[Kepviselok] vezkepzo 2006 programterv v0.1 (fwd)

ELTE TTK HOK Elnok elnok at ttkhok.elte.hu
2006. Jan. 11., Sze, 11:04:40 CET

Sziasztok!

Az IK-s elképzelés első körben.
 				Papp Gabriella
 			    az ELTE TTK HOK elnoke
---
E-mail: elnok at ttkhok.elte.hu
Tel (mobil): 06-30-684-7860
Hallgatói iroda: 06-1-3722654

---------- Forwarded message ----------
Date: Fri, 30 Dec 2005 10:57:44 +0100 (CET)
From: Strategiai Alelnok IK HOK ELTE <strategia at ikhok.elte.hu>
To: elnok at ikhok.elte.hu, szb at ikhok.elte.hu, elnok at ttkhok.elte.hu
Cc: iktatas at ikhok.elte.hu
Subject: vezkepzo 2006 programterv v0.1

sziasztok,

mivel Gabiék már intézték a szállást, így a technikai nehézségek elhárultak az
elöl, hogy idén is csináljunk egy jó vezetőképzőt ;-)

program: azt hiszem mind a szakmai, mind a nem szakmai része tavaly jól
sikerült, ezért sztem nincs szükség lényeges változtatásokra. azért az már
kiderült, hogy felesleges hosszú plenáris előadásokkal terhelni a jónépet,
ezeket lényegesen hasznosabban lehet évközben megtartani (pl: a tervezett
L-steak keretében). szintén ezt gondolom Elchy pályáztatós előadásairól, abból
ésszerűbb lenne 2-3 héttel késöbb egy szombati napot megszervezni, amikor
kicsit koncentráltabbak az emberek. ennek ellenére 2v3 plenáris előadást
reálisnak tartanék, de a korábbi évekkel ellentétben még átgondoltabbat, még
pörgősebbet, max 30-40 perceseket. témák:

1. bevezető: szerintem a fanyalgó vélemények ellenére igenis szükség van rá. a
tavalyiakhoz hasonlóan szeretném, ha idén is lennének új (bevonandó) arcok, és
ügye egy újszülöttnek minden vicc új. azért a korábbi évekkel ellentétben én
valami demokrácia megmagyarázó, kihangsúlyózó előadásra gondoltam (igaz, hogy
rosz a demokrácia, de a rosz rendszerek közt a legjobb). úgyis eléggé haldoklik
a közélet, legaláb a hökösök értsék meg, hogy miről van szó. a lényeg, hogy aaz
öreg rókáknak is mondjuk újat, rendszerezzük a dolgokat, de az ifjak is
élvezzék. alternatíva, hogy egy időben két előadás... de szerintem az elején
kell valami közös. jót tesz a morálnak.

2. ftv-ből következő változások (Baklacra gondoltam, mint előadóra).
egyértelmú, a kövtkező évek legnagyobb kihívása, szertinem nem lehet belőle
elég. téma az átmenettel kapcsolatos infók. (esetleg ez szekció)

3. ez a csapatépítősökhöz tarozna: hogyan kell prezentációt csinálni (akár
céges környezetben is)+ergonómia+... ha a tavalyi mentetet követjük, (azaz a
csapatok kapnak valami feladatot, aztán azt megoldják), nem árt, ha
megtanulják, hogyan kell előadni. illetve egy kis projektmanagmentet is
taníthatunk nekik (hogyan kell valamit megtervezni, lépések stb) ez már inkább
két téma, de akkor bontsuk ezt kettté (2x 30 perc), de ez is fontos lenne.

szekciók: a nagy kategóriák azt hiszem tiszták (pl tanulmányi stb), inkább
ezeken belül gondolkozzunk konkétabb témákban. tavaly a legtöbb szekció kicsit
általánosra sikeredett, idén előre le kell szögezni, hogy ezzel fogunk törődni
és pont (és ezt a moderátorokkal is megbeszélni). í]y reméljhetőleg lesznek
eredményeket is majdan (mint tavaly a szociálisból... habár mint kiderült
kellett volna azon még gondolkozni). az elnökségen már mondtam, hogy mindenki
gondolkozzon még a részleteken, így várhatóak jó ötletek tőlük pl. felvetések:
gt2006, szmsz, omhv (gyakorlati megvalósítás, hasznosíthatóság,
minőségbiztosítás), hogyan védjünk egyszerre érdeket, és segítsük a kar
munkáját (elvi állásfoglalást igénylő történet). ezek főkent IK részről. ha van
pénzes szekció, ott jó lenne kicsit elemezni, hogy mire költünk, mire költsünk,
van-e értelme ennyit költeni.

csapatépítős: a tavalyi rendszert én bevált gondolom. jó volt a csapatok
leosztása, jók voltak a játékok, jól kapcsolódtak a feladathoz, nem volt rosz a
feladatok felvetése. ami javítás kéne: ne maguk válasszanak feladatot, hanem
kapjanak feladatatot (pl sorsolással), hiszen HÖK-ösként nem választhatja meg
az ember, hogy mivel fogallkozna. itt ki kell találnunk, hogy milyen nagy
feladatokat adunk nekik, illetve hogyan bontjuk fel kapcsolodó játékokra a
dolgot.

kellenek emberek: előadók, szekcióvezetők, csoportvezetők, és tavallyal
ellentétben idén nem cak a csoportvezetőknek tartsunk eligazítást, hanem
mindenkinek.

amin tavalyhoz képest lehet és kell is javíani, az a felkészülési fázis. a
tavalyinál legalább 2x hype kell a vezetőkézpő elé, hogy mire jönnek az
emberek, ki legyenek éheze arra, hogy együtt legyenek, együtt dolgozzanak,
tehát heti update a meghívóról (akár teaser is), program kiadás, előzetes
anyagok kiadása, telefonos körkérdés 2x stb. a szekciók jobb beosztására idén a
regisztrációkor jó lenne a szekciókra is jelentkezni, így az ütközéseket jobban
ki tudnánk szűrni, persze ehhez az kell, hogy addigra meg legyenek a szekciók
tematikái (csinálhatnánk úgy is, mint HÖOK-on szokott lenni, hoyg csak egy
szekcióban vehetsz részt, de ezzel nem értek egyet, inkább 6-7 kicsi szekció
legyen, egyszerre 3-4 órásak, így nem kis szakbarbárokat nevelünk, és mindenki
részt vehet többféle munkában is). a kisérő kiadványon jelentős javításokat
eszközölhetünk. a tavalyihoz képest részletesebb program kell bele, tehát nem
csak egy bekezdés a szekciókról, hanem részletes témabemutatás, esetleges
kcspolódó dokumentumok stb. illetve tavaly elkezdtünk összeállítani egy hökös
kézikönyvet, a második részébe ezt lehetne belefordítani (mindenféle általámnos
infók, pl. normatíva, szmsz megmagyarazásáa, felaedatok stb), a lényeg hogy
minél több általános infót rakjunk bele (mondanám, hogy törvényt is érdemes
lenne, de azt inkáb elektronikusan csatoljuk;-). ősszel felvetettem, hogy akár
pólót s érdemes lenne csinálni, kb 500-600 Ft-ből kihozható/fő, ami azért nem
drága, de még jobban növeli a résztvevők elkötelezettségét a rendezvény iránt.

az első meghírdetés (+meghívottak felé meghívó) január első hetében, szóval
csapjunk a lovak közé!

a regisztációnal idén is kérjünk valamennyi nem visszajáró pénzt, 1-2000 Ft-t,
(rossz anyagi helyzet egyedi elbírálás alapján nem kizáró ok). a résztvevők
köre azt hiszem nyílvánvaló: IK, TTK HÖK tagja (mármint a szó szűkebb
értelmében), az igéretesebb árnyékhökösök (bevonandók), diákszervezetek
részéről 1-1 meghívott fő, a lágymányosi elv mentén TáTK, TÓFK HÖK 2-2 fővel
meghívott, de további résztvevők részére lehetőséget bíztosítunk a részvételre
a teljes rsézvételi díj kifizetése ellenébena, ezen esetleg annyit
finomíthatunk, hogy a terembérletet nem számoljuk fel nekik (én ezt
bevállalhatónak gondolom). remélhetőleg többen is eljönnek, én legalább 10-10
főt szeretnék. így a VIP lista is rövid lesz: SzentJoe.... és készen is
vagyunk. ha Bakonyi nem jön előadni, akkor őt is hívjuk meg sztem.
természetesen aki eljön annak részt _kell_ mindenen vennie (ez tavaly elég jól
működött), nincs kitáncolás, másnaposság, stb. ráadásul mindenki végig vegyen
részt, ne lehessen ekkor meg akkor jönni most sem. aki máskor jön, az legalább
érezze rosszul magát! (vizsga az egyedüli felmentés). az ébresztést idén is
bevállalom, ha kell ;-)

elsőre kb ennyi. hozzászólás, vélemény?

pa, (BUEK, ha nem talalkozunk):

 	     Polgár Péter Balázs