[Kepviselok] valasztmanyi meghivo

ELTE TTK HOK Kulugyi Biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2005. Május. 2., H, 15:15:18 CEST

Beszámoló No. 2

Az elözö közgyülés óta eltelt idöben a külügyes tevékenységem a szokásos
kari teendök mellet az EHKB munkájában is igyekeztem segíteni. Ez a
rendszeres EHKB uleslatogatasokon kivul megnyilvanult pl abban hogy
csinaltam egy kulugyes mappat es hogyha erdembeli informacio erkezett amit
a hallgatokkal meg kellett osztani akkor azt megtettem. Ezenkivul
résztveszek 2 db ehkb-s rendezvény szervezésében.

A közgyülésen azt a kritikát kaptam hogy nem foglalkozom a magyar
diákokkalé csak a külföldiekkel törödöm. Erre szeretnék reagálni:
A TTK-n egyetlen egy darab külföldit sem ismerek hivatalosan, ennek az oka
az egyetemi bürökráciának, és más karokon is hasonló a helyzet. Arról van
szó hogy az egyetem nem hajlandó kiadni a külföldi hallgatók adatait. Az
az EHKB-s kezdeményezés hogy a külföldiek beiratkozási helyére rakunk egy
HÖK-ös információgyüjtö lapot amit a beiratkozó külföldi hallgató levisz a
HÖK-be. Ez a kezdeményezés sem járt sikerrel. Talán ezért lehet hogy úgy
látszhat mintha jobban igyekeznék a külföldieknek programokat biztosítani.
Egyszerüen azért van mert róluk nehéz információkat gyüjteni.

A másik megjegyzésem a kritikához az hogy általában magyar diákok keresnek
meg mindenféle gondjaikkal (külföldi ösztöndíjak esetleges
HÖK-támogatások) az ö kérésükre általában még aznap válaszolok. (ha jól
emlékszem ezt talán még az ellenörzö bizottság elnöke is megerösítheti)
Ezenkívül a Nyúzban megjelent hirdetéseim nagy része is magyar diákoknak
szól:
Kafka, Erasmus nyelvtanulási lehetöség, külügyes honlap, külügyi majális.
Ezek mind elsösorban magyar hallgatóknak szólnak.

Az elözö közgyülés óta volt néhány külügyel kapcsolatos rendezvény
amelyekre lehetöség szerint próbáltam elmenni, de volt olyan rendezvény
természetesen amire nem mentem el és nem is tudtam rá küldeni mást a
külügyi bizottságból. Ennek oka elsösorban az hogy személyesen én nem
értem rá. Kiemelném azért itt példának okáért az ODK-t amire azért
lehetöségeimhez képest megpróbáltam lejutni.

Megjegyezném azonban hogy  nem is tartom feltétlen kötelességemnek hogy
minden egyes 4-5 napos külügyes rendezvényre elmenjek hiszen jómagam is
hallgató vagyok és a Hökös tevékenységem mellett más szervezetek
tevékenységeiben is aktívan részt veszek, és emellett kevés idöm jut egyéb
tevékenységekre (pl.: tanulás).

Az elmúlt idöszakban került megrendezésre az OTDK könferencia sorozat
FiFöMa szekciója is melynek szervezésében és lebonyolításában mint
hallgatói képviselö azt hiszem rendesen kivettem a részem, s ez abban az
idöszakban valószínü nagyon negatívan befolyásolta a külügyes
aktivitásomat de úgy gondolom hogy egy sikerese OTDK konferencia
lebonyolítása is igen fontos.

Hibámnak tartom hogy kevés energiát fektettem be külön a pályázatok
felkutatásába.

					      Oroszlány László
					   ELTE TTK külügyi biztos