[Kepviselok] ERASMUS helyzet

ELTE TTK HOK Kulugyi Biztos kulbiz at ttkhok.elte.hu
2006. Ápr. 27., Cs, 00:46:22 CEST

SZiasztok,

akit érdekel, hogy mi is történt az ERASMUS ösztöndíj ügyében, íme alább
olvasható:

Ma felhívtam a rektori hivatal pályázati koordinátorát, Székely Ágnest,
akivel negyed órán keresztül beszélgettem. Átküldött nekem egy
dokumentumot, ami febr. 22-ei és márc. 8-ai ERASMUS bizottsági ülésen
született döntésekrol szólt. Sajnos a jegyzokönyv nem tartalmazza a
szavazati arányokat, így nem tudom, hogy a TTK szavazti jogú
oktatója, Nemes Nagy József tanár úr hogyan szavazott.

Ebben a dokumentumban le van szögezve, hogy az idei pályázók elosztása
hogyan történik az ELTE-n, illetve a fel nem töltött helyeket hogyan
osztják majd szét. Egyedül a GYFK részérol van bejegyzés, hogy
"aggályosnak tartja a hallgatói létszámkeretek elosztásának felvázolt
módját, mert ez a kis karok esetében évrol-évre csökkeno
létszámkereteket eredményez". Nem tudom, hogy Nemes Nagy J. tanár úr
hogyan reagált akkor, de az biztos, hogy azon az ülésen meg lett szavazva
a dolog, így a TTK-n 18 hely jutott. A Tempustól kért a rektori hivatal
+10%-ot, amit úgy néz ki, hogy megkapjuk, ezért +2 hallgató kaphat
ösztöndíjat, azaz összesen 20-an.

Egyszóval tavaly el lett rontva a dolog, ami miatt most szívnak a
hallgatók. Két éve 36 hallgató utazott ki, míg tavaly sajnos a fele. Ezzel
nagyon sok helyet veszített a TTK és nem látom, hogy miért nem reagáltak
korábban a megfelelo személyek. Szerintem az átlagolás lett volna a
legjobb megoldás, mert a 36 helyet úgyse adták volna meg. Így lett volna
27 helyünk... Meg is kérdeztem Székely Ágitól, miért az a döntés
született ami, o arra azt mondta, hogy ez az elso év, amikor ebben az új
rendszerben osztották szét a helyek számát. A TTK-nak kellett volna
akkor ott kiharcolni a dolgot, hogy ne essen pofára, amit nem tett. Ezzel
a módszerrel csak a BTK és ÁJK nyert, mert ott eléggé nagy a túljelentkezés.

EHKB külügyese, Bélik Márton sem beszélt a tervezetrol, illetve a
bizottsági eloterjesztésekrol, csak az ülések után pár
szóval elmondja a dolgokat. Errol a döntésrol egyáltalán nem mondott
semmit, én meg nem tudtam, hogy mi folyik ott. Környei Ildikó sem mondott
semmit, amikor rákérdeztem anno.

Lehet, hogy én is hibás vagyok ebben, lehet, hogy az eloterjesztett
anyagot el kellett volna kérnem, de nem gondoltam arra, hogy a bizottsági
üléseken a TTK-sok nem tudják átgondolni a dolgokat, és nem gondoltam
arra, hogy egyálatlán ilyen "büntetés" érhet minket. (Az ERASMUS
bizottságban kari koordinátorok+EHÖK külügyese van benne.)

Ezentúl minden ERASMUS bizottsági ülésnek a meghívóját és eloterjesztett
anyagait kérni fogom, hogy még idoben tudjak reagálni a dolgokra.
Tanultam a dologból.

Mivel minden határozat rögzítve van, ezért én már nem tudok semmit sem
tenni a hallgatók ügyében. Csak reménykedni tudok, hogy idén a többi kar
mélyponton lesz, és akkor a TTK kaphat helyet. (Tudom, hogy ez durva
kijelentés volt, de ha már a többi kar kárörvendo volt, hát most én is az
leszek.)

A rangsorolást Környei Ildikó csütörtökön csinálja meg, ami elég nehéz
lesz. Meg fogom kérni, hogy nekem is küldje el. Az ERASMUS bizottság május
5-én ül össze. Székely Ágnes a határozatot nekem el fogja küldeni, mert
Környei Ildikó ápr. 29-tol május 11-ig szabadságon lesz.

 			       Újváry Angelika
 			   ELTE TTK HÖK külügyi biztos
 			     kulbiz at ttkhok.elte.hu