[Kepviselok] EHOK osztondijak

ELTE TTK HA Elnok alapelnok at ttkhok.elte.hu
2006. Nov. 30., Cs, 21:04:59 CET

Sziasztok!

Most olvastam az EHOK kgy emlekeztetojet. Az ülésen megemelésre került az
EHÖK elnökét leszámítva minden ösztöndíj. A TTK-s képviselõknek kommentár
nélkül (feladatok leírásával) idemásolom. Azért tartom fontosnak ezt a
tájékoztatást, mert általában senki sem tud róla és sok mindenkit
jellemez.

Az EHÖK küldöttgyûlésen minden kar elnöke ül, valamint további 3 fõ/kar és
+1 doktorandusz /doktori képzéssel rendelkezõ kar. Tipikusan a kari
elnökök véleménye dönt, a karok egységben szavaznak - e szerint.

A küldöttgyûlés 30 igen szavazattal, 2 tartózkodással támogatta a
következõ juttatási táblázatot 2007 január 1-i hatállyal:

EHÖK elnökségi tagok: 20 ezer Forint (korábban 10 ezer Forint)
> õk a kari HÖK elnökök, mint elnökségi tagok feladatuk heti 1 alkalommal
részt venni az elnökségi ülésen, amit ritkán tart 3 óránál tovább. Õk
értelemszerûen a saját karuktól is kapnak ösztöndíjat kb. 25-60 eFt-ot
(nálunk 58eFt, szeptemberben emelkedett meg a normatíva miatt 45500-ról).

EHÖK elnök: 60 ezer Forint (változatlan)
> kb. annyi dolga van, mint egy elnöknek csak egyetemi szinten

EHÖK alelnökök: 40 ezer Forint (korábban 30 ezer Forint)
> õk a gazdaságis, a külügyes, a sportos, a szociális, a tanulmányis
kb. hasonló cuccokat intéznek mint a karokon, a gazdaságis objektíve
többet kell, hogy dolgozzon, a többieknél meg más jellegû és itt is igaz,
hogy bármennyit lehet, de nem sokat kell mindenképp dolgozni, azaz a
személyeken múlik.

EHÖK referensek: 20 ezer Forint (korábban 15 ezer Forint)
> pályázatis, szervezõ, ilyesmik. Elvileg lehetne tudni sajna nem tudom,
munkájukat nem ismerem. Kivülrõl nézve eseti segítségeket, munkákat
végeznek el az elnöknek, azaz alapvetõen projekt jelleggel dolgoznak. Nem
régi rendszer ezért még kevésbé körülhatárolt feladatokról van szó.

Ellenõrzõ bizottság: 10-10 ezer Forint (változatlan)
> a változatlanság itt egy kicsit megtévesztõ, mivel az eddigi 2 helyett 4
fõ végzi ezt a munkát, így 1 emberre kevesebb jut. Nekik mint nálunk el
kell járniuk az ülésekre. Az EHÖK-ben minden alelnöknek jut egy bizottság
és van még az elnökség.

Ellenõrzõ bizottság elnöke: 20 ezer forint (korábban 10 ezer forint)
> Tavaly az EB elnök (én) járt az elnökségikre, gondolom most is így van.

HÖOK elnökségi tag: 30 ezer Forint (korábban nem volt ilyen)
> Õ a HÖOK-tól kap kb. ennyit vagy kevesebbet. (Lehet, hogy 15ezret nem
tudom, ... ez most vélemény ... csak arra emlékszem, hogy röhejesen
keveset, a vidékiek ezen felül vmennyi utiköltséget elszámolhatnak,
illetve minden elnökségi tagnak néhány ezer forinttal hozzájárulnak a
telefonszámlájához.) Korábban volt szó a HÖOK-ban arról,
hogy az egyetemek ha tudják adjanak ösztöndíjat saját elnökségi taguknak,
mert a HÖOK ezt nem tudja emelni.
> Munkájuk országos szintü képviselet, tagról tagra változik. Itt
különösen igaz, hogy egy elnökségi tag pont annyit dolgozik amennyit akar,
végtelen sokat is tud és el is bliccelheti az egészet.

HÖOK Választmányi képviselõk: 15 ezer Forint (korábban nem volt ilyen)
> Évi 12-15 ülés, havi 1-nél kicsit több.

EHÖK doktorandusz képviselõ: 15 ezer Forint (korábban nem volt ilyen)
> Nem tudom, hogy a szenátusban ülõ képviselõrõl van-e szó, nekem az lenne
logikus, akkor havi vmivel kevesebb mint 1 ülésre kell elmennie. De ebben
tévedhetek, nem tudom, hogy milyen egyéb feladatai lettek esetleg. Alakult
pl egy ad hoc bizottság a doktorandusz részönkormányzat megalakíthatóságát
vizsgálandó, lehet, hogy azt is õ vezeti.

Remélem segít a tájékozódásban mindenkinek és azt is, hogy sikerült (a
HÖOK részt leszámítva) vélemény nélkül írnom.

Balázs