[Kepviselok] Iratkezelés 2007 - előterjesztés
ELTE TTK HOK Titkar
hoktitkar at ttkhok.elte.hu
2006. Dec. 20., Sze, 00:05:10 CET
Tisztelt Képviselők!
Az alábbiakban szeretném vázolni a 2007. január 1-től életbe lépő
változásokat az iratkezelésben, illetve szeretnék javaslatot tenni a
szankcionálásra.
Az iratkezelés:
***********
2007. január 1-jétől az utolsó olyan rész is megvalósulni látszik a
terveimből, amelyet 2005 júliusában, titkárrá választásomkor
megvalósítandónak gondoltam, az elektronikus levelek napi iktatása és
archiválása. Ehhez azonban egyetlen feltételnek teljesülnie kell.
Mindenki; azaz mindenki a hivatali ügymenethez kapcsolódó kimenő
emailjeit el kell, hogy küldje az iktatás számára. Dolgozunk azon, hogy
ez automatikus legyen, ám reális esély nincs rá, különböző informatikai
problémák miatt.
A rendszer kifejtése:
A ttkhok.elte.hu szerver minden reggel 6 és 7 között elküldi számomra
azt, hogy ki hány levelet küldött a postafiókjából. Ezután
összeszámlálódik, hogy ki mennyit küldött el az iktatásra. A nap
folyamán levél megy azoknak, akik mulasztottak, akiket kérek, hogy
pótolják a hiányt. A hiány pótlására egy-két nap van maximum (rövidebb
kellene, de tudom, hogy az irreális). Naponta 2-2,5 órát szánunk az
emailok iktatására a lelkes segítőmmel (Nagy Melindával), kérlek
titeket, ne növeljétek feleslegesen ezt az időt.
Papíros iktatás:
Jó lenne, ha minden papír a titkár kezén is átmenne. Ez nem kíván mást,
mint gondos tervezést, és nem utolsó napi kapkodást. A papíros iktatás a
reggel beérkező postával kezdődik, és utána az aznapi kimenő levelekkel
folytatódik és remélhetőleg véget ér. Máskor lehetőleg ne küldjünk
papíros levelet sehova, mert az mindenkinek felesleges munkát okoz.
Iratcsoportok:
Az irat beérkezés után iratszámot, tételszámot és felelőst kap. Ezek be
lesznek vezetve az iktatókönyvbe. A felelős felel az irat meglétéért az
ügy teljes; tehát teljes elintézéséig. (Pl.: ha szenátus anyag jön, az a
szenátus végéig az elnöknél marad, csak addig van más kezében, amíg
iktatódik). Ez fokozott figyelmet igényel a tisztségviselőtől. Az
iratszám egy ügy alatt nem változik, alszámokat fog kapni minden külön
irat a témában. Erre a későbbi visszakereséskor van szükség.
Iratfelelősök:
A felelősök feladata az ügy megoldása, és az iratok megőrzése, majd a
megoldás során az irattárba tétel. Ez mindenkire vonatkozik, aki
tisztségviselő, delegált.
Határozati javaslat:
***************
Mivel úgy gondolom, hogy itt a remek lehetőség arra, hogy szabályszerű
működésünk legyen, mindenkit kérnék arra, hogy tartsa be az alábbi
szabályokat.
1. A hivatali működés során keletkezett kimenő emailokat, és azokat a
bejövőket, amelyek nem a hivatali címre jönnek, az iktatásra el kell
juttatni.
2. A hivatalos levelezést (papír alapút) lehetőleg a levél elküldése
előtti napon kell végezni.
3. Ameddig az ügy nincs megoldva, az iratokat az ügy felelősének meg
kell őrizni, majd az irattárba tenni.
A TTK HÖK a fenti szabályokat magára nézve kötelezőnek tartja és be nem
tartásuk esetén - ésszerű keretek közöttt - szankciókat alkalmaz.
Tisztelettel:
Palkó Tamás
Ui.: Ez volt az első tájékoztató levelem az ügyben, január 1-ig még sok
ilyen várható.
További információk a(z) ttkhok-kepviselok levelezőlistáról