[Kepviselok] Beszerzések - szerver - Választmányra

Szenes Aron aeron at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 15., V, 19:30:58 CEST

Üdv Mindenkinek,

> durva alaplap raid karival, halokartyaval, 4 ddr slottal, A legujabb
> intel procival, alaplapi hw raidbe kotott 2 db 250 gbyte-os winyoval,
> es n*1 gb memoriaval, hazat me'g nem neztem hozza.
>
> Ha 4 giga memoriat akarunk, amit ugy nez ki ki tudunk hozni ebbol az
> osszegbol, akkor egy kicsit szerenyebb alaplappal is beerhetjuk, ami
> csak 46khuf, igy a maradek plusz 20bol mar kijon a 4edik giga ram.
>
> Dudi

No igen. Szerintem az alaplap sokk. Minek SLI-s lap egy szervernek?
Elgondolkodnék az intel platformon minek nV csipszet.
Videokártya nincs is, szerverhez integrált megoldást javaslok. Nincs
optikai, meg perifériák (ezek az apróságok akár plusz 15k).

Memórián ne spóroljunk.

Nem raid kártya (az ha igazán jót akarsz barom drága, és rendes szerver
plattformhoz érdemes).
Még mindig raid. Ha szervert akarsz, a 0 francnak, 1 talán, 0+1-hez
kevés a kettő. Sztem 5 kéne, de ahhoz is kevés a két vinyó.

Milyen oprencer lesz rajta? Mert most vessetek meg, de amd párti vagyok.
Ha nem linux, akkor inkább egymagos, de remélem linux, akkor 64bit+duál
nagyon jó, nekem van tapasztalatom, és tényleg nagyon hasznos, ha
párhuzamosan futtatok két proc. igényes alkalmazást, tényleg kétszeres a
teljesítmény! De ha jól látom kevés proc igényes lesz rajta, inkább
memó+vinyó.
Ezért, ha ár-értéket nézünk, akkor amd mindenképp jobb lenne, így
vehetnénk több/jobb vinyót, mem-t.
Pl:
Gigabyte M55plus-S3G 3év - 23 670 Ft
AMD Athlon^(TM) 64 FX/ 64 X2 / 64 /Sempron
nVidia NV GeForce6100(C51G+nv430) chipset, FSB 2000Mhz, 4 x DDR II
(533/667/800, Dual Channel, max4GB)
PCI-Ex16, 4xPCI, 1xPCI-Ex1, 1xUDMA66/100/133 Bus Master IDE, 4xSerial
ATAII, RAID, 8xUSB 2.0, 1xCom
GigaBit LAN, 8ch HD Audio, 2xCOM, integrált VGA, FireWire, Dual BIOS,
NVFirewall támogatás, ATX
AMD Athlon64 X2 3800+ box 3év - 42 960 Ft (de 3600+ még olcsóbb)
Dual Core, Socket AM2, 2x128 KB/2x512 KB, 2,0 GHz
Ezek áfás kisker árak, tudom közbeszerzés...
Processzor nemveszi föl a versenyt az intellel, de nekem jó
tapasztalatom volt/van vele, fél éve folyamatosan jár, ssh szerver,
printszerver ilyenek. Azért vettem akkor, mert ez volt a csúcs,
közbeszerzéssel persze, mostmár télleg jobb az intel.

Vinyó abszolútnem mellékes (lásd fönn), tudom, hogy közbeszerzés, de
hitacsi vagy wd (esetleg szamszung, de én wd párti vagyok). 3év garosakat!

Hol a ház??? Tudom, akartunk venni, volt szó róla a költségvetésbe, Egy
stacker van vagy 25k.

Oké, írástudók, ez csak javaslat, biztos vagyok benne, hogy többen
jobban értenek hozzá.

Szenes Áron