[Kepviselok] Altalanos nyelvoktatas

ELTE TTK HOK Titkar hoktitkar at ttkhok.elte.hu
2006. Sze. 3., V, 12:23:21 CEST

*AZ ÁLTALÁNOS NYELVOKTATÁS RENDJE AZ ELTÉ-N*

2006. szeptemberétől az *ELTE Idegennyelvi Továbbképző Központja (ITK)*
végzi a hallgatók nyelvvizsgára történő általános nyelvi felkészítését.
Jelenleg hét nyelvből /(angol, francia, német, olasz, orosz, spanyol és
magyar mint idegen nyelv)/ tudjuk biztosítani hallgatóink számára a
nyelvtanulás lehetőségét.

Az *elsőéves hallgatók* számára a nyelvoktatás költségtérítéses formában
történik (ld.: http://felvettek.elte.hu/go/210/). A tanfolyam díja egy
félévre, heti 1 x 2 órára 14.000,- Ft. A hallgatóknak, miután az ETR-ben
fölvették a nyelvi kurzust, a tandíjat átutalással kell befizetniük az
alábbi számlaszámra: MÁK 10032000-00287890-00000000 (a közlemény
rovatba, ha még nem szerepel, be kell írni, hogy 'ELTE nyelvtanfolyam
tandíja'). A postai költség nélküli befizetést lehetővé tevő sárga színű
átutalási megbízás kapható az ITK ügyfélszolgálatán, ill. a megadott
előzetes konzultációkon. Az Egyetem és az Egyetemi Hallgatói
Önkormányzat azonban egy pályázati rendszert dolgoz ki annak érdekében,
hogy a hallgatók egy része térítésmentesen vehesse igénybe ezeket a
nyelvórákat. (Ez oly módon történik majd, hogy a befizetett összeget a
sikerrel pályázóknak visszatérítik.) A pályázat főképpen azokat a
hallgatókat részesíti előnyben, akik nem rendelkeznek a diplomához
szükséges nyelvvizsga-bizonyítvánnyal. A költségvisszatérítésre
pályázati űrlap kitöltésével lehet pályázni, amely szeptember 14-től a
fentebb megadott internetcímen elérhető. A pályázatok elbírásának
szempontrendszere ugyanitt hozzáférhető.

*A felsőbb évfolyamok hallgatói számára a nyelvtanulás bizonyos
feltételek teljesülése esetén térítésmentes,* de nyelvi kurzusok csak
korlátozott számban hirdethetők meg, ezért rangsorolásra kerül sor. A
kurzusfelvétel szabályai a következők:

    *

      Térítésmentes egyetemi nyelvtanfolyamon a diploma feltételeként
      előírt nyelvvizsgával még nem rendelkező hallgató vehet részt
      (erről a kurzus megkezdése előtt írásban nyilatkoznia is kell).

    *

      Egy hallgató heti 1 x 2 óra nyelvtanulásra jogosult. Ha nagyobb
      óraszámban szeretne tanulni, külön tanfolyami díjat kell fizetnie.
      (Jelentkezés az előzetes konzultációkon.)

    *

      A rangsorolás során a felsőbb évesek vannak előnyben (akiknek
      kevesebb idejük van hátra a képzési követelményként előírt
      nyelvvizsgára való felkészülésre).

    *

      Azok a hallgatók, akik két idegennyelvi kurzust már lehallgattak,
      a térítmentes oktatásra nem jelentkezhetnek.

*Térítéses formában* minden hallgató beiratkozhat a meghirdetett
nyelveken kezdő nyelvtanfolyamokra, ill. bármilyen más szintre, ahol még
szabad hely van. A kurzusokból valamilyen okból kimaradottaknak érdemes
szeptember folyamán figyelniük az ETR-t, mert igény esetén újabb
csoportokat hirdetünk meg. A külföldi diákok számára térítésköteles
formában szervezünk magyar mint idegen nyelv és országismeret
kurzusokat. A nyelvi csoportok maximális létszáma 20 fő. 12 fő alatt a
tanfolyam nem indul. A tanítás szeptember 18-án kezdődik.

*Előzetes konzultáció:*
ELTE TTK Északi Épület 1.88. terem (1117 Budapest, Pázmány Péter sétány
1/a.)
Szeptember 7-én, 8-án., 11-én., 12-én. és 13-án. 15 és 17 óra között

ELTE BTK földszint 14. terem (1088 Budapest, Múzeum krt. 6-8.)
Szeptember 7-én, 8-án., 11-én., 12-én. és 13-án. 15 és 17 óra között