[Kepviselok] Lemondas

Tetekas Nyuz, foszerkeszto nyuz at elte.hu
2005. Május. 4., Sze, 23:28:03 CEST

Tisztelt Közgyűlés!

Február óta egyáltalán nem kaptam meg főszerkesztői ösztöndíjamat; az
utalások még ma sem jelentek meg az ETR-ben. Ugyanez vonatkozik a
szerkesztőség márciusi ösztöndíjaira is. Azt gondolom, hogy ez a
szervezeti és működési szabályzat olyan súlyos sérelme az én és a
szerkesztőség terhére, hogy szeretném benyújtani lemondásomat. Kérem az
Önkormányzat elnökét, hogy intézkedjen rendkívüli közgyűlés összehívásáról.

Amikor elvállaltam az Önkormányzat főszerkesztői posztját, elsődleges
célom nem a pénzszerzés volt; a lap főmunkatársaként sokkal több
szerkesztőségi munkát - cikkírást, olvasó- és tördelőszerkesztés -
vállalhattam, mint amit főszerkesztőként etikusnak érzek, ami
összességében véve több pénzt jelentett, mint mostani ösztöndíjaim
összege. Ugyanakkor azt gondolom, nem kell titkolnom: önfenntartó
életmódom igen fontos pillére lett volna a rendszeres ösztöndíj.

Kezdetben bíztam abban, hogy a pénz némi késéssel megérkezik majd;
kiadásaimat visszafogtam, számláimat igyekeztem úgy elhalasztani, hogy
ennek ne legyenek visszafordíthatatlan következményei - sajnos egy idő
után ezt sem sikerült megoldanom, a Magyar Villamos Művek munkatársai
kis híján leszerelték a villanyórámat; végül sikerült tíz perc haladékot
kapnom, hogy pénzt szerezzek. A hasonló, megalázó incidenseket
elkerülendő azóta személyes kölcsönökből élek; ez a májusi ösztöndíjamat
is beleszámítva meg fogja közelíteni a százezer forintot; ha a
szerkesztőségi ösztöndíjból rám eső részt is hozzászámítjuk, meg is
haladja azt. Véleményem szerint elfogadható, ha ekkora pénzkiesést már
súlyos problémának élek meg.

Külön kitérnék a szerkesztőségi ösztöndíjak kérdésére. Számos új
munkatársat sikerült toboroznunk, akik nicsenek tisztában az utalás
részleteivel, ugyanakkor későbbi motivációjuk szempontjából nagyon
fontos lett volna, hogy az ösztöndíjakat időben megkapják. Sajnálom,
hogy ez sem történhetett meg.

Természetesen tisztában vagyok vele, hogy mindez nem kizárólag a
szociális elnökhelyettes felelőssége, hanem a Tanulmányi Osztály
munkatársaié is - azt is gondolom ugyanakkor, hogy az érdekek hatékony
képviselete legalább olyan fontos feladata a szociális
elnökhelyettesnek, illetve rajta keresztül az önkormányzatnak, mint az
adminisztratív teendők; ugyanakkor kellően részletes tájékoztatást sem
kaptam arról, hogy mikorra várható, hogy a pénzek megérkezzenek.

Döntésem indokairól és következményeiről a közgyűlésen részletesebben is
be kívánok számolni. Természetesen addig is állok mindenki
rendelkezésre, akár telefonon, akár személyesen, akár e-mailban.

Tisztelettel,

Balás Márk
főszerkesztő
--