megkeresésünkre kiadott egy újabb állásfoglalást, ezzel is próbáltuk
élénkíteni az ftv-rõl szóló párbeszédet.

A kémiás és a matekos buli közül az elõbbirõl tudósításban számoltunk be; a
másikról a beszámoló anyagtorlódás miatt a következõ számba került át.