[Kepviselok] Re: ?

Tanulmányi Elnökhelyettes taneh at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 12., Cs, 21:35:03 CEST

Kedves Bos!
Kedves Képviselők, kedves Mentorok!

Először is nagyon köszönöm a kérdést.

Csak hogy lássuk, miről beszélünk:
("a hallgató kreditenként költségtérítést fizet")

148. §

(4) A tanulmányaikat 2006. szeptember 1-je előtt, államilag finanszírozott
 képzésben megkezdett hallgatók tekintetében
a)	attól a hallgatótól szedhető költségtérítés, akinek az államilag
támogatott képzésre beiratkozott féléveinek száma meghaladja a képzési és
kimeneti követelményekben előírt képzési időt;
b)	a hallgatók a költségtérítés megfizetésével nem kerülhetnek
hátrányosabb helyzetbe, mint a korábbi kari szabályozás szerinti
díjfizetés esetében lennének.
A kari különös részben e bekezdésben foglalt szabálytól el lehet
térni.

Alapvetően úgy néz ki a szabályzat, hogy van egy általános része, amely
minden karra megszab bizonyos szabályokat, és vannak a kari különös
fejezetek, melyek az általános részt kiegészítik, és felülírják (!) a kar
hagyományainak megfelelően. A HKR rögtön a legelején kimonja, hogy szabad
felülírni az általános részben található rendelkezéseket. (Monjuk itt a
paragrafus végén is kimondja, de mindegy.) A 148. § (4) b) ugyan kimonja,
hogy a régiek nem kerülhetnek hátrányosabb helyzetbe, de ezt a kari
különös fejezetünk felülírja.

Másik kérdésedet többször át kellett olvasnom, mert nem értettem, de
remélem  végül jól értem, mit nem értsz.

> Szia Tmi!
> Érdeklődnék, hogy a térjut VII/148/4/b részét hogy értsem? Ez mit
jelent?
> Másrészt az lenne kérdésem a kreditújrafelvétellel, hogy oké, nekünk
régieknek 330 krdeit felett kell fizetni kreditenként x pénzt

Nem. Újrafelvett kreditekért kell fizetni a régieknek.

, de ezt úgy
> nézik, hogy mittudomén 5 évben elérem a 330-t és akkor fizetem ezt? Meg
pl
> az eddigi kreditjeim között is akadt, ami újra lett felvéve, és ezekért
már fizettem is,

Már fizettél az eddig újra felvett kreditjeidért, és ezután is fogsz. :(

 de ha túllépem a 330-t és utána kell fizetni, akkot tulajdonképp ezekért
megint fizetek, nem?

Ezt tényleg nem értem.

Ha meg a krdetikeért akkor kell
> fizetni, ha túllépem a 330-t, akkor eddig miért kellett fizetnem az
újrafelvettekért, ha nem lehet még tudni, hogy túl leszek-e majd a 330-n..?
> Köszi: Bos

Szóval, azt hiszem, összekevered még egy kicsit a régiekre és az újakra
vonatkozó szabályokat.

Az elsősöknél az van, hogy 180 krediten felül ingyen felvehetnek (!) 18
kreditet (10%-nyi). Ezt már képzés közben számolják. Amikor a mostani
elsős felveszi a 19. újra felvett kreditjét, akkor már biztos, hogy
túllépi a 198 kreditet, amennyiben eljut a képzés végére. Szóval ekkor
kezd el fizetni kreditújrafelvételi díjat.

A régiekre pedig valószínűleg az lesz, hogy fizetnek kreditenként x
összeget, amely félév elején nem lehet több egy bizonyos összegnél. Ezt a
kari különös szabályzatunk kétfelé veszi:
-ha a hallgató már teljesített 330 kreditet úgy , hogy még nem végezték el
az előírt tárgyaikat, akkor a felső határ a kreditújrafelvételekért
kb.58.000 Ft
-ha a hallgató még nem teljesített 330 kreditet, akkor ez a felső határ
kb.29.000 Ft.

Na, igyekeztem lényegretörően és pontosan fogalmazni.
Az imént leírtak a Kari Tanácsunk által elfogadott kari különös fejezet
alapján készültek.

Várom a további kérdéseket, mert biztos van még olyanrésze, amit nem ért
valaki.

Szép napot,

                Fazekas Tímea
                ELTE TTK HÖK