[Kepviselok] fizika beszámoló

Karcsai Balazs giskard at ttkhok.elte.hu
2006. Jún. 16., P, 16:32:44 CEST

Beszámoló az ELTE TTK HÖK fizika szakterületének
2005 júliusa és 2006 júniusa között végzett tevékenységérõl

A fizika szakterület az elmúlt évben a következõ egyszeri tevékenységeket
végezte:

Bölcsész - Fizikus gólyatábor megszervezése (2005. augusztus 21-28.): A
gólyatábort jellegénél és a hagyományoknál fogyva idén is a Magyar
Fizikushallgatók Egyesületének ELTE Helyi Bizottsága szervezte.
Természetesen a szakterület - így a HÖK - minden segítséget megadott
ehhez, a pénzügyi támogatástól kezdve az infrastruktúrán át a borítékolás
elvégzéséig. A HÖK-öt a gólyatáborban közvetlenül nem népszerûsítettük,
viszont megtettük ezt a Fizikus Szeptemberen, mely a beiratkozási héten
folyt, és a gólyák szintre hozását, egyetemi tájékozódását segítette.

Elsõsök beiratkoztatása (2005. szeptember 2.): Szerepet vállaltunk a
fizika szakterülethez tartozó gólyák beiratkoztatásában, segítve az
alapítvány munkáját.

Fizikus 'SKÜ (2005. szeptember 15.): A Magyar Fizikushallgatók
Egyesületével közösen megszerveztük a fizika szakterülethez tartozó gólyák
beavatását, vagyis a 'SKÜ-t.

BME-ELTE Fizikus Számháború (2005. szeptember 20.): Szokás szerint a Váci
utcában zajlott, az eredmény döntetlen lett (1-1). Ez volt a 10. alkalom,
a döntetlennel az ELTE megõrizte összetettbeli elõnyét (4,5-5,5).

Fizikus Buli (2005. október 14.): Az Egyetem Kávézóban került
megrendezésre, aránylag magas részvétellel. Ekkor rendeztük meg a Fizikus
Csocsóbajnokság (FiCsó) ELTE-s fordulóját is. A gyõztesek jutalomban
részesültek, és jogot szereztek a szegedi döntõn való részvételhez.

Fizikus-Csillagász TDK Hétvége (2005. október 22-23.): Idén Esztergomban
került megrendezésre, sajnos a szokottnál kevesebb résztvevõvel, melynek
okai valószínûleg a korai idõpont, és az elõzõ éjszakai gólyabál voltak.

ELTE TTK Nyílt Nap (2005. október 28.): A fizika szempontjából a
tavalyihoz hasonlóan, vagyis igen jól sikerült, a standon idén is rengeteg
kísérletet mutattunk be.

Az atomoktól a csillagokig elõadássorozat (2005. december 1-tõl
folyamatosan): A Fizikai Intézettel közösen szervezzük, célja a
középiskolások érdeklõdésének a fizika és az ELTE felé orientálása. A
résztvevõk száma általában 150 fõ felett van.

Fizikus Mikulás (2005. december 8.): Az Ortvay Rudolf Nemzetközi Fizikai
Problémamegoldó Verseny eredményhirdetése, a Fizikus Mikulás megjelenése,
eszegetés, iszogatás.

Nyílt Nap (2006. január 20.): Szerintem fizika szempontból sem volt rossz,
kísérleti bemutatók helyett a személyes beszélgetésekre helyeztük a
hangsúlyt. Sikerült jól együttmûködni a Fizikai Intézettel.

Fizikus felezõbuli (2006. március 14-15.): A Börzsönyben került
megrendezésre és Kóspallag melletti turistaházban. Sütés, fõzés,
iszogatás, beszélgetés, dalolászás, felezgetés. Mindenki remekül érezte
magát.

Matekos - Fizikás buli (2006. március 23.): Az õsszel megrendezett
nagysikerû buli mintájára rendeztük meg a matematika szakterülettel
közösen, a szervezésbõl ezúttal a fizika szakterület is kivette a részét.
Sajnos az érdeklõdés nem volt akkora, mint pár hónappal korábban.

Fizikus buli (2006. május 19.): Az Egyetem Kávézóban került megrendezésre,
a közelgõ vizsgaidõszaknak köszönhetõen közepes érdeklõdés mellett.

A fizika szakterület az elmúlt évben a következõ rendszeres
tevékenységeket végezte:

A szakterület képviselõi rendszeresen eljártak a kari tanács és az
intézeti tanács üléseire. A fizikai intézetben hasznos munkát végeztek,
képviselték a szakterületükhöz tartozó hallgatók érdekeit, illetve a
hallgatói önkormányzatot, és jó kapcsolatot ápoltak az intézet oktatóival.

Szakterületi koordinátorként az elmúlt évben a következõ tevékenységeket
végeztem:

Irányítottam a szakterületi csoport munkáját, részt vállaltam a programok
szervezésében, eljártam az intézeti tanács üléseire, melyeken aktívan
vettem részt. Rendszeresen jelen voltam a választmányi üléseken, a
napirendi pontokból rendszerint felkészült voltam, a döntések
meghozatalánál felelõsen jártam el. Létrehoztam az elsõs évfolyam
levelezõlistáját, és moderáltam azt, akárcsak a jelenlegi második
évfolyamét. A nemrég indult mentorprogram fizika szakterületre vonatkozó
részében jelenleg is részt vállalok.

Budapest, 2006. június 16.

Karcsai Balázs
fizika szakterületi koordinátor