[Kepviselok] Határozati javaslat indoklás

ELTE TTK HOK Kommunikacios Biztos kombiz at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 3., K, 10:48:19 CEST

Sziasztok,

A mai Nyúzos napirend alapvetõen az én javaslatomra született, így hát
teszek is egy határozati javaslatot, ezt az elözõ levelemben láthatáttok.
Itt meg szokás szerint magyarázom a bizonyítványom.

Miért:
Azt gondolom, hogy igen szerencsés, ha a HÖK tudatosan felvállalt
döntésekkel rendelkezik, ez fõleg a kommunikációban fontos. Ezért lenne
lényeges, hogy a HÖK legalább valami minimum elvárást fogalmazzon meg a
Nyúz fele is, amelyre mégiscsak egy rakat pénzt költ minden évben.
Szerintem erre nem elég a fõszerkesztõ programjának elfogadása, a HÖKnek
határozottan (kezdeményezõen) kell elvárásokat megfogalmazni.

A választmányi hétvégen, ez részemrõl kérdés formájában is
megfogalmazódott, a jelenlévõkkel ennek hatására szedtük össze a
határozati javaslatban szereplõ dolgokat (de a megfogalmazás ennek
ellenére az enyém). Az is ott dõlt el, hogy ezt a Választmányon még
egyszer megbeszéljük (ekkor már konkrétan), de a végsõ szót a KGY mondja
ki (ezért is a Választmány javasolja rész). Nagyon fontos hangsúlyozni,
hogy ezeket a döntéseket közösen kell meghoznunk.

Jól látjátok, ezek nem sarkosan megfogalmazott tömbösített dolgok.
Szerintem nem is erre van szükség, legalábbis jelenleg, egyenlõre az a
fontos, hogy tudatosabban álljunk a Nyúzban megjelenó dolgokhoz, és ne
legyen többet sordódás. Én nagyon remélem, hogy nem kell szigorúan
értelmeznünk valami kocak dolgot, hanem mindannyian (különösen a
fõszerkesztõ és az elnök) ezeket a dolgokat közös megegyezéssel 'jó
értelemben' fogják használni. (Nem szeretnék olyan szabályzatot alkotni,
amelyben például leszabályozzuk, hogy milyen jelzõket használjuk.) Ha a
'jól értéshez' nincs meg a szükséges bizalom, akor már úgyis veszett
fejsze nyele a dolog.... Ezért is fogalmazunk meg irányelveket, mert így
nem kell annyira szógletesen értelmezni. Habár kellõen ködös dolgokról van
szó, mégis úgy érzem, hogy ezek nagyon is konkrétak, annak ellenére, hogy
pontos definiciót nem fogalmaztam meg hozzá.

Szintén fontos, hogy az elnök és a fõszerkesztõ (végülis bevallható, hog
van köztük konfliktus, habár alapvetõen kommunikációs dologról van szó)
tudják hol állnak.

Nem mennék bele az egyes pontok részletes indoklásába, azt hiszem
többnyire világos dolgok, nem kell õket nagyon magyarázni.

Kérem támogassátok ezt a javaslatot!

üdvözlet,

     Polgár Péter Balázs
     ELTE TTK HÖK