[Kepviselok] mÖnkormányzat

ELTE TTK HOK Kommunikacios Biztos kombiz at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 18., Szo, 14:39:55 CET

Sziasztok,

már sokszor beszéltem arról, hogy kicsit bõvíteni kellen az önkormányzat
rendelkezésére álló kommunikációs csatornákat, illetve a jelenlegieket
jobban ki használni, ezért íme egy kis elõzetes koncepció egy új
csatornára.

azt hiszem világos, hogy melyik az a kommunikációs eszköz, amellyel ma már
gyakorlatilag a hallgatók 100%-a rendelkezik, ez pedig a mobil telefon,
ráadásul a hozzáférés idõtartalma sem korlatozott (gyakorlatilag 7/24).
tehát az alapötlet ennek jobb kihasználása a HÖK részérõl.

eddig is van már erre vonatkozóan egy viszonylag esetleges eszköz, a
HÖK-ös mobilok rendszere, amely azonban ilyen-olyan okok miatt nem
mindenki számára elõrhetõ, ráadásul ezt csak a hökösök használhatják.

azt javasolnám, hogy kicsit induljunk el az mÖnkormányzat (mobil
mûködtetésû) felé, amelynek az elsõ lépése a célzott sms-ek küldése és
fogadása lenne.

Ez a következõt jelenti: a megfelelõ technikai eszközökkel és
hozzáféréssel az önkormányzat ügyeinek egy részét sms-ben is intézhetnénk,
illetve a hallgatókat igény szerint tájékoztathattnánk rövid szöveges
üzenetekben fontosabb kérdésekben (akár alternatívaként az eddigi
e-mail/papíros dolgok mellett).

néhány példa/ötlet a használatra:
- ülések összehívása, emlékezetõ a napirendi pontokról, emlékeztetõ az
ülés kezdetérõl
- szervezési feladatok koordinálása (egyszerre az összes segítõnek üzenet
küldése)
- hallgatók tájékoztatása a pályázataik eredményérõl
- gólyatábor szervezési feladatok
- mentorrendszer naprakész koordinálása
- választások hírdetése

ami a lényeges, hogy itt olyan megoldást használnánk, ami a rendes marok
telefonokon túl sokkal több funkcionalitást ad: sok sms egyszerre küldése,
excelbõl feltölthetõ címtárak, kimenõ és bejövõ sms-ek adminisztrálása
(pl. iktatása), számítógéppel szerkeszthetõ üzenetek stb. ezek miatt nem
lenne ez használható, ha csak vennénk egy sima kártyás telefont e célra.
(ezt csak az árak miatt írom le, hogy lássátok, itt nem csak a konkrét
küldést kell kifizetni, hanem az extrákat is, ami miatt ez használható
lesz).

ami az árakat illeti, kértem ajánlatot a három nagy szolgáltatótól,
illetve megnéztem néhány alternatívát is. a nagy szolgáltatók közül kettõ
válaszolt, mindkettõ adott egy üzleti modellt, illetve az egyiktõl egy
elõztes árajánlatot is kaptunk. ebbe részletesen most nem mennék bele, a
lényeg, hogy az általuk vázolt üzleti modell a mi igényeinknél lényegesen
nagyobb ügyfelekre van szabva (pl napi 10ezer sms küldésénél lenne már
csak jó). az alternatívák közül a legcsábítóbb egy pre-paid szolgáltatás
tûnik, ez mind árával (kb 10 Ft / sms), mind szolgáltatásaival, mind
modelljével megfelelõ lehet (nincs elõfizetés, vehetünk egy kisebb
csomagot, aztán ha mégs jön be, nincs kötelezettség, nem kell semmilyen
hardver beruházás).

(pénz)technikaliag egyébként az Alapítványon keresztül menne a dolog,
Balázzsal már beszéltem, és részérõl ez a dolog rendben van (ugyanis a
távközlési szolgáltatások közbeszerzés hatálya alá esnek).

kis becslés a felhasználásról. funkciótól függõen éves szinten havi
400-500 sms küldését tartom reálisank, ebben benne van egy kis belsõ
adminsztráció, illetve 1-2x a hallgatók tájékoztatása is. ez a fenti árral
számolva havi 5000 ft maximum, szóval úgy vélem a jelenlegi
telekommunikációs költségeinkbe belefér (persze csak jövõre már). tehát
amikor beszélünk errõl, akkor ez lebegjen a szemetek elõtt (éves szinten
60 000 Ft, most ennyit költünk egy-egy közepes bulira).

a felhasználás tekintetében itt is arra kellene figyelni, ami például a
plakátok tekintetében jól lejön, nem szabad, hogy ez az eszköz a
túlhasználat folytan mint informáciforrás erodálódjon, ezt elsõsorban a
hallgatói irányba kell figyelembe venni.

még egy nagyon fontos kérdésrõl szeretnék írni, ez pedig az adatkezelés.
ha döntünk egy ilyen megoldás mellett, és nem csak a HÖKös ügyekre
szeretnénk használni, hanem a hallgatóknak is küldenénk sms-eket, akkor
nagyon komoly adatvédelmi szabályzatot kell megalkotnunk, ha a telefonszám
nem is érzékeny adat, azért szerintem elég személyes. ez alatt olyanokat
értek, hogy pl. ha a szoctámokról akarunk értesítést küldeni, akkor ha a
lapon meg is kérdezzük, neki aktívan be kell jelölni, hogy kér-e smsben
tájékoztatást, és biztosan vagyok benne, hogy ezt másra nem használhatjuk
(tehát 2 hónap múlva nem küldhetünk neki rendezvényrõl információkat).
szóval ezt a részét óvatosan kell megfogni nagyon, és egy rendes
adatkezelési szabályzatot kidolgozni.

szeretnék véleményeket hallani, hogy szerintetek ez jó ötlet-e, milyen
területeken lehetne használni, esetleg milyen kérdések merülhetnek fel a
használatkor. amit nem szeretnék kapni, hogy "nekem olyan elõfizetésem
van, hogy havi 10000 sms-t küldhetek ingyen", mert mint fent is írtam itt
a további szolgáltatásokról is szó van, illetve a kötöttségektõl mentes
kipróbálásról (azt hiszem senki sem akar egy 5 éves hûségnyilatkozatot
kötni).

további konfliktusmentes kellemes hétvégét!

     Polgár Péter Balázs
     ELTE TTK HÖK
     Kommunikációs biztos

e-mail: kombiz at ttkhok.elte.hu