[Kepviselok] Jutalomkeret - vitaindito

ELTE TTK HÖK titkár hoktitkar at ttkhok.elte.hu
2005. Sze. 14., Sze, 01:56:30 CEST

Tisztelt Képviselők!

A 2005.szeptember 13-i választmány témái között volt a
jutalomkeret-pályázat megreformálása. A választmányon számos ötlet
elhangzott, de szeretnénk megismerni más véleményeket is, mert ez egy
elég fontos kérdés az önkormányzat szervezésében. Az alábbiakban a
választmányon elhangzó ötleteket írom le, kérem, hogy mindenki egészítse
ki saját ötletekkel, véleményekkel.
Az alapkoncepciót Papp Gabriella elnök asszony küldte ki a választmány
ülésére, kezdeném ezzel, hogy mindenki tisztában legyen a helyzettel:

Az elmúlt két évben próbálgattuk a most meglévő jutker pályázat
működését. Vannak vele problémák. Egyrészt teljesen függetlenek
egymástól a megítélt
egységek, még hasonló pályázatok esetén is, valamint kezd egy kicsit
egyfajta "rendszeres" fizetéssé válni azoknál az embereknél, akik már
akkor számolgatják, hogy mennyi pénzt fognak kapni, amikor még csak
tervben van a munka amit el fognak végezni. Másrészt az ,hogy félévente
írjuk ki a pályázatot lehetővé teszi, hogy sok
mindent elfelejtsünk, amivel egyébként foglalkoztunk, vagy azt, hogy
mikor, hol ,ki segített és mennyit.

Többek között ezért szeretném javasolni, hogy gondolkodjunk egyfajta
kategorizáláson, pályázatonként, hogy reálisabban tudjunk értékelni,
valamint félévente kétszer legyen jutalom keret pályázati kiírás és bírálás.

A kategorizálást több félek éppen is el tudom képzelni:
1. Vesszük a négyféle pályázatait eredményestől és a mindenfélévben
bepályázott tevékenységeknek még a pályázat beadása előtt megnézzük az
átlagos eredményét és ez lesz a kiindulási alap.
2. Kialakítunk bizonyos kategóriákat pl. Kari rendezvény, szakos
rendezvény, Nyílt Nap, Educatio stb. és hozzájuk rendelünk egy maximálisan
adható egységszámot.

A félévente két jutker időpontja pedig október vége és december eleje
lenne ősszel, tavasszal pedig március vége és május közepe.

A felhasználható keret is megoszlana az adott félévekben.

Nagyon várom az ezzel kapcsolatos véleményeket. Úgy gondolom, hogy ez
egy elég fontos kérdés ahhoz, hogy strapáljátok magatokat egy kicsit.
A választmányon az alábbi ötletek, vélemények hangzottak el (nem szó
szerint, csak kb., ahogyan le tudtam jegyzetelni - ha mégsem ez volt az
adott ember mondanivalója, akkor javítson ki):

Végh Tamás: nem támogatom, mert a pénzt nem lehet normálisan elosztani a
negyedévek között. Az első negyedévekben általában több a rendezvény.
Viszont van ötletem: legyen folyamatos leadás, és akkor le lehet adni
közvetlenül a rendezvény után, így nem felejtődik el; a meghatározott
kategóriák jók.
Ónodi Ferenc: a negyedéves pályázást támogatom, mert a nagyobb
rendezvényekre az ember úgyis dolgozni jön el, és ezután csak sokára
kapja meg a pénzt, így elveszíti a motiváló szerepét a jutalom. A
kategóriákat nem támogatom ebben a formában, mert kevés a differenciálás
lehetősége.
Végh Tamás: a kategóriák általában tól-ig határok lennének megadva.
Papp Gabriella: az előterjesztésben maximum szerepel.
Karcsai Balázs: ne negyedévente legyen, mert a bírálás sok melóval jár.
Ki legyen az elbíráló? EB+KÖB ellenőrzés?
Ónodi Ferenc: ez nem jó, mert a speciális rendezvényekre nem biztos,
hogy jó lenne.
Végh Tamás: azokat az embereket, akiket szoktam javasolni, sosem az
érdekli, mikor jön meg a pénz.
Vizeli András: jó lenne a témára később visszatérni, mert ez eléggé
fontos téma ahhoz, hogy így kevéssé felkészülve nekiugorjunk és
ötleteljünk. Legyen valami munkacsoport, olyan, mint az szmsz-bizottság.
Bozóki Kálmán: szerintem az emberek anyagiasak.
Gönci Balázs: Ez elég fontos téma, úgy gondolom, hogy a választmány
összes tagjának részt kell vennie a munkában. Akár esetleg a korábbi
rendszert is elő lehetne venni, amikor háromszintű elbírálás volt.
Elsőként az elnökség, majd a választmány többi tagja, végül az EB volt a
szinteken. Volna egy olyan ötletem még, hogy a nagyobb rendezvényekre
elkülöníteni egy olyan keretet, mint most a Nyúz-online esetében, és
akkor lehet rögtön a rendezvény után fizetni.

Kérem, hogy minél többen fejtsétek ki itt a véleményeteket, mert az lesz
a választmány előtt a mérvadó, ami a vita során itt elhangzik.

Tisztelettel:
Palkó Tamás, titkár