[Kepviselok] kulugy beszamolo kgy-ra

ELTE TTK HOK Kulugyi Biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2006. Ápr. 25., K, 16:47:10 CEST

Külügyi biztos beszámolója a 2006.05.02-ai kgy-ra

Az elozo kgy-ra irtam, azt most ujra beillesztettem:

(ez a rész március 23-ig végzett munkámról szól)

- marcius 1-en az ERASMUS 7 lagymanyosi eloadasa
- az EHOK kulugy honlapjan levo Erasmus szerzodesek nincsenek frissitve,
   ezert folyamatosan levelezek az Erasmus koordinatorokkal es a rektori
   hivatallal
- a palyazati kiirast a rektori hivatal mar tovabbitotta a karokra, de a
   TTK meg nem irta ki, mert az osztondijak merteke meg nem tisztazodott, a
   hatarido miatt folyamatosan targyalok Kornyei Ildikoval
- marcius vegen osszeulnek a TTK-s koordinatorok, kertem, hogy engem is
   hivjanak meg

Masik osztondij, amivel meg sokat foglalkoztam: a holland egy eves Master
kepzes. Marcius 6-an meghivott vendeg tartott eloadast, kesobb kaptam egy
levelet toluk, hogy a hallgatoknak tovabitsam. A kozelgo leadasi hatarido miatt
naponta keresnek meg.

Ezenkivul mas palyazatokrol, konferenciakrol is tajekoztatom a hallgatokat:
levlistan, faliujsagon, Nyuz-ban.

Marcius 7-10 kozott ODK-OKT-n vettem reszt Gyorben, ahol megismerhettem a
debreceni egyetem TTK-s kulugyeset.

Reszt vettem az EHKB ulesen, ahol a kulfoldi mentorrendszerrol volt szo. Lesz
palyazat kiiras mentoroknak, ezt minden karon a sajat kulugyes intezi. A
palyaztatasra azert van szukseg, mert az Erasmus osztondijat palyazok kozul
elonyben reszesulnenek azok, akik reszt vesznek a mentoralasban. Ezt majd a
koordinatorokkal meg fogom beszelni.

Március 23-tol mostanáig az alábbi dolgokat végeztem:

- március 29-én reggel kiírták az ERASMUS pályázatot a TTK-n, mivel
elég kevés ido állt rendelkezésre a hallgatóknak, hogy észbekapjanak,
ezért széleskörben hirdettem (nyuz- ráadásul a 4. oldalon
jelent meg, faliújságon szép színes papíron volt
kiírva, szakonként levelezolistákon - illetve szünet végén még egy
körlevél ment a határido felhívásával),

- tárgyaltam Nemes-Nagy József tanár úrral, ERASMUSról: a külföldi
hallgatókat mentoráló magyar hallgatók a jövoben, ha pályáznak ERASMUS-ra,
akkor azt is figyelembe veszik rangsorolásnál

- szünetben végzett munkám: a 7 szakterületi ERASMUS koordinátorral
folyamatosan leveleztem:
-- felhívtam a figyelmüket, hogy egy hallgató több helyre is beadhat
pályázatot;
-- a szünet utáni elso tanitási napon a TO zárva volt, ezért
kértem azokat az oktatókat, akiknek csütörtökig kellett leadni a
pályázatokat, hogy legyenek tekintettel erre az index fényásolat miatt

- azt is sikerült megbeszélni Környei Ildikóval, hogy a
nyelvvizsga bizonyítványok fénymásolata helyett (adott esetben), akár a
TO-tól is kérhettek a hallgatók igazolást, amennyiben az ETR-ben
regisztrálva van (erre is felhívtam a koordinátorok figyelmét)- az EHKB
külügyesének is tetszett ez az ötletem, így lehet, hogy ezt a jövoben
szélesebb körben (ELTE karok szintjén) is terjeszteni fogjuk, mivel a
pályázatok úgyis a kari ERASMUS koordinátoroknál maradnak

- EHKB ülésen is részt vettem, ápr. 3-án
- hallgatók leveleire válaszoltam
- fogadóóráimat megtartottam
- múlt héten pénteken kaptam egy hallgatói panaszt az ERASMUS pályázatával
kapcsolatban, ennek tegnap jártam utána

- mivel tegnap kapta meg Környei Ildikó a TTK-s ERASMUS koordinátor az
összes pályázatot, ma érdeklodtem, hogy hányan pályáztak:
-- jó hír, hogy nem volt hiába a sok erofeszítés, sikerült széleskörben
népszerusíteni az ERASMUS-t, ennek köszönhetoen 48 hallgató pályázott
(tavaly 18-an )
-- a rossz hír, hogy mivel a rektori hivatal a létszámot mindig úgy
határozzák meg, hogy az elozo évhez képest +10%, így csak 18+2 hallgató
részesülhet ösztöndíjban

A mai választmányon szeretnék errol beszélni, hogy mit tudunk tenni,
sajnos az EHÖK külügyesét egész nap nem tudom elérni, így az o véleményét
még nem ismerem. A rangsorolást csütörtökig kell megcsinálnia K.Ildikónak,
így két napom van, hogy esetleg az IK-s és TÁTK-os koordinátorokkal
beszéljek.

Röviden ennyit az elmúlt két hónap munkámról.

Ápr. 29- május 2-a között nem vagyok Pesten, így a közgyulésen nem tudok
részt venni.

Akinek van kérdése e-mailben vagy személyesen keressen meg.

 			       Újváry Angelika
 			   ELTE TTK HÖK külügyi biztos
 			     kulbiz at ttkhok.elte.hu