[Kepviselok] Véleményem a HÖK-ről!

Guber Tamás gubee at cs.elte.hu
2006. Okt. 11., Sze, 09:56:43 CEST

Kedves Képvisleő és Tisztségviselő társaim!

Az elmúlt hónapok történéseinek következtében elhatároztam hogy megírom
ide a véleményem a HÖK munkájáról a képviselőkről, a tisztségviselőkről
és az egész rendszerről! A tegnapi KGYn lettem biztos abban hogy erre
szükség van, két lehetőség van vagy olyanokat írok amin elgondokozik a
társaság és változás lesz, vagy ha nem akkor rá kell jönnöm hogy velem
van a baj és nincs helyem ebben a "rendszerben".
Először: ha valaki képvislőnek jelentkezik és megválasztják, azzal egy
kötelesség jár, mégpedig hogy eljár a nagyritkán összehívásra kerülő
Küldött Gyűlésre, ezt nem mindenki látja így, kérdem AKKOR MI A F*SZNAK
indul a választáson??? csak hátráltatja azon személyek munkáját akik ezt
komolyan, vagy legalábbis komolyabban gondolják. De szerencsére a
többség azért eljött tegnap, viszont ezzel is vannak problémák. Mi
értelme van annak hogy amit egymásnak írunk beszámolókat azokat több
órán keresztül szétcincáljuk, ráadásul csak azokét akik csináltak
valamit, akik jószerével semmit nem csináltak, azoknak még csak kérdést
se tettünk fel. mi értelme van ennek? Amikor a HKR fontos részéhez
értünk, majdnem be kellett zárni az üllést mert addigra annyian elmentek
hogy veszélybe került a határozat képességünk! SZERINTETEK MI A FELADATA
A KÉPVISELŐKNEK? (azért írtam nagybetükkel hátha válaszol rá valaki) Nem
érzitek úgy hogy a tárgy újrafelvételnél a kreditenkénti 6000Ft sok, és
hogy ezt nem fogadhatjuk el, és változtatnuk kell ezen? A képviselők nem
tartják fontosnak ezt? ellenben azt hogy hány póló volt az elmult héten
egyik társunkon ez érdemleges kérdés! Szerintem ez gyalázat!
A másik nagy problémám pedig a választmány! ami ott folyik az nevetséges
és szerintem a TTK HÖK megszégyenítése. az hogy egyes tisztségviselők
akiknek szavazati joguk van, érzelmi  és hangulati alapon döntsön
költségelszámolási beszámolón, ahelyett hogy szakmailag vizsgálná a
dolgot, szerintem eléggé minősíti a társaságot. Ha valaki nem képes ezt
rendesen csinálni nem vállalja el! A másik: nem hiszem hogy nem lehet
végig űlni a választmányokat, főleg hogy ha ennyi pénzt kapnak érte a
tisztségviselők. Őszinte leszek soknak tartom ezeket az összegeket,
főleg hogy ugyanazért a munkáért közéletit és jutkert is kapnak.
megértem mind kettőt hogy miért kapják, és egyet is értek vele, de az
összeget sokallom. lehet kevesebb pénzért jobban elvégeznék a dolgukat,
de az is lehet hogy nem! szerintem ilyen összegeknél márt úgy tekintik a
HÖKözést mint egy munka, pedig ha ezt ilyen személeltben csináljuk nincs
értelme, ezt azért kell csinálnunk mert jót akarunk a
hallgatótársainknak (köztük magunknak is). A választmány levezetésével
is vannak problémáim, amin fontos lenne sűrgősen változtatni. de ehhez
szükség van a választmány megváltozására is.  Nem értem miért nem lehet
fegyelmezni magatokat arra az időre, miért van az hogy  két  ember
folyamatosan az összes választmányt végigbeszélgeti és ha a levezető
megkéri hogy fejezzék be vagy menjenek ki és ott tárgyalják meg akkor
szarnak rá és folytatják. miért van az hogy egyes beszámolókkal
pályázatokkal nem foglalkoztok és minden hibáját hiányosságát
elfogadjátok, másikkal pedig órákat szórakoztok. miért van az hogy egy
napirendi pont lezárása 5 percig tart, miért fordulhat elő olyan hogy
egy napirendi pont elnapolása 20 percig tart. ezek következmánye hogy
minden héten 8-16 napirendi pont van és a választmány 4-6 óra hosszú.
erről TI tehettek, de a vicces az hogy TI vagytok a legjobban
felháborodva érte.
A következő észrevételem: miért van az a TTK HÖK-ben hogy szinte
mindenhez csak a tisztségviselőkenk van "joga". ezt ne szószerint
értsétek és ne a megfogalmazásba kössetek bele. szerintem mindenki tudja
mire gondolok. de ha nem elmondom. függetlenül attól hogy ki mennyit
dolgozik a hallgatókért csak az számít hogy tisztségviselő vagy sem
abban a kérdésben kinek van kulcsfelvételi joga az északi halihoz. ha
valaki nem tiszségviselő két nagyságrenddel kevesebb juttatást kaphat a
munkájáért, és ez sehol semilyen formában nincs leírva, de mégis ez a
valóság. miért lényeges vélemény alkotásban az hogy ki milyen régen van
a rendszerben? szerintem pont az a jó hogy vannak új ötletek, és nem
feltétlenül rosszak attól hogy ismeretlenek. A mentorrendszerrel
kapcsolatos dolgokat eléggé magánügyemnek tekintem és ezért nagyon
odafgyelek a HÖK véleményére. már nagyon besokaltam azon hogy állandóan
azt hallom a HÖK nem érzi magáénaka mentorrendszert! egy ideig úgy
véltem ez a mi hibánk, de végignéztem a dolgokat és rá kellett jönnöm,
hogy nem feltétlenül. ha a választmányon ilyen elhangozhat egy
tisztségviselőtől mikor meglátta a napirendi pontokat, hogy miért van
már megint mentoros napirendi pontunk, azután hogy elötte megszavaztátok
hogy legyenek beszámolók a rendszerről. aztán többször a fejemhez vágták
egyesek hogy nem kaptak semilyen infot a mentorrendszer alakulásáról
(még a kitalálás időszakából) előszőr elnézést kértem tőle, de miután
végiggondoltuk rájöttünk hogy az illető személy rajta van a bevonó
listán és minden megbeszélésünkről olvashatott beszámolót, és meghívót
is kapott. úgy érzem hogy a "régi" HÖKösök egy része nem ismeri el
egyenrangú partnelként az újoncokat. azt megértem hogy szigorúan szakma
kérdésekben nem biztos hogy helyesk az elképzeléseink, de ha nem kapunk
semilyen infot akkor soha nem is lesz az. állandóan azt hallom hogy ha
ők elmennek akkor nem lesz aki majd képes lenne elvégezni a feladatukat,
de hát ha nem is készítenek fel utódot akkor mit váranak? spontán valaki
majd elsajátítja?
Nagyon sok hibám van, ezt elsimerem. és amiket leírtam rám is
vonatkoznak, sőt tuti csomó mindent kihagytam, de muszály volt ezt most
megírnom, és nem bírtam ki azt hogy összeszedetten megírjam majd ha lesz
rá több időm mert egyszerűen működésképtelennek tartom a HÖKünket ilyen
formában a késöbbiekben.
Nagyon sokmindenre megoldás lenne az ha BESZÉLNÉNEK egymással a
képviselők! Bevallom ezeket a problémáimat én se mondtam még el a
megfelelő személyeknek. Volt akikkel megosztottam és miután szememre
hányták hogy ezt miért nem mondom el az érintetteknek akkor mindenféle
kifogásokat mondtam, tekintélyelvekről meg soka habos dologról, de
elgondolkoztam és rájöttem hogy csak kényelmi okokból, és azért mert
egyszerübb az életem konflikutsoktól mentesen, és ezt eléggé
szánalmasnak találom.
Nem tudom milyen következményekkel jár ez a levelem de nem félek a
felelősségtől. Bárkinek bármi véleménye lenne ossza meg velem,
személyesen levélben telefonon. ahogy jól esik!
Bízom benne hogy lesz valami változás a HÖK-ben és főleg abban hogy jó
irányban!

Üdvözlettel:
Guber Tamás mezei képviselő