[Kepviselok] Re: HKR megy egyebek

baj at ttkhok.elte.hu baj at ttkhok.elte.hu
2006. Okt. 29., V, 20:34:20 CET

Sziasztok!
Sajnálom ha már valami elhangzott, és újra leírtam, vagy nem informálódtam
kellőképpen, csak eléggé megszenvedek a ttkhok szerverrel, nem tudtam
minden eddigi kommentárt elolvasni.

Szóval. Nem tartozom azok közé, aki azt mondja, hogy a tandíj, vagy FER
vagy mi nem érdekel, mert engem már nem érint, de ha valóban bevezetik,
legalább mindenki előre tudni fogja, hogy oké, akkor erre még gyúrni kell
anyagilag, ha egyetemre kell jönni. De az, hogy ilyen mértékben
megnöveljék az újrafelvett kreditek értékét, olyan módon, hogy a gyanútlan
hallgatókkal visszamenőleg kifizettessenek nem kis mennyiségű pénzt,
teljes mértékben olyan elfogadhatatlan dolognak tartom, ami ellen a
végsőkig kell harcolni.
Nem ritka dolog, és nem csak a "legkevésbé elit" hallgatókkal esik meg,
hogy újra kelljen a tárgyaikat felvenni.

Tudomásom szerint az él a köztudatban, hogy azért nem volt most
tárgyújrafelvételi díj, mert az új TVSZ-ben/ vagy HKR-ben vagy mi a
túróban megváltozott az UV-k után fizetendő összeg, (megintcsak nem a
legkedvezőbb irányba) és ebből kellő mennyiségű összeg jön be az
újrefelvételek kompenzálására.

Szerintem elképzelhetetlenül nagy felháborodást váltana ki, ha a HÖK
hagyná, hogy a kreditek díja sokkal magasabb legyen mint eddig. Én speciel
azzal sem értek egyet hogy a laborok legyenek ilyen magas árúak. Mivel
amúgy is azok a legmagasabb kreditszámúak. Ha viszont azt vesszük, hogy
azért legyen arra sokkal több mert drágább ami hozzá kell, akkor még
mindíg nem értem, hogy akkor a sima előadásokra, miért kell fizetni
bármennyit is.

Azt pedig, hogy bármilyen díjat visszamenőleg beszedjenek, telejsen
érthetetlennek és méltánytalannak tartok.Ezt nem is nagyon értem, hogy
gondolják.Hogy lehet, hogy a BTK-n pl soha nem fizetnek semmiért? Tökre
nem értem, hogy a TTK süllyedő ladikját miért nem húzza ki a szarból az
ELTE nagy zászlós hajója? (Bocsánat, egy kicsit túlspiráztam magam:-)

Az az ötlet, hogy legyen az abszolutóriumhoz szükséges összes kredit 10%-a
ingyenes, jó gondolat, mert mindíg jó ha az ember valamit ingyen kap. Erre
a 10%-ra szükség is van. Ennyit talán a legtöbb igyekvő hallgató is bőven
felhasznál. De mi lesz utána? Nem vagyok biztos benne, de mintha nem lett
volna róla szó, hogy utána ha valaki ezt a keretet betölti, mi történik.
Kirúgják? Fizet 6000-et? 2000-et? És természetesen ha ez lesz
bevezetve,naná hogy ne számolják bele a már újra felvett krediteket,
hiszen azokért már fizettünk egyszer!

ORSI! Holnap legyél kemény, és határozott, hiszen számítunk rád, mint a
TTK HÖK elnökére!
Bakker,ne lehessen már mindent leverni rajtunk!
Hajrá!!!
Anna