[Kepviselok] Hosszászólásaim

Palkó Tamás yeti at ttkhok.elte.hu
2007. Feb. 18., V, 19:18:06 CET

Kedveskéim!

Idéznék az alapszabályból:

"A választmány szavazati jogú tagjai az elnök, az elnökhelyettesek,
valamint a Küldöttgyűlés által választott további tagok. A további tagok
száma eggyel több, mint az elnökségi tagok száma, de minimum a
szakterületek számával megegyező. Amennyiben így a választmány páros
számú szavazati jogú tagból áll, a Küldöttgyűlés még egy további tagot
választ. A választmány Küldöttgyűlés által választott tagjai az
önkormányzat tagjai közül kerülnek ki."

Azaz a választmánynak nem lehet páros számú tagja. Anno azért hoztuk ezt
létre, mert szavazategyenlőség esetén az elnök szava dönt típusú
szabályok alapvetően rengetik meg a demokráciát; hiszen ilyen esetben az
elnöknek 2 szavazata van. És ezt szerintem nem lehetne megengedni.
Tudom, a kari tanácson is így van, de a kart sokkal jobban tekintem
hierarchikus jellegűnek, ahol elmegy az, hogy a dékán dönt.

Én nagyon szeretném, ha nem kerülne ez a rész módosításra.

> [...]
> mostanában elhangzott, hogy a mentornak nem a csapatépítés a feladata. Hát
> akkor meg mi a franc, már elnézést. A többi ami fel lett sorolva az a
> képviselők dolga lenne. Volt olyan szekterületi koordinátor, (már elnézést
> a személyeskedésért) akitől minden olyan információt megkaptak a hallgatók
> amik fel lettek sorolva mint mentori feladatok. Nagyon támogatom a
> mentorok szűrését, de ne ugyanaz legyen a feladata mint a képviselőknek,
> mert akkor inkább a képviselőket kéne megválogatni, és nem létrehozni még
> egy plusz dolgot amit valaki valaki helyett csinál, vagy nem csinál.

Nos, egyet kell értsek Csabival;

DE

szeptembertől mindenki fizet, mégpedig keményen azért, hogy itt
tanuljon. Az embereknek nem lesz idejük arra, hogy emellett komolyan
HÖK-özzenek. Ezen el kell gondolkodnunk. És az a képviselő, aki esetleg
tisztségviselő is, annak a mentorosdit is a nyakába akasztani merő
hülyeség lenne.

Palkó Tamás