[Kepviselok] tétékás nyúz újra

ELTE TTK HÖK elnök elnok at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 15., Sze, 12:24:10 CET

Kedves Képviselők!
Kezdem a rossz hírrel: ezen a héten sem fog megjelenni a Nyúz papiros
formában.
Gondolom mindenki emlékszik még a félév eleji afférokra (később jelent
meg az első szám, a harmadik meg egyáltalán nem). Ezeknek sok oka volt,
de az egyik legnagyobb az, hogy Balázs és közöttem nem volt meg a
kívánatos párbeszéd és együtt dolgozás. Ezen igyekeztünk tudatosan
javítani, egyeztettünk arról, hogy ki mit szeretne, vár el a másiktól,
milyen is legyen a Nyúz, tisztáztunk félreértéseket és megpróbáltunk
együtt dolgozni azon, hogy egy valóban színvonalas és érdekes újságot
adjon ki a TTK HÖK. A küldöttgyűlésen és a választmányokon is igyekeztem
azt kommunikálni, hogy ez az egyeztetés, párbeszéd elkezdődött, jól
halad; tettem ezt a legnagyobb meggyőződéssel, hogy tényleg így van.
Miután többször is azzal töltöttem a péntek délutánjaimat, hogy a Nyúz
cikkeit olvastam, néha még hétvégén is elért egy-egy, és nem volt
semmiféle kifogásom ellenük, ezért megegyeztünk Balázzsal abban, hogy
azokat a cikkeket, amelyek "cikisek" lehetnek, azaz  a megjelentetés
határán vannak közéleti szempontból (politikailag, ki mit mondott, vagy
csak sugallt, milyen háttérinfókat lehet leírni, amit utána bizonyítani
is tudunk stb.) akkor azokat nekem még a szerkesztés előtt megmutatja és
velük kapcsolatban kikéri a véleményemet. Mivel ez többször megtörtént,
úgy gondoltam, hogy ez a gyakorlat bevált, működik, a főszerkesztővel
végre egészséges munkakapcsolatban vagyunk, és együtt dolgozunk a nyúz
sikereiért.
Mint tegnap kiderült, hiú ábránd volt csupán az egész, Balázs csak éppen
nem talált az elmúlt időszakban olyan témákat, amikből botrányt kavarhatna.
Mellékelten küldöm azt a két cikket, amik miatt nem jelent meg az újság.
Az egyik a Főszerkesztő beszól rovatban jelent volna meg. Ebben Balázs
az ELTE Online-t, a Bitet és a Perspektívát fikázza, ez utóbbit
gyalázatos módon. Lehet, hogy Balázs ízlésének ezek a lapok nem
megfelelőek, nem találja őket elég színvonalasnak, de biztos, hogy nem a
Nyúz hasábjain kell ezt megtenni, a TTK HÖK újságjában. Amennyiben
Karcsai Balázs a magánvéleményét szeretné megírni, akkor adjon ki
magánban egy újságot. Akármennyire is a már említett rovatban jelent
volna meg, az még mindig az egész újság része, nem lehet elkülöníteni a
többitől. Ha ez a cikk megjelenik, joggal háborodik fel az EHÖK, az IK
és a PPK HÖK illetve ezek újságjainak szerkesztőségei. Ha viszont ilyen
véleménnyel vagyunk róluk, és ezt meg is írjuk, akkor hogyan tudunk a
jövőben velük együtt dolgozni? Sehogy. Márpedig kell. Ha valamelyik
újságban hasonló dolgok jelennek meg a Nyúzról, az nekem is rosszul
esett volna és kikérem magamnak az egészet.
A másik a múlt heti küldöttgyűlésről szólt volna. Mielőtt még bárki
félreértené, nem a rólam írt részeket kifogásolom. Viszont az, amit a
dékánról, dékánhelyettesről írt, illetve amit a szájukba adott, az
egyrészt nem igaz, másrészt pedig nem lehet így kari vezetőt minősíteni.
Ugyanis ezekkel az emberekkel a HÖK tisztségviselőinek (igaz, nem
elsősorban Balázsnak) együtt kell  dolgoznia,  törekedni a jó
munkakapcsolatra és a korrekt tájékoztatásra. Ez a cikk pedig nem erről
szól. A küldöttgyűlésen elhangzott szóbeli tájékoztatás részleteit
kiragadva,  hangulatkeltő elemekkel teli cikk született, amiről, ha
megkérdezett volna, biztosan megjelenhetett volna néhány kisebb
változtatással.
Az éjszaka folyamán lekerült a Nyúz honlapjáról a pdf, már nem lehet
letölteni, illetve reggel felhívtam a nyomdát, és náluk is lemondtam ezt
a számot.
Viszont a hallgatókat tájékoztatni kell, ezért még a mai napon újra lesz
tördelve a Nyúz, a lehető leghamarabb felkerül a honlapra és kikerül az
info listákra és a faliújságokra, terjesztő helyekre, hogy hol lehet
megnézni.
Egy fontos dologra még szeretném felhívni a figyelmeteket: ezek a cikkek
nem terjesztésre valók, azért csatolom őket, mert szeretném, ha ti is el
tudnátok olvasni, miért nem jelent meg ezen a héten a Nyúz.
Tehát arra kérnék mindenkit, aki bármilyen úton rendelkezik Nyúz
példánnyal, próbálja meg magának megtartani.
Üdvözlettel:
Sági Orsi

Sági Orsolya
ELTE TTK HÖK elnök