[Kepviselok] nyúzos terveim... (fwd)

Karcsai Balazs giskard at ttkhok.elte.hu
2006. Május. 17., Sze, 14:43:12 CEST

Kedves Képviselõk!

Mivel Zoei is felkerült a képviselõk levelezõlistájára, már én is
elküldhetem ide azt a levelet, amit a Nyúz levelezõlistájára írtam
nemrégiben. Azért írom meg ide is, mert szeretnénk, ha kialakulna egy
konzultáció arról, milyen újságot is képzelünk el a következõ évre, és
melyikünk hogyan szeretne fõszerkesztõként hozzájárulni a Nyúz
jobbátételéhez. Persze, nem volna szerencsés minden apró kis szakmai
mozzanatot itt megbeszélni, de a fõbb vonalakat jobb, ha itt is láthatóvá
tesszük.

Üdv: Balázs

**********

Kedves Szerkesztõség!

Késõbbre tartogattam, de ha már eljött az õszinteség ideje, szeretném én is
közhírré tétetni, és kidoboltatni, hogy a következõ évre megpályázom a Tétékás
Nyúz fõszerkesztõi posztját. Ezt a levelemet most még csak erre a címre küldöm
el, mert Zoei még nincs fenn a képviselõk listáján. A legfõbb ok, amiért majd
pályázatot nyújtok be:

Az utóbbi idõben a Nyúz mintha egy kissé megnyugodott volna. Túl van egy nagy
rakás jelentõs változáson, átalakításon. És nekem nincs is bajom azzal, ahogyan
jelenleg kinéz. Úgy gondolom, nem szerencsés, ha évrõl évre radikális
változáson esik át egy újság. Éppen ezért ezen a téren nem tervezek forradalmi
átalakításokat.

A tartalommal sincs igazán baj. Közélet és szórakoztatás. Mindkettõre egyformán
szükség van, és belátom, arra is figyelni kell, hogy a két funkció nagyjából
elkülönüljön egymástól. Egy tényezõn azonban feltétlenül változtatnék, és ez a
hangvétel. Észre kell venni, hogy kiknek írjuk az újságot, és azt is meg kell
határozni, hogy milyen céllal.

Mi elsõsorban a TTK-s hallgatóknak adjuk ki a Nyúzt, és csak másodsorban a
TTK-s oktatóknak, vezetõknek, harmadsorban a lágymányosi életközösségnek, és
csak legutolsósorban az egyetemi vezetésnek. Jó, ha õk is olvassák, de nem õk a
mi célközönségünk. Nem lehetnek a mi célközönségünk, hiszen a TTK HÖK adja ki
az újságot, aki pedig a TTK-s hallgatók érdekeit kell, hogy képviselje.

Ennél fogva széleskörûbb tájékoztatást szeretnék a kari közéleti eseményekrõl,
leginkább azokat a témákat kiemelve, amelyek igazán érdekesek, vagy vitát
váltottak ki. Például egy kari tanács beszámoló ne arról szóljon, hogy éppen ki
lett tudományos segédmunkatárs, hanem ha valami nagyobb vita van, írjuk meg az
okokat, és azt, hogy a HÖK milyen álláspontot képvisel, és miért. Ezt ki lehet
terjeszteni tetszõleges eseményre, tetszõleges érdekes és fontos részletekkel.

Szeretném, ha minél többféle vélemény megjelenhetne a Nyúz hasábjain azokban a
kérdésekben, amik a hallgatóinkat foglalkoztatják. És azt is szeretném, ha az
eddigi beszámolókban és "tényszerû cikkekben" megjelenhetne a vélemény is.
Például keretben, a cikk mellett. Az már egy eldöntendõ kérdés, hogy a tények
vagy a vélemény kerüljön a keretbe, ezt nem is szeretném egy személyben
eldönteni.

Szeretnék egy, a mostaninál sokkal vagányabb Nyúzt, amely nem ijed meg attól,
hogy néha kendõzetlenül kimondja az igazságot, véleményt nyilvánítson,
kifigurázzon. Nálam a cikkírókkal szemben több lenne a megengedett, de nem
lenne kevesebb az elvárt. Fontosnak tartom a stilisztikai sokféleséget. Boldog
lennék, ha olyan újságot adhatnánk ki, amelyben ha a rendszeres olvasók
elolvasnak egy cikket, meg sem kell nézniük az aláírást, mert már tudják, ki
lehet a szerzõ.

Örvendetes, hogy rengeteg saját fotónk jelenik meg az újságban. Ezt mindenképp
meg kell tartani. Emellett azonban szeretném elérni, hogy a fotók mellett
grafikák is megjelenjenek az újságban, akár címlapon, akár a cikkekhez
kapcsolódva, akár önmagukban. Ehhez persze, mint minden máshoz, sok ember
rendszeres munkája szükséges.

Persze ez most csak néhány általános dolog, amit hirtelenjében kiemeltem, én is
rendszeresen fogok írni, és esetleg vitázni a következõ hetekben itt, a listán.
Most még talán annyit, hogy szeretném elérni, ha mindig lenne valami, amiért a
hallgatók várják azt, hogy a következõ Nyúz megjelenjen!

Üdvözlettel:
Karcsai "giskard" Balázs