[Kepviselok] Re: Levelem 2. része

ELTE TTK HÖK Szervező elnökhelyettes szerveh at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 24., K, 15:54:51 CEST

A valaszok a levelben, beszurva!
Olvassatok el, a kerdeseket es a valaszokat is!

> [...]
> tájékoztatta a nyilvánosságot, mi volt az ülésen. Fecó sem számolt be
> részletesen a dolgokról, csak a küldöttgyűlésen, és azt sem írásban,
> csak szóban.
>
> Megoldási javaslat:
> A képviselők számára teljeskörű tájékoztatást nyújtson Fecó arról, hogy
> melyik részfeladatot mikor végezte el - mivel az ütemterv nyilvánosságot
> kapott a képviselőlistán, ezért ez ellenőrizhető. A TTK HÖK hivatalos,
> írásos levelet juttasson el az EHÖK-nek, amelyben kérje számon Forgó
> Melindát az engedélyek és a meghívók intézésének körülményeiről.

Nem kivanok reszletes leiratot kesziteni, mivel nem tudok mar ilyen
idotavlatban, sot utana sem. Kerlek, ezeket, ha kell, elotte jelezd nekem,
hogy mindig jegyzetelni tudjam, mikor, mit vegeztem el.

Az irasos szamonkerest nem tamogatom. Azert nem, mert ugy gondolom, hogy a
kerdeskort alaposan korbejartuk mar, KGYn elhangzott, illetve Melinda
kerte, hivjuk el egy valasztmanyra is. Ez mar csak az Elnokon mulik.

> [...]
> nem látom, hogy be lenne tartva.
>
> Megoldási javaslat:
> Kompromisszum szükséges. Balázs írásai már sok éve ilyen stílusúak,
> ebből egy kicsit lehet engedni, mint ahogy a saját magunk kritizálását
> is le lehet hozni az újságban - persze indokolt esetben. Rendszeressé
> kell tenni a beszélgetést Orsi és Balázs között, lehetőleg péntek este,
> amikor az újság szerkesztése folyamatban van. Balázsnak sokkal jobban
> oda kell figyelnie a vezetőszerkesztő intézményére, hiszen a
> vezetőszerkesztőnek nincs felelőssége a megjelenő számmal kapcsolatban.

A KGYn nagyon sok minden elhangzott. Az en velemenyem az a kerdesben, hogy
amennyiben meg egy ilyen fajsulyu problema elofordul, a foszerkesztonek
azonnal tavoznia kell. Nem engedheti meg senki, meg egy Karcsai Balazs
sem, hogy a Nyuz tobb ev alatt felepitett "hirnevet" sajat celjaira es
sajat otletei (ertsd: nem az ot megvalaszto kepviselokkel egyeztetett,
kamikaze) kozzetelere hasznalja az ujsagot.
KGYn a velemenyem egyebkent elmondtam.

> [...]
> megszavazta a hallgatói képviselők többsége a kérdést. Utána megkerülve
> a dékánhelyettest, törvényességi kontrollt kértünk, ahelyett, hogy
> megbeszéltük volna. A küldöttgyűlési határozat pedig szerintem csak olaj
> a tűzre.
>
> Megoldási javaslat:
> A karral csak megbeszélés útján sikerül megoldani a problémát. Nem
> ultimátumot kell adni, az erőből politizálás nem a TTK HÖK sajátja, ezt
> nem szabad alkalmazni. Ügyesen kell kommunikálni a 6000-t a
> hallgatóknak. Fórumot kell tartani arról, hogy mik azok az indokok,

Nem tudok reszleteket, de ha ez tortent, az felvet kerdeseket es
aggodalomra ad okot. A dekanh megkerulese, bizalmanak levesztese nagy ar,
nagyon nagy ar.
Aki ezt igy csinalta, nagy hibat kovetett el. Errol miert nem erkezett
reszletes tajekoztatas a kepv.listara?
Forum: Felvetodott mar a hallgato kerdez-HOK valaszol napok tartasa,
havonta, 2 hetente. Errol miert nem beszelunk, miert nincs elorehaladas az
ugyben?

> [...]
> levőknek sikerült felülkerekedni az általános konfliktuson.  Az
> elnökválasztás és a BEF nem oldotta meg a kapcsolat helyreállítását.
>
> Problémafelvetés:
> Szerintem a TTK HÖK-nek Forgó Melindával van leginkább gondja, azzal,
> ahogy ő viszi a stafétabotot.
>
> Megoldási javaslat:
> El kell fogadni azt, hogy Forgó Melinda az elnök. A munkáját
> konstruktívan kell kritizálni. Le kell ülni vele beszélni. Szakmai téren
> tovább kell folytatni a kapcsolatokat, a gazdasági téren is szakmai
> alapokra kell helyezni a költségvetés-elosztását.

Ennyi. Ebben a valasz is benne van. Szakitani kell a sztereotip dogmakkal,
es azokkal, akik ezt nem tudjak feladni, feloldani. Surgosen es
hatekonyan. Akik mar nem kepesek maskepp gondolkodni es kezelni a
dolgokat, akik meg Jozsi idejen szocializalodva csak dogmapuffogtatasokra
kepesek, azoktol nem kell tanacsot elfogadni, azoknak nem kell a nevunkben
fellepni. Egyszeru, vilagos es ertheto, nem? Az elnok pedig ezen
velemenyeket ne vegye figyelembe. Tamaszkodjon mar vegre az "ujabbakra"
is...

> [...]
> a szájtépés, teljesen felesleges témákban.
>
> Megoldási javaslat:
> A választmányokon sok az olyan napirendi pont, amély tájékoztató
> jellegű. Ezeket jó előre ki kell küldeni, és csak a kérdéseket
> tárgyalni. A résztvevők felkészülését elő kell segíteni, és számon kell
> kérni. Számon kell kérni azt is, hogy ki mikor miért megy el, miért
> nincs ott. Az állandó meghívottak lehetőleg legyenek ott választmányon,
> illetve indokolják meg, miért nem járnak. Konzekvensnek kell lenni. Az
> ülés levezetését jobban kell megoldani, a felszólalásokat koordinálni

A velemenyem par nappal ezelott kulon emailben megirtam.

> Februári problémák megoldása:
> ************************
>
> Tanulmányi elnökhelyettes problémaköre: megoldva; ugyanakkor általános
> helyzetre nincs jó megoldás.
> Szociális elnökhelyettes problémaköre: megoldva.
> Intézményi tanácsi érdekképviselet: nem tudni, hogy meg van-e oldva,
> valószínűleg nincsen.
> EHÖK: nincs megoldva, sőt, tovább ástuk a szakadékot.
> Vezetőképző: nincs megoldva, ugyanakkor a probléma még nem volt időszerű.

Remn kielegito volt.

OFL
szerveh

Ónodi Ferenc László