[Kepviselok] újdonság

Tanulmányi Elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 9., Cs, 21:32:57 CET

Sziasztok!

A mai napon történt.

Tasnádi tanár úr felhívott ma délután (mobilon, épp orvoshoz menet...), és
arról beszélgettünk, hogy a felsőoktatási törvénylegutóbbi módosítása
milyen teendőkkel, és szabályzat-módosításokkal járhat. Elmondta
álláspontját a 10% felhasználásának lehetőségeiről. Szerinte, ha egy
hallgató egy kurzust harmadjára vesz föl, akkor az már nem számítható bele
az ingyenes 10%-ba. (Mondjuk ezzel szerintem elismerte, hogy az első
újrafelvétel beleszámítható.)

Pedig szerintem a törvény az összes felvett kreditmennyiségről beszél, és
nem különbözteti meg az egyes kurzusokat aszerint, hogy épp hányadik
alkalommal vette fel a hallgató. (ftv. 58.§(4) bekezdés: [...] Államilag
támogatott képzésben biztosítani kell, hogy a hallgató egyéni tanulmányi
rendjében, költségtérítés fizetése nélkül, az összes előírt kreditet tíz
százalékkal meghaladó kreditértékű tárgyat vehessen fel.)

Szóval szerintem a harmadik alkalommal felvett kreditekért akar pénzt a
karunk.
Hivatkozott még dékánhelyettesünk a legutóbbi ftv módosításra, amivel csak
az a gond, hogy a hivatkozott rész csak a 2007 szeptemberében felvett
hallgatókra alkalmazható. Sebaj.
Ezzel kapcsolatban felhívtam ma Cseszregi Tamást, ő is az én véleményemet
erősítette meg. Elmondta azt is, hogy az OM honlapján hibásan van fönn az
ftv módosítás. Átvezették azokat a részeket is, melyeket csak 2007
szeptemberétől kell alkalmazni.
Ha valaki kíváncsi az ftv módosításra, csatoltam. Meg a HKR is megvan már
összeszerkesztett, tartalomjegyzékes változatban.

Továbbiak: Holnap 11-kor Bologna Albizottsági ülés lesz (szabályzatíró
bizottság), ahol az EHÖK tanulmányi alelnöke elő fogja hozni ezt az
értelmezési kérdést. Ülés után Cseszregi Tamás előbb Orsit, majd engem fog
felhívni a legfrissebb információkkal.
Valamelyikünk azonnal küldi a listára. Hétfő délután várható, hogy Orsi,
Szandra és én beszélünk erről Tasnádival.

****
Egyébként, ha jól emlékszem, az alábbi törvény, illetve
szabályzatrészletek még nem voltak olvashatók így, egy helyen.

Ftv. 58. § (4) Államilag támogatott képzésben biztosítani kell, hogy a
hallgató egyéni tanulmányi rendjében – költségtérítés fizetése nélkül – az
összes előírt kreditet tíz százalékkal meghaladó kreditértékű tárgyat
vehessen fel.

HKR 148.§
(1)	Az Ftv. 58. § (4) bekezdése szerinti lehetőségen felüli kurzusok
felvételéért (beleértve a bármely ok miatt nem teljesített kurzus újbóli
felvételét is) a Szabályzat 77. § (3) bekezdése alapján a hallgató
kreditenként költségtérítést fizet.
(2) A kreditenkénti költségtérítési díj összegét a képzési és fenntartási
normatíva képzési időre vetített teljes összege, valamint a képzési és
kimeneti követelményekben előírt kreditmennyiség hányadosából állapítja
meg a  Szenátus.
(3) A kreditenkénti költségtérítési díjat  attól kezdve kell megfizetnie,
amikor a hallgató kimerítette a 10 %-nyi költségtérítés fizetés nélküli
keretét.
(4) A tanulmányaikat 2006. szeptember 1-je előtt, államilag finanszírozott
 képzésben megkezdett hallgatók tekintetében
a)	attól a hallgatótól szedhető költségtérítés, akinek az államilag
támogatott képzésre beiratkozott féléveinek száma meghaladja a képzési és
kimeneti követelményekben előírt képzési időt;
b)	a hallgatók a költségtérítés megfizetésével nem kerülhetnek
hátrányosabb helyzetbe, mint a korábbi kari szabályozás szerinti
díjfizetés esetében lennének.
A kari különös részben e bekezdésben foglalt szabálytól el lehet térni.

Aztán a kari különös fejezetünkben pedig:
ad 148.§
(1)	A kreditfelvételért, kreditújrafelvételért kreditenként fizetendő díj
az éves képzési és fenntartási normatíva összegének hatvanad része. (2)	A
tanulmányaikat 2006. szeptember 1. előtt kezdő azon hallgatók esetén, akik
nem lépték túl a képzési és kimeneti követelményekben meghatározott
képzési időt, a kreditfelvételi és újrafelvételi díj kreditenként az éves
képzési és fenntartási normatíva nyolcvanad része, de összesen nem lehet
több, mint félévenként a hallgatói normatíva 25%-a (száz forintra
kerekítve).
(3)	Ha a tanulmányait 2006. szeptember 1. előtt megkezdő hallgató -
beleértve a diplomamunka kreditjeit is - 330 teljesített kredittel sem
kaphat abszolutóriumot, akkor a 11.-13. félévi tanulmányai során a (2)
pontban meghatározott kreditfelvételi díjat fizeti, de ennek összege
félévenként nem haladhatja meg a hallgatói normatíva 50%-át.
(4)	Azon kreditek, amelyek újrafelvételéért a jelen szabályzat hatályba
lépését megelőzően a hallgató díjat fizetett, nem számítanak bele a 148. §
szerinti, költségtérítési díj nélkül felvehető kreditek számába.
****

Persze erről nyilván lesz még szó Kari Tanácson is.

No, megyek is visszafekszem, még két napig nem is szabadna felkelnem.
Igyekszem a gyógyulással, reményeim szerint hétfőn már a legjobb formámban
mehetek be az egyetemre.

Köszönöm mindenkinek, aki ezen a héten helyettem elvégzi a feladataimat.

Legyetek jók,

                Fazekas Tímea
                ELTE TTK HÖK
          tanulmányi elnökhelyettes